AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Del Skrevet 24. juli 2023 Jeg må si jeg tror jeg er gravid, men har ikke fått positiv test. Har lest at mange ikke får positiv test før uke 8-9. Har ømme bryster og noe som kan minne om svake mensenkramper i veldig korte perioder nå og da, som har pågått i noen uker nå. Sipper for de rareste ting, som at mannen min støvsuger trappa uten at jeg ber om det, og jeg er normalt ikke en som blir lett rørt. Siste mensen var 5.-10. juni. Problemet er at jeg har gått på minipiller frem til nylig, bare har hatt ordentlig mensen 1 gang siden jeg sluttet på pillene, og dermed ikke vet hvor lang syklusen min er. Hadde en såkalt "kjemisk graviditet" rett før forrige mensperiode og trodde ikke det ville være mulig å bli gravid før tidligst uti august. (Ja, har lest i ettertid at jeg tok feil der). Tidligere (uten prevensjon) har jeg hatt syklus på mellom 35 og 39 dager. Appene jeg bruker sier alt fra 5 til 7 uker gravid, men jeg klarer ikke helt å tro det. Beklager rotete innlegg. Jeg er så forvirret. Ville blitt veldig takknemlig for noen beroligende og oppklarende ord, og råd til hva jeg eventuelt bør gjøre videre. Anonymkode: a3b4b...c22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #2 Del Skrevet 24. juli 2023 Dra til fastlegen og ta blodprøve? Anonymkode: 439a8...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dra til fastlegen og ta blodprøve? Anonymkode: 439a8...68a Kaste vekk tiden til fastlegen når hun kan ta tester? Lurt. Anonymkode: a26b4...8d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #4 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kaste vekk tiden til fastlegen når hun kan ta tester? Lurt. Anonymkode: a26b4...8d4 Det tar ca 5 sek og rekvirere den blodprøven. Ikke brått sikkert hun trenger inn til legen heller. Anonymkode: 1a12a...fec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #5 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kaste vekk tiden til fastlegen når hun kan ta tester? Lurt. Anonymkode: a26b4...8d4 Man kaster ikke bort tiden til fastlegen om man vil sjekke ståa i kroppen! Anonymkode: 439a8...68a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #6 Del Skrevet 24. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Man kaster ikke bort tiden til fastlegen om man vil sjekke ståa i kroppen! Anonymkode: 439a8...68a Kvier meg for å gå til legen før jeg har fått en positiv prøve. Tok kontakt tidlig den første gangen, og det endte med at det ikke "festet seg" likevel. Anonymkode: a3b4b...c22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #7 Del Skrevet 24. juli 2023 Det er veldig usannsynlig å ikke få utslag på graviditetstest hvis du er 5-8 uker på vei. Det har sikkert skjedd i historien, men vanlig er det ikke. Det er med andre ord veldig usannsynlig at du er så langt på vei hvis du er gravid. Enten er du ikke gravid, eller så kan du ha blitt gravid for så kort tid siden at det ikke gir utslag på graviditetstest enda. Forsinket mens og hormonell atferd har en annen veldig naturlig forklaring; nemlig at du nylig har gått på p-piller og kroppen jobber med å komme tilbake til normalen, samt at du nylig har hatt en kjemisk graviditet. Anonymkode: 649c7...1cc 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #8 Del Skrevet 24. juli 2023 Fastlegen vil ikke ta blodprøver så lenge hun har negativ test. Ts, du har nok bare ustabil syklus for du hadde hatt positiv test hvis du hadde vært 5+ uker på vei. Anonymkode: 82978...d34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #9 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fastlegen vil ikke ta blodprøver så lenge hun har negativ test. Ts, du har nok bare ustabil syklus for du hadde hatt positiv test hvis du hadde vært 5+ uker på vei. Anonymkode: 82978...d34 Det er flere legekontor som tar HCG prøve, selv om de ikke tester positivt. Anonymkode: 1a12a...fec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #10 Del Skrevet 24. juli 2023 Hvis du nylig har testet negativt så ville jeg stolt på den når forrige menstruasjon var for så lenge siden. Kroppen din har nok ikke funnet ut syklus enda. Jeg gikk nesten 70 dager den ene syklusen, og dette var når vi prøvde.. var ikke gravid. Du sier du normalt ikke er så hormonell, men du vet jo egentlig ikke hvordan du er hvis du nylig sluttet på pillene? Kroppen kan i noen tilfeller trenge opp i mot et år å normalisere seg. Ville stolt på testen om du nylig tok en etter så lang tid. Anonymkode: 8fbf0...d34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #11 Del Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er flere legekontor som tar HCG prøve, selv om de ikke tester positivt. Anonymkode: 1a12a...fec Det er mulig, men det er også mange som ikke vil så det er ikke en selvfølge at ts kan bare be om dette. Spesielt ikke uten positiv test + blødninger. Anonymkode: 82978...d34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #12 Del Skrevet 25. juli 2023 Det er overhodet ikke vanlig å ikke få positiv test før langt ut i første trimester. Over 99% får positiv test allerede 14 dager etter eggløsning, internett gjenspeiler ikke virkeligheten når det gjelder dettte da prøvere går inn i en slags kollektiv psykose kan det virke som. Om hjemmetest er negativ er du sannsynlig ikke gravid, du kan ev ta en test til uken etter for bekreftelse. Hook effect er en greie, men da med svak positiv test, ikke negativ. Anonymkode: 1d6ab...188 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #13 Del Skrevet 25. juli 2023 Du er ikke gravid siden testene er negative. Du innbiller deg symptomer 😃... La kroppen få komme i ajour så skal du se at'n sitter til slutt :)! Og symptomene er annerledes. Og hva er poenget med appene når du ikke engang er gravid enda? Du torturerer deg selv og innbiller deg urealistiske situasjoner som ikke er enda :)!! Chill!! Anonymkode: 0f36e...4be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #14 Del Skrevet 25. juli 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du er ikke gravid siden testene er negative. Du innbiller deg symptomer 😃... La kroppen få komme i ajour så skal du se at'n sitter til slutt :)! Og symptomene er annerledes. Og hva er poenget med appene når du ikke engang er gravid enda? Du torturerer deg selv og innbiller deg urealistiske situasjoner som ikke er enda :)!! Chill!! Anonymkode: 0f36e...4be Jeg skjønner ikke at det kan være mulig å innbille seg en graviditet. Symptomene kom først, hadde som sagt ikke tenkt på graviditet før jeg begynte å lese om det. Forventet jo pms i et par dager og deretter mensen, men dette varer og rekker. Det må jo være noe fysisk galt med kroppen. Hvordan lar jeg kroppen komme ajour, jeg har jo ikke gjort annet enn å vente på mensen i flere uker 😅 Anonymkode: a3b4b...c22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #15 Del Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skjønner ikke at det kan være mulig å innbille seg en graviditet. Symptomene kom først, hadde som sagt ikke tenkt på graviditet før jeg begynte å lese om det. Forventet jo pms i et par dager og deretter mensen, men dette varer og rekker. Det må jo være noe fysisk galt med kroppen. Hvordan lar jeg kroppen komme ajour, jeg har jo ikke gjort annet enn å vente på mensen i flere uker 😅 Anonymkode: a3b4b...c22 Du tror ikke man kan tenke seg kvalm? Øm i brystene? For det kan man. Anonymkode: 9dbe6...e9d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #16 Del Skrevet 25. juli 2023 Jeg tipper du ikke er gravid. Tar lang tid å få mensen tilbake etter minipiller for enkelte. Ventet selv 6 uker Anonymkode: 28b4d...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #17 Del Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skjønner ikke at det kan være mulig å innbille seg en graviditet. Symptomene kom først, hadde som sagt ikke tenkt på graviditet før jeg begynte å lese om det. Forventet jo pms i et par dager og deretter mensen, men dette varer og rekker. Det må jo være noe fysisk galt med kroppen. Hvordan lar jeg kroppen komme ajour, jeg har jo ikke gjort annet enn å vente på mensen i flere uker 😅 Anonymkode: a3b4b...c22 Du har gått på hormoner i ukjent antall måneder. Dette påvirker de hormonene kroppen produserer. Når du slutter å gå på hormoner kan det ta flere måneder før kroppen kommer inn i en jevn hormonsyklus. Prøv å ikke tenke på det, men bare aksepter at kroppen trenger litt mer tid. Det er ikke så lett, jeg vet det, men om du ikke blir gravid kommer du til å gjenvinne en jevn syklus. Anonymkode: 79f55...848 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #18 Del Skrevet 25. juli 2023 Jeg prøvde for moro skyld å ta en graviditetstest rundt 4-5 måneder gravid. Teststreken kom opp umiddelbart, før kontrollstreken.. Anonymkode: 6fad9...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #19 Del Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skjønner ikke at det kan være mulig å innbille seg en graviditet. Symptomene kom først, hadde som sagt ikke tenkt på graviditet før jeg begynte å lese om det. Forventet jo pms i et par dager og deretter mensen, men dette varer og rekker. Det må jo være noe fysisk galt med kroppen. Hvordan lar jeg kroppen komme ajour, jeg har jo ikke gjort annet enn å vente på mensen i flere uker 😅 Anonymkode: a3b4b...c22 Men du, skjønner du ikke hva p-piller/minipiller egentlig gjør? Det er faktisk ganske kraftig kost for kroppen. Hvis du tenker over det, så er det ganske heftig at de faktisk gjør de midlertidig steril. Det er klart at kroppen vil få en rar, hormonell reaksjon når du slutter på disse. Noen kropper sliter i mange måneder med å komme inn i syklus igjen og noen få får fertilitet er permanent ødelagt. Hvermannsen tenker kanskje ikke over hva disse pillene faktisk gjør med kroppen, siden de er så vanlige. Anonymkode: 649c7...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #20 Del Skrevet 25. juli 2023 Det er ikke uvanlig å tenke seg til symptomer. Snakk med alle som noen gang har prøvd å bli gravide 😂 Jeg har aldri hatt så mye symptomer på graviditet som de gangene jeg ikke var det - også utenom prøving. Man overanalyserer alt. Dessuten er graviditetssymptomer likt som symptomer på pms, mensen og mange andre hormonelle endringer. Har du negativ test, så er du ikke gravid - med mindre man har testet for tidlig. Men de aller fleste tester er 99% sikre dagen du skulle hatt mensen. Så om du hadde venter enda lengre (mer enn 2 uker) så skal jo streken bli tydeligere for hver dag.. Anonymkode: 8fbf0...d34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå