Gå til innhold

Ekstraordinære hendelser på kollektivtransport

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du opplevd noen gang opplevd noe utenom det vanlige, de gangene du har reist kollektivt? Da tenker jeg både på positive og negative ting, samt isolert sett helt absurde situasjoner. Kan være alt fra en stemningsskapende bussjåfør, via en original type til en dritsur og urimelig kjerring. 

Anonymkode: 6b19e...214

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var elev på ungdomsskolen rakk jeg ikke skolebussen og måtte kjøpe billett på vanlig rutebuss. Ble sittende ved siden av en eldre mann som jeg snakket litt med. Hyggelig kar. Rett før jeg skulle av ga han meg et slags brev som han insisterte på at jeg skulle ta imot. Ble så perpleks og ville ikke være uhøflig så jeg tok imot og føyk ut bussdøra...🙈 Oppi var det 3000 kr.... Ble egentlig lei meg etterpå og følte at jeg ikke burde tatt imot brevet. Jeg ante ikke hvem han var eller hva han het, og turte ikke fortelle foreldrene mine om det. Er fortsatt usikker på hva som egentlig skjedde der.

Anonymkode: 7332d...e8d

• Liker 4
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Skrevet

JA!

Her om dagen holdt jeg på å le meg skakk. Jeg rakk akkurat ikke bussen hjem og måtte dermed vente én time på neste. På stasjonen er det en liten kiosk hvor de selger pølser, brus og snop. Jeg satt meg utenfor kiosken for å vente på bussen. Ved siden av meg stod det en mann. Plutselig kom kassamannen ut fra kiosken, bort til mannen og fortalte ham at han ikke hadde betalt for varene. Han hadde stjålet snacks og to monster-energidrikker, og ble konfrontert med tyveriet og bedt om å komme tilbake for å betale. Mannen stod der, helt intetanende, og det virket ikke som han forstod hva som foregikk. Stod og knasket på stjålet snacks rett foran han ansatte i kiosken. Den ansatte tok derfor energidrikkene ut av hånda på mannen, og stakk inn igjen for å vente på at tyven skulle returnere for betalingen. Tyven gjorde ikke det. Han stakk av 😂

Herremin for en absurd situasjon. Stjeler brus og snacks, spiser det foran den ansatte, får energidrikker snappet ut av hånda og stikker så av fra hele situasjonen. Jeg holdt på å falle sammen av latter.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For en liten stund siden, sent en lørdagskveld trakk en jente fram i bussen fra et sete lenger bak og satt seg parallelt med meg. I hælene hennes var det en kar som gjorde så godt han kunne for å etablere kontakt med henne. Hun unngikk øyekontakt så godt hun kunne og gjorde seg sløvere enn hun var, og plasserte hodet inntil vinduet og setet foran seg. Etter kanskje et minutt med å se på dette, prikket jeg ham på skulderen og ba ham om å ikke plage henne. Han gav meg et nikk og gikk av bussen på neste stopp. 

Har aldri følt meg mektigere. 

Anonymkode: 187ef...324

• Liker 16
  • Hjerte 14
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tre gode historier! Håper det blir mange flere: :) 

Anonymkode: 6b19e...214

Skrevet

En gang var det tre venner hvor den ene forsøkte å dra fram kniven til den ene andre. Heldigvis holdt sistnevnte igjen. En annen gang var det en østeuropeer som kom med rasistiske utsagn fordi han ville bli slått i ansiktet- noe han ble, men han fortsatte like fullt. En bola type. En tredje gang var det en som lugget og lapset til en tilfeldig jente på bussen. Heldigvis klarte hun å roe han ned og prate med han resten av veien uten at han gjorde noe mer. Alt på nattbussen. 

AnonymBruker
Skrevet

Halvfull formiddagsbuss; mann med tre viltre småunger gikk på, en unge i vogn, mannen ble stående i midtgangen grunnet vogna som måtte stå der, han var lang og holdt seg fast der stoppknappen var viste det seg og var den intetanende synderen som fikk bussjåføren til å stoppe fire ganger og ingen skulle av. Vi så alle på hverandre og jeg oppdaget tilfeldigvis hva mannen holdt på med. Det gjorde han også og han satte seg beskjemmet ned hos ungen som raskt endte på hans fang. Alle lot som at det ikke hadde skjedd. :fnise: 

Anonymkode: 84284...fbf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

"Dere må dessverre gå av her, jeg ble akkurat ranet og venter på politiet" - meling over høytaleren fra bussjåføren like utenfor Oslo sentrum.

Jeg satt langt bak og hadde ikke merket noe som helst.

Anonymkode: 8270d...bf2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenåringsjenter som fniste og sa de hadde bomber i vesken. En som siktet med en annen på pistol. I begge tilfellene gikk folkene av før noen rakk mer enn å bli perpleks. I noen år kom det jevnlig på en meget sinna mann med en nesten like sinna hund. Mannen skjelte ut alt og alle. Alt fra at noen så på ham, til at de ikke smilte, til at de ikke hadde barn, til at de stemte på feil parti (hvordan han nå kunne vite det) osv osv. 

Anonymkode: 5068e...47d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en nattbuss Trondheim - Oslo, vinteren 2006 engang. Jeg sov på bussen, våknet fordi vi stoppet. Så på klokka og husker det var sånn 2-3 på natta. Hørte noe styr på bussen, bussjåføren bokstavelig tatt båret ut ei jente, tenåring. Hun skreik og gråt og ville ikke ut. Han satt henne av på busstoppet og kjørte videre. Jeg tenker på det fortsatt, vi var i absolutt ingenmannsland. Jeg sov ikke etter og tror vi kjørte en halvtime, minst, til nærmeste bensinstasjon. Det var også vinter, februar. Jeg vet ikke hva den jenta gjorde, jeg sov før det og hørte ingenting. Men jeg tenker fortsatt på det, har bussjåfører i det hele tatt lov, å kaste folk ut slik? 

Jeg mener jeg har lest om flere tilfeller der folk har forsvunnet etter å ha gått av bussen i russet tilstand, de frøys I hjel eller druknet. Jeg lurer fortsatt på hva som skjedde med den jenta videre..

Anonymkode: 74c44...b70

• Liker 4
  • Hjerte 4
Skrevet

Her er det vel hendelser stort sett hele tiden. Så kan ikke kalle det ekstraordinært.  Men her er en av de siste:

Ny bussjåfør som ikke hadde fått opplæring på ruta si, spurte en passasjer om han var på rett vei. Denne dama hadde ikke peiling og sendte bussen ut på en rundtur uten like🤣 Fikk en fin sight-seeing av ukjente gater i nærområdet. Jeg hadde god tid og det gjorde meg ikke noe. Verre var det for alle de som var på vei hjem fra jobb, og sikkert hadde unger og middag og sånne ting på gang. Mye sukking i bussen da.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, tånegla said:

Her er det vel hendelser stort sett hele tiden. Så kan ikke kalle det ekstraordinært.  Men her er en av de siste:

Ny bussjåfør som ikke hadde fått opplæring på ruta si, spurte en passasjer om han var på rett vei. Denne dama hadde ikke peiling og sendte bussen ut på en rundtur uten like🤣 Fikk en fin sight-seeing av ukjente gater i nærområdet. Jeg hadde god tid og det gjorde meg ikke noe. Verre var det for alle de som var på vei hjem fra jobb, og sikkert hadde unger og middag og sånne ting på gang. Mye sukking i bussen da.

Dette har jeg også opplevd. Heldigvis på vei TIL jobb, ikke fra ;) og enda bedre at det ikke var Flybussen. 

Anonymkode: 5068e...47d

AnonymBruker
Skrevet

Ungdommene på nattbussen som ble fortørnet over at sjåføren ikke trodde dem på ordet og ga dem ungdomsbillett. Flirte av svaret til sjåføren "Dere må nesten velge om dere er ungdommer og kan kjøre med redusert pris eller voksne og drikke alkohol". De var alle skikkelig dritings og stod med øl i hånden og tok dem lang tid å innse det ikke var en heldig kombo. Da kompisen så spydde ned gulvet i inngangen fikk de beskjed om å ringe etter foreldrene sine for bussen kunne de bare glemme. Var heldigvis en varm sommernatt. 

Anonymkode: 925a6...70a

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Vet ikke om man kan ta med utlands turer også, men hun som satt ved siden av meg på metroen i NYC ble sprutet på av en som satt å r*nket😅 Det ble spetakkel for å si det sånn..

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (9 timer siden):

JA!

Her om dagen holdt jeg på å le meg skakk. Jeg rakk akkurat ikke bussen hjem og måtte dermed vente én time på neste. På stasjonen er det en liten kiosk hvor de selger pølser, brus og snop. Jeg satt meg utenfor kiosken for å vente på bussen. Ved siden av meg stod det en mann. Plutselig kom kassamannen ut fra kiosken, bort til mannen og fortalte ham at han ikke hadde betalt for varene. Han hadde stjålet snacks og to monster-energidrikker, og ble konfrontert med tyveriet og bedt om å komme tilbake for å betale. Mannen stod der, helt intetanende, og det virket ikke som han forstod hva som foregikk. Stod og knasket på stjålet snacks rett foran han ansatte i kiosken. Den ansatte tok derfor energidrikkene ut av hånda på mannen, og stakk inn igjen for å vente på at tyven skulle returnere for betalingen. Tyven gjorde ikke det. Han stakk av 😂

Herremin for en absurd situasjon. Stjeler brus og snacks, spiser det foran den ansatte, får energidrikker snappet ut av hånda og stikker så av fra hele situasjonen. Jeg holdt på å falle sammen av latter.

Jeg har jobbet både i matbutikker, kiosk, bensinstasjon, klesbutikk og har måttet ta alt mulig andre slags dritt jobber. Hvis han i den kiosken hadde vært meg ville jeg blitt ganske lei meg over at en person satt ved siden av og fulgte med på dette uten å gripe inn på noen slags måte annet enn å le seg i hjel. Det er faktisk ikke så lett for alle å måtte håndtere situasjoner som tyveri. Selv syntes jeg det var veldig ubehagelig og jeg var redd for å bli utsatt for vold, eller på den andre siden redd for å få kjeft av sjefen for å ikke reagere. Evnt bli beskyldt for å ha stjålet selv på jobb. Jeg tenker at til neste gang så kan du jo være et medmenneske og bistå litt. Hendelsen var kjempegøy for deg men tror nok ikke den ansatte syntes det var gøy. Kanskje konfliktsky i tillegg og plutselig har han enda et problem fordi tyven bare stakk. Ikke morsomt...

Anonymkode: e1c93...d10

• Liker 8
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ungdommene på nattbussen som ble fortørnet over at sjåføren ikke trodde dem på ordet og ga dem ungdomsbillett. Flirte av svaret til sjåføren "Dere må nesten velge om dere er ungdommer og kan kjøre med redusert pris eller voksne og drikke alkohol". De var alle skikkelig dritings og stod med øl i hånden og tok dem lang tid å innse det ikke var en heldig kombo. Da kompisen så spydde ned gulvet i inngangen fikk de beskjed om å ringe etter foreldrene sine for bussen kunne de bare glemme. Var heldigvis en varm sommernatt. 

Anonymkode: 925a6...70a

Sett noe lignende. En jentegjeng som hadde gjort alt de kunne for å se voksne ut: sminke,høye hæler,og push up bh. Men på bussen skulle de ha barnebilett! 🤣

Anonymkode: 44188...ec7

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

En mann kom løpende for å rekke bussen. Da han nådde inngangsdøre spurt han sjåføren

- Går denne bussen til xxxxx?  Svar:  - Å ståre foran på bussen a . .? Etnisk norsk sjåfør som tydeligvis ikke likte jobben sin.

På hjemveien på kvelden ble ei jente spykvalm på bussen. Sjåføren stoppet bussen ved veianten og ventet tålmodig mens jenta var ute og spydde og kom til hektene. Invandrersjåføren fikk aplaus fra passasjerene . . .

• Liker 8
Skrevet (endret)

(Halv)full fyr på 12-trikken i Oslo som snakket fælt høyt i mobilen om «alle disse jævla muslimene og svarte folka som grafser til seg alt av penger i Norge og får ørten unger som de ikke kan få til å være stille osv blablabla». Ikke én kjeft som sa noe, og de som kom på flyttet seg fremover og satte seg med nesen i mobilen. Han gikk av etterhvert. 
Har opplevd flere av dem i Oslo, finnes på trikk og buss. 

Ble spurt av en trikkesjåfør om jeg kunne vise ham veien da han ikke var kjent. Så jeg bare, ja du må kjøre der og så sånn… Eeh :sjenert: 

Endret av Peanut
Skrevet

Ikke min opplevelse, men datteren min opplevde dette.

Hun tok skolebussen og fra samme holdeplass skulle en av byens løse fugler være med. Denne løse fuglen er veldig snill og alltid veldig høflig. Han er viden kjent i byen vi bor.

Datteren min satt flere rader bak han. Plutselig reiser han seg opp og skriker STOPP, DETTE ER ETT RAN!!! Datteren min begynte å le, samme gjorde sjåføren. Han holdt på sånn ett par minutter, men siden bussen ikke stoppet likevel, så avsluttet han med å skrike: RANET AVLYSES!!! Så satte han seg ned og ble med bussen videre 😂

• Liker 17
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: d248e...356

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...