Gå til innhold

Bæresele. Ergobaby adapt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fra før ergobaby embrace, angrer veldig på jeg valgte den. Synes den er kjempe dårlig og får vondt i rygg av å bære den, og jenta mi sitter ikke godt i den. Hun er 7 mnd. Har sett litt på ergobaby adapt og synes den ser veldig bra ut. Noen erfaringer? Andre som er bedre? 

Anonymkode: 8ef3b...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og hva er egentlig forskjellen på adapt og adapt soft??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ergobaby Adapt er en fin sele, ja! Babyen din er nok mest sannsynlig for tung til Embrace hvis hun er 7 måneder. 

Anonymkode: 59460...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en Ergobaby-sele til min eldste, som både ungen og vi foreldre hatet, så den ble knapt brukt. Men det var ingen av de modellene du nevner, husker ikke hva den het. 

Til andremann kjøpte jeg en Angelpack, og den var helt fantastisk :) Kan brukes fra nyfødt (med en stropp for å smale inn seteområdet), ha selene i kryss, er veldig liten og lett og pustende, og veldig god å gå med. 

Kjøpte min på finn for 400 kr, og solgte den igjen for 500 kr halvannet år senere 😛 

Anonymkode: c562b...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Embrace er bare for veldig små babyer, så det er grunnen til at du ikke likte den når baby er så stor. Jeg anbefaler Manduca, får kjøpt den kjempebillig brukt. Ellers er Angelpack og Kahubaby gode har jeg hørt.

Anonymkode: 1c42e...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Embrace er bare for veldig små babyer, så det er grunnen til at du ikke likte den når baby er så stor. Jeg anbefaler Manduca, får kjøpt den kjempebillig brukt. Ellers er Angelpack og Kahubaby gode har jeg hørt.

Anonymkode: 1c42e...5e9

Stemmer ikke. Jenta mi er bare 6 kg, det står at den er opp til 13 kg. 0-1,5 år.  
men synes det er litt rart at den opp til det. 
Jeg likte den heller ikke da hun var 2-3 mnd 😅

takk! Skal lese litt om dei 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ergobaby embrace er elastisk og ja, man KAN bruke elastiske bæreseler lenge, men da må man stadig etterstramme ellers siger babyen ned og det blir fort tungt for bæreren. Gjelder absolutt alle elastiske bæreseler og bæresjal, greit at man han trygt bruke de opptil 1,5 år eller 13 kilo, men altså det betyr bare at stoffet er testet og garanteres for å tåle og ikke revne opptil 13 kilo (og sikkert mye mer enn det), men det betyr ikke at selen er behagelig i bruk for større barn. 

Alle har sine favoritter blant bæreseler, og Manduca og Ergobaby har begge sine fans. Ergobaby Adapt er en bra sele og kan du finne den billig, kjøp den. Manduca er kanskje en smule mer behagelig i vektfordeling over skuldrene fordi man kan krysse seler,  men samtidig er den vanskeligere å ta av og på, pga plassering av klipser. 

Anonymkode: 8e5ad...945

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stemmer ikke. Jenta mi er bare 6 kg, det står at den er opp til 13 kg. 0-1,5 år.  
men synes det er litt rart at den opp til det. 
Jeg likte den heller ikke da hun var 2-3 mnd 😅

takk! Skal lese litt om dei 😄

Den er godkjent til 13 kg, ikke anbefalt for 13 kg. Godkjenningen har med sikkerheten å gjøre, ingenting med komfort. Det handler også om bruken generelt, det er en sele man kan gjøre små endringer med for å få bedre komfort. Men nå er din vokst ut av den, så det er lurt å se på andre uansett. 

Jeg anbefaler angelpack eller Kahu Baby over alle fra Ergobaby. Bor du i eller i nærheten av Oslo? Stikk innom Bæreglede og prøv et par forskjellige før du bestemmer deg. Bor du ikke i eller i nærheten av Oslo, forhør deg i miljøet rundt om det er en lokal bæregruppe, og spør om å få prøve noen forskjellige før du bestiller på nett 😊 

Anonymkode: eb07e...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var storfornøyd med embrace opp til baby var ca. 8 kg, sikker på du stiller den rett inn? Hadde ergobaby adapt som utesele og kjempefornøyd.(må ha sele som krysses bak for å ikke få vondt i skuldre.) bruker den ennå til baby som snart er 13kg, men bruker den på ryggen som en ryggsekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Shavasa skrev (1 time siden):

Var storfornøyd med embrace opp til baby var ca. 8 kg, sikker på du stiller den rett inn? Hadde ergobaby adapt som utesele og kjempefornøyd.(må ha sele som krysses bak for å ikke få vondt i skuldre.) bruker den ennå til baby som snart er 13kg, men bruker den på ryggen som en ryggsekk.

Ja, prøvd alt. 
men er ergobaby adapt god å bruke inne? Når jeg skal gjør ting eller få hun til å sove? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den er godkjent til 13 kg, ikke anbefalt for 13 kg. Godkjenningen har med sikkerheten å gjøre, ingenting med komfort. Det handler også om bruken generelt, det er en sele man kan gjøre små endringer med for å få bedre komfort. Men nå er din vokst ut av den, så det er lurt å se på andre uansett. 

Jeg anbefaler angelpack eller Kahu Baby over alle fra Ergobaby. Bor du i eller i nærheten av Oslo? Stikk innom Bæreglede og prøv et par forskjellige før du bestemmer deg. Bor du ikke i eller i nærheten av Oslo, forhør deg i miljøet rundt om det er en lokal bæregruppe, og spør om å få prøve noen forskjellige før du bestiller på nett 😊 

Anonymkode: eb07e...d26

Ok:) ja, hun er nok vokst ut av den☺️

nei bor langt fra Oslo. Men tror kaanskje jeg prøver adapt og så ser jeg. Kan vell sende den i retur om den ikke sitter bra på meg? 
tusen takk for svar ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja, prøvd alt. 
men er ergobaby adapt god å bruke inne? Når jeg skal gjør ting eller få hun til å sove? 

Jeg synes den ble klumpete å sitte med i forhold til embrace, men gull å kunne ha han på ryggen samtidig som jeg har hendene helt frie til å støvsuge/vaske. Han sovnet fort av støvsugerlyd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Shavasa skrev (1 time siden):

Jeg synes den ble klumpete å sitte med i forhold til embrace, men gull å kunne ha han på ryggen samtidig som jeg har hendene helt frie til å støvsuge/vaske. Han sovnet fort av støvsugerlyd da.

Ååh! Jeg satt aldri med embrace! Trodde hun blei helt knept av det😂uff, har bare gått/stått med hun i bæreselen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ååh! Jeg satt aldri med embrace! Trodde hun blei helt knept av det😂uff, har bare gått/stått med hun i bæreselen. 

Ååå, nei jeg satt ofte i sofa å så serier med han i bæreselen 🤭 han eeelsket den, lurer på hva jeg skulle ha gjort uten. Han var typen som helst skulle vere inntil alltid🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå at du tenkte på sele hovedsakelig inne, da ville jeg sett på Angelpack. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...