Somarfugelen Skrevet 24. juli 2023 #1 Del Skrevet 24. juli 2023 Det har seg sånn at vi tar inn ganske mange innvandrere og flykninger. Faktisk har vi gått fra å ha en innvandrerbefolkning på 2% til over 20%, på under 30 år. Uavhengig av hva du mener om dette, er det liten tvil om at dersom dette vedvarer, kommer det ikke til å være et særegent norsk folkeslag om noen hundre år. Jeg er personlig vegetarianer, medlem av MDG, og dette bekymrer meg litt. Artsmangfold og naturvern har alltid vært viktig for meg, og mennesker er jo også dyr og en del av naturen, og jeg syns det hadde vært fint om vi bevarte variasjonen blant menneskelige genomer. Det er mange som ikke liker dette, og deres stemmer blir i stor grad trykket ned og har ingen plass i det offentlige rom, det virker forutinntatt at slik må det bare bli. Det er også få plasser en slipper unna dette, vi er veldig flinke til å bosette utlendinger over hele landet. Jeg forstår godt at de som omtales som rasister føler på frustrasjon og utenforskap den dag i dag, deres impulser og følelser blir automatisk avfeid som ondskapsfulle og lavpannede, og de kan ikke ytre seg fritt eller organisere seg politisk. Dette er ikke utelukkende positivt, dette er en trykkoker som kommer til å eksplodere om vi ikke begynner å lytte til dem og vise dem medmenneskelighet. Vi kan åpenbart ikke slutte å ta imot flyktninger, ei heller kan vi sende ut norske statsborgere av en annen etnisitet, men jeg tror det finnes en løsning: et avgrenset område hvor kun etniske nordmenn har adgang. Legg av et stykke av landet, for eksempel Buskerud, og kun la etnisk norske bosette seg der. Gjerne kunne vi forbudt teknologi der også, ikke tenk på det som en etnostat, tenk på det som et konservatorium for mennesker i en hurtig og stadig endrede verden. Dette ville utvilsomt blidgjort landets rasister, og trolig avverget fremtidig terror, kanskje også krig, samtidig som alle og en hver stadig har tilgang til resten av landet. Tanker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 24. juli 2023 #2 Del Skrevet 24. juli 2023 Har du hørt om ludittene? Dette høres litt sånn ut. Jeg tror ikke på denne tankegangen. Mennesker har alltid flyttet på seg, og verden er blitt mindre og å opprette et slags «reservat» for «renrasede» skandinaver blir for meg en sjuk tanke. Jeg selv ville fex aldri blitt akseptert der, da jeg har masse ikke-nordisk DNA pga innvandring tohundre år tilbake. Dette høres ut for meg som en slags «grønn» nasjonalsosialisme. Det sagt, jeg er for å begrense innvandring, ikke for at vi skal bevare blondt hår og blå øyne, men for å bevare stumpene av velferdsstaten, samfunnskontrakten. Og for å unngå sosial uro og annen dritt pga ikke-kompatible kulturer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #3 Del Skrevet 25. juli 2023 Somarfugelen skrev (18 timer siden): Det har seg sånn at vi tar inn ganske mange innvandrere og flykninger. Faktisk har vi gått fra å ha en innvandrerbefolkning på 2% til over 20%, på under 30 år. Uavhengig av hva du mener om dette, er det liten tvil om at dersom dette vedvarer, kommer det ikke til å være et særegent norsk folkeslag om noen hundre år. De fleste innvandrerne som har kommet hit er fra europa. Og europeere har vi alltid vært. Det vi kaller nordmenn idag er en blanding av engelskmenn, skotter, tyskere, nederlendere, russere, finner, svensker, dansker. Er ikke uenig i at asylstrømmen bør strammes inn, men ikke for å bevære en oppdiktet "norsk rase". Anonymkode: 12f74...15c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Del Skrevet 26. juli 2023 Det er jeg svært imot. Jeg er globalist, og vil ha mykere grenser. Å skulle beholde rene menneskeraser som om vi var oppdrettsdyr er helt frastøtende for meg. En motbydelig tanke. Jeg gleder meg til vi er så globaliserte at det er komplett umulig å vite sånn ca hvor i verden noen er fra kun ved å se på dem. Jeg gjør mitt for denne fremtidsvisjonen, jeg giftet meg med en utlending. Forresten, det er ikke over 20% innvandrere i Norge, men 16% (2023-tall). Kilde: https://www.ssb.no/innvandring-og-innvandrere/faktaside/innvandring Anonymkode: 3b538...323 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #5 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jeg svært imot. Jeg er globalist, og vil ha mykere grenser. Å skulle beholde rene menneskeraser som om vi var oppdrettsdyr er helt frastøtende for meg. En motbydelig tanke. Jeg gleder meg til vi er så globaliserte at det er komplett umulig å vite sånn ca hvor i verden noen er fra kun ved å se på dem. Jeg gjør mitt for denne fremtidsvisjonen, jeg giftet meg med en utlending. Forresten, det er ikke over 20% innvandrere i Norge, men 16% (2023-tall). Kilde: https://www.ssb.no/innvandring-og-innvandrere/faktaside/innvandring Anonymkode: 3b538...323 Hvorfor gleder du deg til det? Noe så sært. Anonymkode: 5c15f...1b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #6 Del Skrevet 26. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor gleder du deg til det? Noe så sært. Anonymkode: 5c15f...1b8 Fordi da er det slutt på "du ser sånn ut, derfor er du sånn og sånn", som mange alltid tenker. Anonymkode: 3b538...323 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #7 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jeg svært imot. Jeg er globalist, og vil ha mykere grenser. Å skulle beholde rene menneskeraser som om vi var oppdrettsdyr er helt frastøtende for meg. En motbydelig tanke. Jeg gleder meg til vi er så globaliserte at det er komplett umulig å vite sånn ca hvor i verden noen er fra kun ved å se på dem. Jeg gjør mitt for denne fremtidsvisjonen, jeg giftet meg med en utlending. Forresten, det er ikke over 20% innvandrere i Norge, men 16% (2023-tall). Kilde: https://www.ssb.no/innvandring-og-innvandrere/faktaside/innvandring Anonymkode: 3b538...323 Jeg ser på globalister og innvandringspositive som de verste rasistene, de ønsker å viske ut alle kulturelle og etniske forskjeller der målet er at menneskeheten skal ende opp som en gråbrun masse. Alle skal være like, alle skal ha det like ille, ingen Individualisme og ingen personlig frihet. Det er jo egentlig den våte drømmen til kommunister. Åpne grenser og fri flyt av mennesker betyr at milliarder av mennesker fra fattige land vil emigrere til rike land, da vil de rike landene ende opp som de fattige landene og alle får det like jævlig. Bare Afrika har en forventet dobling av antallet mennesker innen 2050, hvor mange afrikanere kan du personlig fø på før din personlige økonomi kollapser?. Eller er det sånn at innvandring er supert så lenge alle andre tar regningen?. Anonymkode: 256c1...17d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #8 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi da er det slutt på "du ser sånn ut, derfor er du sånn og sånn", som mange alltid tenker. Anonymkode: 3b538...323 Og når mener du det skal skje? Det er jo ekstremt urealistisk, det eneste som skjer er at det blir færre av europeisk utseende om lang tid. Det flytter ikke nok hvite mennesker til Afrika, Asia og Sør-Amerika til at deres hudfarger blir utvannet, så det vil fortsatt være lett å se hvor store deler av verdens befolkning kommer fra. Anonymkode: 5c15f...1b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #9 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Forresten, det er ikke over 20% innvandrere i Norge, men 16% (2023-tall). Kilde: https://www.ssb.no/innvandring-og-innvandrere/faktaside/innvandring Anonymkode: 3b538...323 Det er jo pga definisjonen de bruker Statistisk sentralbyrå (SSB) bruker begrepene innvandrere og norskfødte med innvandrerforeldre. Resten er gruppert under den øvrige befolkningen. Det vil aldri bli mange innvandrere i Norge, med SSB sin definisjon, men det er jo bare ord og ikke det TS snakker om. Det er som å fjerne ordet rasisme fra språket, også tro at rasisme forsvinner, nei du endret bare ordet... Anonymkode: 238d4...62d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #10 Del Skrevet 26. juli 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ser på globalister og innvandringspositive som de verste rasistene, de ønsker å viske ut alle kulturelle og etniske forskjeller der målet er at menneskeheten skal ende opp som en gråbrun masse. Alle skal være like, alle skal ha det like ille, ingen Individualisme og ingen personlig frihet. Det er jo egentlig den våte drømmen til kommunister. Åpne grenser og fri flyt av mennesker betyr at milliarder av mennesker fra fattige land vil emigrere til rike land, da vil de rike landene ende opp som de fattige landene og alle får det like jævlig. Bare Afrika har en forventet dobling av antallet mennesker innen 2050, hvor mange afrikanere kan du personlig fø på før din personlige økonomi kollapser?. Eller er det sånn at innvandring er supert så lenge alle andre tar regningen?. Anonymkode: 256c1...17d Trur jeg ikke noe på. Det med ingen individualisme og ingen frihet er det motsatte av hva jeg vil ha. Jeg vil ha reise og bosette meg hvor jeg vil. Jeg respekterer ikke grensene til noen nasjonalstat. Det er dagens situasjon som er anti-individualisme og anti-frihet. Ellers enig i siste paragrafen, rike vil bli fattigere og fattigere vil bli rikere. Alt i alt vil flere mennesker få det bedre enn mennesker som får det verre. Det er bare positivt. Anonymkode: 3b538...323 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #11 Del Skrevet 26. juli 2023 Morsomt at du drar inn kommunisme her. Det er sosialisme som har gjort at vi har så mye rikdom og velferd i landet vårt. Det er sosialismen som gjør at den rikdommen og velferden er til "oss", og ikke til "dem". Alle i Norge skal få, men ingen andre. Vi har nasjonalsosialisme. Hvordan kan man påstå at man får mer frihet av sterkere grenser? Det er et oxymoron. Anonymkode: 3b538...323 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #12 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Morsomt at du drar inn kommunisme her. Det er sosialisme som har gjort at vi har så mye rikdom og velferd i landet vårt. Det er sosialismen som gjør at den rikdommen og velferden er til "oss", og ikke til "dem". Alle i Norge skal få, men ingen andre. Vi har nasjonalsosialisme. Hvordan kan man påstå at man får mer frihet av sterkere grenser? Det er et oxymoron. Anonymkode: 3b538...323 Bortsett fra alle de titalls millardene vi gir ut i bistand til andre land, selvsagt 🙄 Anonymkode: 5c15f...1b8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #13 Del Skrevet 26. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Bortsett fra alle de titalls millardene vi gir ut i bistand til andre land, selvsagt 🙄 Anonymkode: 5c15f...1b8 1,1%? Ojojoj, det var mye. Anonymkode: 3b538...323 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #14 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1,1%? Ojojoj, det var mye. Anonymkode: 3b538...323 Du mener det er fornuftig å gi mer? Når kommunene har for lite penger til å drifte og vedlikeholde skole- og helsetilbud fra før. Kjempelurt. Anonymkode: 5c15f...1b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 30. juli 2023 #15 Del Skrevet 30. juli 2023 (endret) Oi. Dette er et vanskelig tema. Jeg er for at en opprettholder ulike folkegrupper, fordi jeg tenker at hver gruppe har sin identitet og kultur, og jeg synes det er viktig, det er for mange folkeslag som ikke får lov å uttrykke sin kultur og språk, kurdere f eks, rohingya og yigurene i Kina, uten å bli sterkt diskriminert. Det vil være et tap for verden om det ikke fantes ulike kulturer og folkegrupper. Og i en stor grad vil kultur være knyttet til geografisk område, derfor er jeg for nasjonalstaten Samtidig, en skal ikke være fiendtlig overfor andre folkegrupper. En skal ikke kreve etnisk rene områder, det er prøvd før og er katastrofalt. Hvis vi blir "en stor brun masse " så er jo det fordi kvinner og menn har blitt glad i hverandre på tvers av grupper og kulturer, og hvorfor og hvordan kan vi begrense det? Endret 30. juli 2023 av Topsi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr X Skrevet 31. juli 2023 #16 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 26.7.2023 den 13.37): Trur jeg ikke noe på. Det med ingen individualisme og ingen frihet er det motsatte av hva jeg vil ha. Jeg vil ha reise og bosette meg hvor jeg vil. Jeg respekterer ikke grensene til noen nasjonalstat. Det er dagens situasjon som er anti-individualisme og anti-frihet. Ellers enig i siste paragrafen, rike vil bli fattigere og fattigere vil bli rikere. Alt i alt vil flere mennesker få det bedre enn mennesker som får det verre. Det er bare positivt. Anonymkode: 3b538...323 Selv ikke begrepet rørende naivt er dekkende for dine uttalelser. Hvorfor kan du ikke reise og bosette deg hvor du vil utenfor EU? Hva skjer om du bare møter opp i diode nasjonalstatene som du ikke respekterer grensene til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå