AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #1 Skrevet 25. juli 2023 Hei, Jeg har de siste ukene vært veldig bekymret helt uten grunn. Har vært på UL to ganger (pga bekymring) og alt ser helt flott ut. Jeg kan jo ikke drive å fly på UL en gang i uken heller. Jeg har ikke hatt blødninger eller noe annet som tyder på at noe er galt. Likevel bekymrer jeg meg veldig, istedenfor å nyte dette og bare glede meg. Vet det kan skje ting, men sorgen vil jo uansett være like stor så derfor er det helt unødvendig å gå og tenke på dette nå. Noen som har noen gode tips eller erfaringer? Er til vanlig ikke så veldig bekymret, så litt nytt dette her! - bekymret førstegangs gravid Anonymkode: c0d1e...a57 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #2 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hei, Jeg har de siste ukene vært veldig bekymret helt uten grunn. Har vært på UL to ganger (pga bekymring) og alt ser helt flott ut. Jeg kan jo ikke drive å fly på UL en gang i uken heller. Jeg har ikke hatt blødninger eller noe annet som tyder på at noe er galt. Likevel bekymrer jeg meg veldig, istedenfor å nyte dette og bare glede meg. Vet det kan skje ting, men sorgen vil jo uansett være like stor så derfor er det helt unødvendig å gå og tenke på dette nå. Noen som har noen gode tips eller erfaringer? Er til vanlig ikke så veldig bekymret, så litt nytt dette her! - bekymret førstegangs gravid Anonymkode: c0d1e...a57 Skjønner veldig godt hvordan du har det! Du vil jo bare at alt skal gå bra🩷 anbefaler å ta kontakt med jordmor for en samtale om alle disse tankene, ikke bare ultralyd. Anonymkode: 62c12...7ca
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #3 Skrevet 25. juli 2023 Jeg forstår det er ubehagelig- men du kan ikke gå rundt og bekymre deg hele graviditeten. Foreslår du snakker med jordmor. Anonymkode: fc42f...ef4 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #4 Skrevet 25. juli 2023 Dette kjente jeg også på, og følte jeg måtte på ultralyd for å vite at alt var ok. Men så lærer man etterhvert i graviditeten at man er bekymret uansett, og at det er en del av det å bli mamma. Det går ikke over. Det kan bli noe lettere når du begynner å kjenne spark, men til og med da erfarte jeg at det ikke var «nok», for da overanalyserer man bevegelsesmønsteret også. Prøv å slappe av og kose deg så godt du kan, for det er også det sunneste og beste for baby. Fortsetter du å være veldig bekymret, så snakk med jordmor om det. Du kan få tettere oppfølging med flere svangerskapskontroller enn de som man har «krav» på, hvor de sjekker hjertelyd osv. Anonymkode: e2f9f...8da
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #5 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette kjente jeg også på, og følte jeg måtte på ultralyd for å vite at alt var ok. Men så lærer man etterhvert i graviditeten at man er bekymret uansett, og at det er en del av det å bli mamma. Det går ikke over. Det kan bli noe lettere når du begynner å kjenne spark, men til og med da erfarte jeg at det ikke var «nok», for da overanalyserer man bevegelsesmønsteret også. Prøv å slappe av og kose deg så godt du kan, for det er også det sunneste og beste for baby. Fortsetter du å være veldig bekymret, så snakk med jordmor om det. Du kan få tettere oppfølging med flere svangerskapskontroller enn de som man har «krav» på, hvor de sjekker hjertelyd osv. Anonymkode: e2f9f...8da Plutselig er de ute- og da bekymrer man seg for om de puster Anonymkode: fc42f...ef4 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #6 Skrevet 26. juli 2023 Tusen takk for svar! Skal ta det opp med jordmor - og som dere skriver, er vel bare å venne seg til alle bekymringene 😅 Anonymkode: c0d1e...a57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå