AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #1 Skrevet 25. juli 2023 Er i uke 5 (4+3) og synes tiden går så utrolig sakte… Har bare lyst til å fortelle venner og familie at jeg er gravid, men ønsker å vente til vi vet at det går bra. Hadde et helt problemfritt svangerskap i 2020, da var jo mye hjemme grunnet pandemien og det var derfor ikke noe problem å holde det hemmelig til uke 12. Var så utrolig kvalm fra uke 7-13 sist og gruer meg veldig til kvalmen begynner… Prøver å finne på ting og nyte ferien, men vil bare at tiden skal fly forbi. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, noen som er i samme situasjon eller vil dele erfaringer? Anonymkode: ec9bb...d98
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #2 Skrevet 25. juli 2023 Jeg fortalte det til mange lenge før uke 12, syntes det var hyggelig å kunne prate med venninner om graviditeten Ellers kan du melde deg inn i termingruppe? På facebook eller anonymt her på KG eller på babyforum? Anonymkode: 87cbf...68d 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #3 Skrevet 25. juli 2023 Med første barnet fikk jeg tiden til gå ved å bli helt manisk opptatt av å leite etter Det Perfekte Utstyret, lese tusenvis av reviews av barnevogner og bilstoler og madrasser og senger og babyreder osv osv 😛 Med andremann hadde jeg jo allerede Det Perfekte Utstyret (mye som *sjokk og vantro* viste seg å være fullstendig overkill 😛 ), men da var jeg så opptatt av å løpe etter storebror at jeg ikke hadde tid til å sjekke om babyen var på størrelse med en vannmelon eller ikke. Blir nok bedre når ferien er over, og tankene blir litt tvunget over på noe annet. Men ja, uff, gruet meg også noe voldsomt til kvalmen.. mer enn til selve fødselen 😛 Den var jo over på en times tid, mens kvalmen varte i månedsvis. Anonymkode: 4d775...293
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #4 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med første barnet fikk jeg tiden til gå ved å bli helt manisk opptatt av å leite etter Det Perfekte Utstyret, lese tusenvis av reviews av barnevogner og bilstoler og madrasser og senger og babyreder osv osv 😛 Med andremann hadde jeg jo allerede Det Perfekte Utstyret (mye som *sjokk og vantro* viste seg å være fullstendig overkill 😛 ), men da var jeg så opptatt av å løpe etter storebror at jeg ikke hadde tid til å sjekke om babyen var på størrelse med en vannmelon eller ikke. Blir nok bedre når ferien er over, og tankene blir litt tvunget over på noe annet. Men ja, uff, gruet meg også noe voldsomt til kvalmen.. mer enn til selve fødselen 😛 Den var jo over på en times tid, mens kvalmen varte i månedsvis. Anonymkode: 4d775...293 Det var kloke ord som jeg kjenner meg igjen i, gruer meg mer til kvalmen enn fødselen🙈 Hadde også veldig vonde plaget med bekkenet sist, men da hadde jeg også en helt annen type jobb. Blir nok bedre når hverdagen er tilbake og dagene fylles med rutiner igjen, da blir det mindre tid til å tenke og undre over hva som skjer i magen. Takk! -TS Anonymkode: ec9bb...d98
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #5 Skrevet 25. juli 2023 Jeg følte jeg måtte fortelle det til de jeg omgikk mest, som kollegaer, for jeg følte akkurat som deg at tiden gikk ulidelig sakte (tross hektisk jobb), og jeg slet med å ha fokus på annet, særlig når forstoppelse og kvalme og utmattelse herjet som verst. Jeg har egentlig ikke noe tips utover å holde ut, tiden sneglet seg virkelig av sted. For meg hjalp det veldig med par ultralyder før uke 12, ble litt stoppunkter, pluss lettere å prate med folk om graviditeten når jeg visste at alt var bra så langt. Det fine er at tiden virkelig har flydd etter uke 12, er nå i uke 20 Anonymkode: 14385...ee8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #6 Skrevet 25. juli 2023 Jeg slet også skikkelig med å syns tiden gikk sååå sakte. Var helt desperat på tips og triks. Jeg var veldig dårlig da, og ble sykemeldt litt over halvveis, så da gikk dagene naturligvis tregt. Men jeg kan anbefale å skrive en liste med ting du syns er gøy, slik at du på dager du kjeder deg kan velge et punkt på listen. Jeg startet å male babyrom, handlet inn til baby, var mye med venner og familie, startet opp diy prosjekter, datenights med kjæresten, begynte med scrapbook, var myye på tiktok (vet ikke hvor gammel du er da men)😂 også passet jeg på å ta 1 ting om dagen, sånn at jeg hadde litt å gjøre hver dag. Prøv å lage avtaler for hver dag. Anonymkode: 4da77...413
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå