Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det siste året har jeg hatt et uvanlig problem. Håret i bakhodet floker seg og blir til en dread og blir umulig å gre. Jeg har vært 2-3 ganger det siste året hos frisøren kun for å få en hjelp til å gre det ut.

Må jeg kanskje sikte meg inn på en kortklipt sveis? Jeg ble overtalt til å beholde lengden på håret av forrige frisør. Jeg tror problemet mitt bunner i at jeg hovedsakelig har håret i en strikk hele dagen og ikke grer det ut tilstrekkelig.

Nå er det et problem igjen og jeg gruer meg skikkelig. Prøver å få orden på deg selv, men håret er helt kaos. Får lyst å bare barbere hele dritten

Anonymkode: 41ff5...50a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har samme problem, i litt midre skala😅 sover du på ryggen? Jeg har dette på den siden jeg ligger på. Prøv å sov med håret i en eller to fletter?

Anonymkode: da614...a3c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 23.15):

Det siste året har jeg hatt et uvanlig problem. Håret i bakhodet floker seg og blir til en dread og blir umulig å gre. Jeg har vært 2-3 ganger det siste året hos frisøren kun for å få en hjelp til å gre det ut.

Må jeg kanskje sikte meg inn på en kortklipt sveis? Jeg ble overtalt til å beholde lengden på håret av forrige frisør. Jeg tror problemet mitt bunner i at jeg hovedsakelig har håret i en strikk hele dagen og ikke grer det ut tilstrekkelig.

Nå er det et problem igjen og jeg gruer meg skikkelig. Prøver å få orden på deg selv, men håret er helt kaos. Får lyst å bare barbere hele dritten

Hva med å bare klippe det kort i nakken og frem til øyene og så har du langt over? Det er litt rocka men da slipper du problemet.

Eller så må du børste deg hver dag.

AnonymBruker
Skrevet

Dusjer du ofte ? Dusj med balsam hver dag + grei det, så er det ikke noe problem.

Anonymkode: 112b2...895

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan det være problematisk for voksne folk å gre seg??

Bruk kur og balsam, sov med fletter, gre håret daglig.

Anonymkode: a8db7...ae6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også hår som floker seg bare man ser på det. Måtte så å si barbere bakhodet etter et lenger opphold på sykehuset.

Å bruke balsam er helt essensielt. Ellers er det mulig, som andre skriver her i tråden, at du kan bruke spray som gjør det lettere å gre. Detangler (tangle teezer) hårbørste med korte, bøyelige pigger er den beste til å løse opp floker. Det er iallfall min erfaring.

Anonymkode: badee...68e

AnonymBruker
Skrevet

Bruk sjampo/balsam/pleieprodukter som glatter ut og mykner og håret. 

Børst håret før du legger deg. Grundig. Hvis du har langt eller halvlangt hår kan du i tillegg flette det. Børst gjennom håret ved antydning til floker gjennom dagen. 

Klipp tuppene. 

Kjøp putetrekk i silke. 

Floker børstes ut nedenfra. Du kan i tillegg eventuelt vaske håret og ta i balsam eller balsamspray og så børste forsiktig gjennom da balsam kan lette prosessen. 

Kjøp en tangle teezer. https://www.blivakker.no/product/3028807?utm_campaign=pmax_group_c_high_margin&gclid=Cj0KCQjwiIOmBhDjARIsAP6YhSXYOgYmRdzR-Nxubt1js69aPn0W5FlP0pg6X0CNoVtVkgWd-bkp6-waAjbeEALw_wcB

Anonymkode: ef010...015

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 23.15):

Altså, hvis jeg sliter med stygge merker på stuegulvet og tror problemet er at jeg hele tiden går inn med skitne sko og ikke vasker det ofte nok, så er det jo åpenbart hvilke tiltak jeg bør ta før jeg leier inn profesjonell hjelp, så jeg skjønner ikke denne helt? Hvis du tror problemet er at du går med strikk hele dagen og ikke grer deg godt nok, hva med å... ikke gå med strikk hele tiden, og gre deg oftere?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men i alle dager. Dette må da være enkelt å få bort? Ikke gå med strikk så mye, gre håret jevnlig og flett det om natten. 

Anonymkode: 3f57b...8f1

• Liker 1
Skrevet

Har du prøvd silkeputetrekk? Selges på mange kosmetikk-nettbutikkar, 3-400 kr. Mitt hår blir mindre flokete av det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Børst håret morgen og kveld.

Sov med flette. 

Bruk balsam ved vask og børst gjennom håret før du skyller ut balsamen. Bruk spraybalsam  ved behov i tillegg.

Anonymkode: 92113...234

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du synes det er for mye stress å gre håret et par ganger per dag så er det kanskje like greit å klippe seg helt kort. 

Anonymkode: 93c73...0ce

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bytt putevar, velg silke eller bomullssateng av god, glatt kvalitet.

Anonymkode: af4f5...ab8

AnonymBruker
Skrevet

Silketurban er tingen.

Anonymkode: 6118b...196

AnonymBruker
Skrevet

Øh hva med å gre det hver dag? 

Anonymkode: 9ce84...360

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...