Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne tenkt meg en tråd over steder i Norge som er verdt å få med seg. 🇳🇴

F.eks er Vigelandsparken, Holmenkollen, Paradox Museum, Oslo Reptilpark, tur langs Akerselva, Spøkelsesvandring i Oslo sentrum (👻), Tur rundt Nøklevann og Hvervenbukta, Steinbruvann, Kyststier, Tur til Utøya, Kistefoss, Rallarvegen…

Ønsker tips om steder i hele landet og gjerne perler man ikke hører om i media. Små museum, turveier, et vann?

😊👍

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nidarosdomen er flott

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Maihaugen, Lillehammer.

Anonymkode: ea568...8b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blåisvatnet, Silfar Canyon, Hamningberg, Ekkerøy, sandfjellet på Sørøya, Seiland nasjonalpark 

Anonymkode: 5cdd2...fd7

• Liker 1
Skrevet

Norsk folkemuseum

• Liker 1
Skrevet

Tur langs akerselva? kan det bli dummere og mer lokakpatriotisk. Ingen utenfor Oslo er interessert i å få meg seg akserelva. Det er ikke engang en elv, men en bekk. Holmenkollen blir brukt av 3 stykker 1 måned i året. En dyrebutikk er ikke en attraksjon, ellers aner jeg ikke hva det andre du prater om en gang er, men like dumt og lokapatriotisk som tur langs akerselba må det være.

Mine tips. Geirangerfjorden. Nordlyset, Bergen.

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Veimuseet på Lillehammer. Like ved Hunderfossen familiepark. Stort, flott uteområde og hule i fjellet. Gratis inngang. På sommeren får man gratis tur med hest og kjerre, gratis tur med gammel buss og kan gå inn i smia (igjen gratis) og se smeen lage gjenstander der. Tur i tunnellen i fjellet er også gratis.  Nydelig uteområde, og mye å se!

(Det er også et flott innemuseum, men det er det store uteområdet jeg tror mange ikke vet om)

Anonymkode: a5cf4...b38

• Liker 1
Skrevet

Telemarkskanalen, skjærgårdscruise i Færder nasjonalpark, Slettnes fyr i Gamvik, gatekunsten i Vardø (komafest)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, 900 said:

Tur langs akerselva? kan det bli dummere og mer lokakpatriotisk. Ingen utenfor Oslo er interessert i å få meg seg akserelva. Det er ikke engang en elv, men en bekk. Holmenkollen blir brukt av 3 stykker 1 måned i året. En dyrebutikk er ikke en attraksjon, ellers aner jeg ikke hva det andre du prater om en gang er, men like dumt og lokapatriotisk som tur langs akerselba må det være.

🤭 sant

Anonymkode: 2ad70...376

Gjest Lurven
Skrevet
900 skrev (33 minutter siden):

Selv om ikke du liker Oslo kam Det jo hende at andre gjør det

Skrevet

Hardangervidda 😍

Skrevet
Lurven skrev (8 timer siden):

Selv om ikke du liker Oslo kam Det jo hende at andre gjør det

Så fordi en liten håndfull liker Oslo så er 7-Eleven på youngstorget noe som er verdt å få med seg i Norge?

Skrevet

Kalvåg, nydelig gammalt fiskevær heilt nord i Vestland fylke

• Liker 1
Skrevet
900 skrev (11 timer siden):

Omg…ti stille om du ikke har noe å bidra med.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Unngå turistfellene og reis på småsteder rundt om på vestlandet og i nord-Norge. Riktig ferie er å oppleve noe som er helt anderledes enn ditt bosted. Om du bor på kysten så kom å opplev innland og fjell-Norge, om du er fra innlandet så kom å opplev kyst, hav og det miljøet. 

Anonymkode: c83f0...e25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trolltunga er verdt å få med seg om du liker å se sporty ut på Instagram. Hele turen opp dit er skikkelig flott, mens selve tunga er kronen på verket. 

Anonymkode: fdf05...f37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rondane om du liker fjell 😊 Trenger ikke gå lenger enn til Rondvassbu og kjøpe deg en kaffe eller så er det uendelig med fjelltur muligheter fra der. 

Anonymkode: dfcc7...6bc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke fra Oslo, men fra Nord-Trøndelag. Jeg har sett/opplevd de fleste av forslagene i denne tråden. Og det definitivt mest interessante var en guidet gåtur langs akerselva. Det er jo ikke selve elva som er interessant, men all nyere historie og fortellingene om hvordan gikk fra bondesamfunn til industrisamfunn. Et utall av vannhull/serveringssteder på veien. Skikkelig trivelig feriedag i fint vær. 
Men for noen er det en perfekt feriedag å se en steinformasjon. Heldigvis er vi ikke like. Da hadde det blitt trangt langs akerselva:-)

Anonymkode: d9258...79b

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
900 skrev (2 timer siden):

Så fordi en liten håndfull liker Oslo så er 7-Eleven på youngstorget noe som er verdt å få med seg i Norge?

Fy faen, du er så patetisk. At det går an å hate sin egen hovedstad så fælt. Har noen nevnt 7 eleven her? Hæ? Og nei, jeg bor ikke i Oslo, jeg bor på den fantastisk vakre Helgelandskysten, men sier ikke hvor, for vi vil ikke ha sånne negative grinebitere som deg hit. 

Anonymkode: 9a784...682

• Liker 6
Gjest Lurven
Skrevet
900 skrev (2 timer siden):

Vet ikke hvorfor du hater Oslo, men det lyser ganske klart gjennom i kommentarene dine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...