AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Skrevet 24. juli 2023 Klassisk klisje: «bare slutt å lete så dukker han opp av seg selv». Noen som har erfaring med at dette faktisk fungerer? Min erfaring er at hvis man i voksen alder, med jobb og rimelig etablert sosial omgangskrets, ikke leter, så skjer det absolutt ingenting. Som en som ser ganske alminnelig ut, og ikke akkurat blir sjekket opp på gaten, så må jeg gjerne «gi en sjanse» til menn som også ser helt alminnelig ut. Og for å gi noen en sjanse så må man jo være litt på utkikk/innstilt på å finne noen. Noen som har erfaringer det motsatte? Jeg leter etter en «Han», men spørsmålet gjelder også for de som leter etter en «Hun». Anonymkode: d9dd8...f33 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #2 Skrevet 24. juli 2023 Dette er i hvertfall ikke et godt råd til menn. Sikkert et bedre råd for kvinner, men tviler litt her og. Tror det er mer det at det er stressende for mange å være på utkikk, mens det er avslappende å ikke bry seg. Realiteten for menn og mange kvinner er at om man ikke foretar seg noe så vil ingenting skje. Så det er ingen hvilepute, om noe vil det bare øke stresset fordi det eneste man gjør er å sette alt på vent. Anonymkode: 95569...a99 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Skrevet 24. juli 2023 Jeg har vært dårlig på å være aktiv på datingapper og slikt, men i de årene hvor jeg slikket sår etter en ulykkelig forelskelse og med vilje unngikk å tenke i de baner så dukket det absolutt ikke opp noen ut av det blå. Tror det der er svært tilfeldig. Man kan være åpen og på utkikk i årevis uten å finne noen eller man kan gi det opp og plutselig møte den rette. Jeg har funnet min mann nå. Men det skjedde lenge etter at jeg begynte å tenke at jeg måtte åpne meg for kjærlighet igjen at jeg tilfeldigvis ble kjent med ham. Og det gikk lang tid etter der igjen før han ble klar for å åpne den døren for meg. I min situasjon var tålmodighet nøkkelen. Veldig mange hadde ikke holdt ut med den situasjonen, men jeg er glad for at både jeg og han gjorde det. Anonymkode: 380c1...364 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #4 Skrevet 24. juli 2023 Livet er veldig tilfeldig, og du kan treffe den rette partneren etter en dag med innstillingen "slutt å prøv" eller ett 5 år. Samme gjelder for et "hardere program" hvor du går mer aktivt til verks: det kan lykkes på første deiten, eller det kan ta lang tid. Anonymkode: 22c3a...9ec 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #5 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Livet er veldig tilfeldig, og du kan treffe den rette partneren etter en dag med innstillingen "slutt å prøv" eller ett 5 år. Samme gjelder for et "hardere program" hvor du går mer aktivt til verks: det kan lykkes på første deiten, eller det kan ta lang tid. Anonymkode: 22c3a...9ec Kan legge til at jeg traff min mann ved at jeg var veldig tydelig på hva jeg ville ha, og selekterte ut alt jeg ikke vil ha, og gav klar beskjed om hva jeg ønsket meg. Jeg fikk det jeg ville ha, og er nå godt gift. Jeg var klar for å få en fast partner, og var lei av å rote rundt med useriøse folk. Jeg følge også jeg hadde litt dårlig tid ettersom den biologiske klokka tikka. Akkurat de var en bomtur: mannen kan ikke få barn, men det visste ingen av oss da vi traff hverandre. Men, men. Sånn er livet! Anonymkode: 22c3a...9ec 1
Serafin Skrevet 24. juli 2023 #6 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Klassisk klisje: «bare slutt å lete så dukker han opp av seg selv». Noen som har erfaring med at dette faktisk fungerer? Min erfaring er at hvis man i voksen alder, med jobb og rimelig etablert sosial omgangskrets, ikke leter, så skjer det absolutt ingenting. Som en som ser ganske alminnelig ut, og ikke akkurat blir sjekket opp på gaten, så må jeg gjerne «gi en sjanse» til menn som også ser helt alminnelig ut. Og for å gi noen en sjanse så må man jo være litt på utkikk/innstilt på å finne noen. Noen som har erfaringer det motsatte? Jeg leter etter en «Han», men spørsmålet gjelder også for de som leter etter en «Hun». Anonymkode: d9dd8...f33 Jeg leter etter en hun. Men jeg finner ingen. Har ikke forsøkt å lete aktivt og det skjer ingen verdens ting. Vanskelig å treffe noen i voksen alder når man har flyttet hjem igjen til hjembyen og har lite sosialt nettverk her. Og så går mye av tiden med til turnusjobbing og andre plikter. Så det begrenser jo mulighetene litt da. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #7 Skrevet 25. juli 2023 Har ikke ville anbefalt noen å ikke prøve om de vil finne noen, men det er jo mulig å være heldig. Men jo mer noen er ute blandt folk og faktisk har sannsynlighet til å bli kjennt med dem også, jo bedre er det. Noen er jo såpass attraktive at friere kommer til dem, de kan sikkert senke skuldrene mer. Anonymkode: 5854e...dd3 1
Caramelita Skrevet 25. juli 2023 #8 Skrevet 25. juli 2023 Den klisjeen får jeg stadig vekk høre, og jeg kjenner den irriterer meg like mye som «bare ikke stress med å bli gravid, ikke tenk så mye på det, så blir du gravid».. Det er intet magisk med å ikke lete eller tro man skal finne noen, det er en ting folk sier fordi de a. Ikke har noe annet å si, b. De orker ikke forholde seg til at en kanskje har det litt ugreit som singel, c. De sitter lykkelig som gift og vet ikke bedre.. Jeg har gitt opp alt som heter apper etter mange nedturer med useriøse menn, og jeg skal love deg at her i mitt liv skjer det nada.. 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #9 Skrevet 25. juli 2023 Funker ikke for meg. Var alene i 9 år og tenkte ikke på menn i det heletatt. Dukker ikke opp noe nei. Nå har jeg vært single i 5 år til. Prøvd litt uten og lykkes så tenker at nå gidder jeg ikke bruke mer tid på d. Anonymkode: 29a91...532 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #10 Skrevet 25. juli 2023 Jeg gjorde motsatt. Gikk aktivt inn for å date flest mulig fra Tinder. Tenkte at jo flere jeg møter, jo større sjanse for å treffe blink. Jeg var på mange koselige dates som manglet gnist, mange dårlige dates og noen morsomme historier. Men inni der traff jeg drømmemannen. Og jeg hadde aldri truffet han uten denne "challengen", for han hadde forferdelige bilder på Tinder. Også var han SÅ kjekk i virkeligheten. Nå har vi en liten sønn og gifter oss om en måned ❤️ Anonymkode: a57d3...d4b 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #11 Skrevet 25. juli 2023 Det er det man kaller en sannhet med modifikasjoner. For det handler mye om at når man leter aktivt, så kan man fremstå som desperat, og man prøver se potensialet over alt. Når man slutter lete, så slapper man mer av, og er ofte mer seg selv. Samtidig har man også utsagnet "den som intet våger, intet vinner". Man finner ikke noen om man bare sitter hjemme, og heller ikke er aktiv på apper. Anonymkode: d4ac8...36c 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #12 Skrevet 25. juli 2023 Jeg var singel som ung kvinne frem til jeg ble 26. (Fram til det hadde jeg knapt datet, og hadde hatt sex to ganger.) Jeg prøvde ikke å finne noen fordi jeg syntes det var skummelt og fordi jeg tenkte at jeg hadde såpass lav verdi at ingen kunne elske meg. Så fikk jeg «ånden over meg» og tenkte at jeg måtte prøve å date folk, fordi jeg ville angre om jeg ble sittende alene som godt voksen uten noen gang å ha prøvd. Jeg lasta ned Tinder, styrte unna åpenbare «bad guys», og høyresveipet på menn jeg antok passet meg interesse- og personlighetsmessig. Den første jeg endte opp på date med ble jeg sammen med, og vi bor nå sammen, har en katt og snakker om giftemål og barn. Jeg vet at jeg har vært «heldig» på den måten at jeg ikke har måttet kysse rekker med frosker før prinsen dukket opp, men jeg vil bare understreke at det for meg ikke var slik at ting bare kom til meg uten at jeg prøvde (da ville jeg jo hatt kjæreste i årene mellom 17 og 26). Jeg tror man må prøve for å lykkes i kjærligheten. For de færreste dukker det opp friere på døra. Jeg tror ordtaket om at ting skjer når man minst venter det, er mynter på folk som virker veldig desperate og prøver alt for hardt. Det er ofte et sjakktrekk å tone ned desperasjon. Men det er ikke ensbetydende med at man skal sitte hjemme i sofaen og vente på at ting skjer. Anonymkode: 06e54...3e6 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #13 Skrevet 25. juli 2023 Jeg gjorde som en over her, datet "alt" som kunne krype å gå. Noen fine dater, noen kjedelige, noen med gnist kun den ene veien. Så plutselig, en sliten dagen derpå søndag, var han der. Vi skulle bare møtes og jeg hadde ikke noen tro på dette. Han var SÅ kjekk og passet meg helt perfekt. Jeg likte ikke bildene hans noen særlig, og selv hadde jeg løyet litt på profilen min (ikke rare greiene, men at jeg var avholds og kun ville ha en venn, hehe). Det var full klaff fra begge sider og vi har vært sammen lenge. Beste forholdet jeg har hatt. Anonymkode: 2ab87...89f 2 1
Serafin Skrevet 25. juli 2023 #14 Skrevet 25. juli 2023 Caramelita skrev (3 timer siden): Den klisjeen får jeg stadig vekk høre, og jeg kjenner den irriterer meg like mye som «bare ikke stress med å bli gravid, ikke tenk så mye på det, så blir du gravid».. Det er intet magisk med å ikke lete eller tro man skal finne noen, det er en ting folk sier fordi de a. Ikke har noe annet å si, b. De orker ikke forholde seg til at en kanskje har det litt ugreit som singel, c. De sitter lykkelig som gift og vet ikke bedre.. Jeg har gitt opp alt som heter apper etter mange nedturer med useriøse menn, og jeg skal love deg at her i mitt liv skjer det nada.. Ditto.. bare med kvinner..
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #15 Skrevet 25. juli 2023 Caramelita skrev (7 timer siden): Den klisjeen får jeg stadig vekk høre, og jeg kjenner den irriterer meg like mye som «bare ikke stress med å bli gravid, ikke tenk så mye på det, så blir du gravid».. Det er intet magisk med å ikke lete eller tro man skal finne noen, det er en ting folk sier fordi de a. Ikke har noe annet å si, b. De orker ikke forholde seg til at en kanskje har det litt ugreit som singel, c. De sitter lykkelig som gift og vet ikke bedre.. Jeg har gitt opp alt som heter apper etter mange nedturer med useriøse menn, og jeg skal love deg at her i mitt liv skjer det nada.. Serafin skrev (3 timer siden): Ditto.. bare med kvinner.. Kanskje dere burde bli kjennt? Anonymkode: 5854e...dd3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #16 Skrevet 25. juli 2023 Ja, det er sånn. Når man slutter å lete, bare driter i hele greia…Surprise! Alltid sånn for meg. Anonymkode: 24348...1a4 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #17 Skrevet 25. juli 2023 Jeg var klar for å ta en pause fra nettdating, men skulle bare møte den siste jeg skrev med før jeg gav meg. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hadde troa lengre, men satset på et hyggelig møte og en hyggelig prat som ikke ville bli noe mer. Dette ble faktisk den siste personen jeg dro på date med, for vi ble kjærester og i dag er vi gift med hverandre 😊 Anonymkode: 8d2b2...df7 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #18 Skrevet 25. juli 2023 Funka for meg. Jeg sletta alt av sjekkeapper og sa opp medlemsskap på match, sukker osv. Det gikk ikke lang tid før jeg traff verdens kjekkeste, snilleste mann gjennom venner <3. Vi har vært gift i 5 år nå, med andremann på vei 🙂 Anonymkode: 34c18...4fb
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #19 Skrevet 25. juli 2023 Det kommer veldig an på livssituasjon og det sosiale liv ellers. Kommer man seg lite ut, og mesteparten av det sosiale er på jobb, så kan man ikke forvente mye av å vente og regne med han dukker opp av deg selv, da må litt insatts til Anonymkode: 0c2c2...d9a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå