Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har du noe tips til rask vektnedgang? 
Skal ned 8 kg. Hva er ditt aller beste tips, noe som funket for deg? 
takk for svar 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lavkarbo uten tvil.

Anonymkode: 6d10b...1a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Rask vektnedgang" betyr alltid "rask vektoppgang" ++ etterpå. Tenk langsiktig. Hvor lang tid tok det deg å gå opp de 8 kiloene du vil ned? Bruk like lang tid på å ta de av igjen. 

Hilsen tidligere jojo-slanker som endelig har skjønt det. 

Anonymkode: 414ec...75d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

"Rask vektnedgang" betyr alltid "rask vektoppgang" ++ etterpå. Tenk langsiktig. Hvor lang tid tok det deg å gå opp de 8 kiloene du vil ned? Bruk like lang tid på å ta de av igjen. 

Nei, det betyr ikke alltid "rask vektoppgang". For deg personlig, kanskje, men langt ifra for alle. 

Anonymkode: 92425...9a3

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger inn litt ekstra lange faster når jeg skal gå ned i vekt. Jeg koser meg fritt i både julen og sommeren, så får et par kg ekstra hver gang jeg må gå ned igjen. 

Jeg spiser til vanlig ikke frokost. Når jeg skal gå litt ned i vekt, kutter jeg ut lunsjen også to-tre ganger i uken. 

For meg er det lettere kutte kalorier ved å kutte måltider, enn å kutte ned størrelsene på måltidene. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg telte kalorier- og lå ca 1000 i underskudd pr dag.  (Trenger ca 2500 pr dag, går tur eller jogger hver dag) 
Kuttet ikke sukker, snack eller noe, bare telte kalorier. Min største last viste seg å være alt for mye middag. Så mye løste seg, når jeg skjønte hvor mye middag jeg overspiste hver dag. 
spiste masse frukt! Og salat. Knekkebrød. Spiste dog rundstykker eller brød i helger, og ved besøk mm. 

lykke til!

Anonymkode: 58a73...b2a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det betyr ikke alltid "rask vektoppgang". For deg personlig, kanskje, men langt ifra for alle. 

Er det jojoslankere fortsetter å fortelle seg selv. 

Anonymkode: 40879...816

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det jojoslankere fortsetter å fortelle seg selv. 

Anonymkode: 40879...816

Jeg er ikke jojo-slanker, og for meg er det altså ikke sånn at rask vektnedgang fører til rask vektoppgang ;) 

Hvorfor har du behov for at DIN løsning skal være fasit for alle? 

Hadde det vært en one size fits all i slankeverden, hadde jo bare alle gjort det slik ;) 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ned 15 kilo på kort tid, og de har ikke kommet på igjen flere år etter. Så det MÅ ikke være sånn at det som går fort av kommer fort på igjen!

Anonymkode: 1cdff...51c

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Faste fra middag til lunsj (ingen frokost annet enn kaffe og vann), spis kalorifattig og proteinrikt til du blir passe mett til de andre måltidene. Drikk vann sammen med måltider. Da kjenner du bedre metthetsfølelse. Bruk Allevo istedetfor raske løsninger/sult mellom måltider.

Kjenn etter forskjell på sult og sug. Sug overser, sult dekkes med sunn og næringsrik mat. 

Anonymkode: e6fb9...811

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jojo-slanker brukes som regel om de som ufrivillig går opp i vekt igjen, raskt etter de har tatt av vekten ;)

Det brukes IKKE om folk som med viten og vilje lar seg gå litt opp i vekt et par ganger i året, og som så raskt går det av igjen, og holder vekten et halvt års tid før man med viten og vilje lar vekten gå opp et par kg igjen ;)

Det brukes heller ikke om folk som driver med idrett, som bevisst går opp og ned i vekt i løpet av året. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hellmin skrev (14 timer siden):

Hei.

Har du noe tips til rask vektnedgang? 
Skal ned 8 kg. Hva er ditt aller beste tips, noe som funket for deg? 
takk for svar 

Jeg har gått ned fra 78 til 74 siden starten av juni. Jeg kjøpte meg en langtidskoker og lager mat i denne. Jeg bruker for det meste kyllingbuljong, kylling og grønnsaker, og lar det stå i 3 timer ca. Jeg synes det blir skikkelig godt og går utifra at hvert måltid er under 500 i kalorier..

Friske eller fryste grønsaker, men synes ferske er best.. Jeg kutter også ut alt godteri og potetgull om jeg vil gå ned raskt. Og så spiser jeg knekkebrød med feks kyllingpålegg, eller lettkokte gryn med yougurt av typen som er merket 0% uten sukker. Nå har jeg begynt å spise litt mer is og litt mer potetgull og sånt siden det har vært ferie, og det har gjort at vekten har gått litt opp og ned da. Men holder vekta om jeg spiser en del av disse måltidene i langtidskokeren.

Anonymkode: cc84d...a01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lavkarbo gir ofte raske resultater, selv om det på lang sikt ikke gir bedre resultater enn tradisjonell lavkalori. Periodisk faste er også en mulighet. Prøvd alle disse metodene og aller har fordeler og ulemper, men for meg var det ikke et problem å veksle mellom dem etter behov.

To gode vaner jeg har lagt meg til er å drikke et stort glass vann før middag, samt å ha suppe som forrett minst 3-4 dager i uka. Og da mener jeg kalorifattig suppe som brokkolisuppe, linsesuppe, tomatsuppe osv., spis en stor skål av det før middag, så orker du mindre av middagen som stort sett er mer kaloritett. Pluss høy metthetsfølelse:)

En annen mulighet er den beryktede suppekuren til Rikshospitalet. Du finner den lett om du googler. Klart, da mister du mye vannvekt og mye kommer nok på igjen etterpå når du går tilbake til å spise som før, men om det kun er for å skvise deg midlertidig inn i bunaden eller noe sånt så funker det jo.

Anonymkode: ba6bb...206

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

https://www.universitetsavisa.no/forskning/ntnu-studie-knuser-myte-om-vektnedgang/149421

Mkay. 

Anonymkode: aed63...f17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spise mindre og sunnere/Røre på seg mer.

Anonymkode: 83895...46d

AnonymBruker
Skrevet

Kalorier inn-kalorier ut.

Anonymkode: ebe4b...08c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Uten tvil keto

Anonymkode: c2c35...4aa

Skrevet

Har den siste tiden lært ganske mye.

fast 16 timer og spis i maks 8 timer. Spis et eple før hvert måltid, da orker du ikke mye mat. 
kaloriunnderskudd. 

AnonymBruker
Skrevet

Lavkarbo/keto helt klart. 

Anonymkode: 1f3da...1a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2023 den 0.13):

Nei, mange legger om en livsstil hvor man går raskt ned i vekt for å så stabilisere den etterpå. 
Jeg gikk ned 10 kg på 4 måneder, og har holdt vekten i 10 år etterpå. 

Og skulle jeg brukt like lang tid på å gå ned de ti kiloene som jeg brukte på å gå opp, så hadde det altså tatt to år... 

Raskt vektnedgang, som gjøres fornuftig og effektivt, kan absolutt holde i mange mange år. 
Rask vektnedgang betyr ikke ekstreme dietter eller kostholdsregimer. Rask vektnedgang betyr ikke alltid "for rask".
Ikke alle som skal slanke seg er jojo-slankere heller. Noen av oss klarer faktisk endre livsstilen vår. 

Anonymkode: 0ab75...848

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...