AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #1 Skrevet 25. juli 2023 Skal søke barnehageplass, lurer på om en barnehage med to avdelinger hvor det er 3 voksne på 9 barn på hver avdeling bra? Anonymkode: 3b5eb...09a
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #2 Skrevet 25. juli 2023 I hvilken alder er barna? Ut det året barna fyller 3, er 3 barn pr. ansatt minimumskravet til bemanning, og det de fleste forholder seg til. I praksis er ikke alle de ansatte til stede hele dagen, b.la. pga. pauser, tilberedelse av mat og annet praktisk og fordi de ansattes arbeidstid som regel er kortere enn barnehagens åpningstid. Jeg ville foretrukket en småbarnsavdeling med 9 barn og 3 ansatte over en med 12 barn og 4 ansatte (eller mer), selv om antall ansatte pr. barn er det samme. Fordi det er færre personer til sammen å forholde seg til for de små der. Jeg valgte en barnehage med 3 voksne på 9 barn til mine egne barn (ideelt sett skulle jeg gjerne sett at det var 3 voksne på 6 barn, men det finnes ikke). Anonymkode: fd79b...989 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #3 Skrevet 25. juli 2023 Det er vanlig. Loven sier at det skal være 1 voksen per 3 barn som er under 3 år, og 1 voksen per 6 barn på de større barna. De 3 (eller flere) voksne per avdeling går vakt så alle er ikke tilstede hele dagen. Det vanlige er at en kommer tidlig og er alene første timen, så kommer mellomvakt, så senvakt. Tidligvakt går først, så mellomvakt og så er senvakt alene siste timen. Med litt variasjoner sikkert mellom barnehager + at pedleder har noe kontortid som de ikke er tilstede på avdeling. (Mange barnehager slår sammen avdelinger i tiden på morning og sist på dagen så de kan være 2 voksne på de barna som er der da) At det bare er 9 barn per avdeling er supert tenker jeg Ikke mange bhg har så små avdelinger. De fleste jeg tittet på hadde 12 eller 14 barn på småbarn. Anonymkode: f9ee1...86b 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #4 Skrevet 25. juli 2023 Se etter en barnehage med kortest mulig åpningstid innenfor det dere trenger. Grunnbemanningen er den samme overalt, bare smurt over tynnere ved lange åpningstider. Hvis de tilbyr matservering, sjekk om grunnbemanningen er ansvarlig for tilberedning av maten. Det beste er hvis det er ansatt eget kjøkkenpersonell som tilbereder og rydder opp etter måltid da det frigjør tid til å følge opp barna bedre. Anonymkode: 20612...77d 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå