*Heidi* Skrevet 16. januar 2006 #1 Skrevet 16. januar 2006 Jeg skal lage en hjemmelaget tomatsuppe i morgen, fant en oppskrift i bladet "spis bedre" og der står det at du skal bruke en boks med hakkede tomater men det går også ann å brukeel vanlige tomater! Men hva gjør jeg med vanlige tomater? hakker dem bare?
Nelle Skrevet 16. januar 2006 #2 Skrevet 16. januar 2006 I min oppskrift bruker jeg både hakkede fra boks og vanlige (i tillegg til noen soltørkede). De vanlige skærer jeg opp i passe store biter - men når suppa er helt ferdig kjører jeg den litt med stavmikser før servering. Nelle :-)
Arkana Skrevet 16. januar 2006 #3 Skrevet 16. januar 2006 Jeg pleier å flå tomatene (skjær et kryss i toppen og legg i kokende vann noen sekunder før du drar av skinnet) og fjerner frøene før jeg hakker dem og bruker i suppen.
*Heidi* Skrevet 16. januar 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2006 Ok, takk for svar, da blir det hjemmelaget tomatsuppe og hvitløksbrød i dag Nelle: Hva gjør jeg med de soltørkede tomatene?
Nelle Skrevet 16. januar 2006 #5 Skrevet 16. januar 2006 Ok, takk for svar, da blir det hjemmelaget tomatsuppe og hvitløksbrød i dag Nelle: Hva gjør jeg med de soltørkede tomatene? ← Soltørkede tomater pleier jeg å skjære opp i biter, og koke sammen med de andre ingrendiensene. Som sagt bruker jeg stavmikser når suppa er ferdig, så det er ikke så nøye å finhakke alt før man putter det oppi kjelen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå