Gå til innhold

Ville du vært sammen med en som drikker 1-2 øl/annen alkohol daglig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten drikker ofte 2 øl eller vin om dagen. Er omtrent ikke en dag han ikke drikker. Jeg drikker mye sjeldnere. Han blir aldri full eller uansvarlig,  men synes dere det er for mye?

Anonymkode: 435d5...b11

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er for mye. Han er alkoholiker hvis han bare må ha alkoholholdig drikke hele tiden og ikke klarer seg uten.

Jeg ville ikke levd med dette, så jeg ville utfordret han til å se om han kunne klart seg uten, eller vurdert å avslutte da jeg ser mange problemer i fremtiden.

Anonymkode: 38e13...14c

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

1 øl om dagen er helt ok, er innenfor anbefalte retningslinjer. Mange tar et glass rødvin til middagen daglig og hører ikke noen kommentere det?!

Anonymkode: a666b...c88

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg gikk. Det er avhengighet, og det er helseskadelig.

Anonymkode: cda59...5d0

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

ja, det hadde bare vært koselig. Da hadde jeg nok av og til tatt et glass vin til maten også (det gjør jeg forresten allerede). 

Anonymkode: c544c...0e4

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 949a7...411

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja herregud 😂😂 måte på hvor pripne folk skal være.. 

Anonymkode: 01113...357

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 7b355...395

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk som drikker alkohol hver dag? Nei takk.

Anonymkode: 9ea3c...f59

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg godtok ikke det. Vi fikk barn tidlig i forholdet, og jeg sa klart ifra at i et hjem med små barn ønsker ikke jeg at det drikkes alkohol daglig. Vi har hatt maaange diskusjoner om dette temaet. Til slutt bestilte jeg time hos familievernkontoret. Det hjalp. Da fikk vi hjelp til å se saken fra flere sider og råd til hvordan både håndtere og kommunisere om det. 

Anonymkode: d3a1a...777

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det hele året rundt, eller mest nå om sommeren? 

Jeg er gift med en britisk mann og det tok meg tid å venne meg til våre ulike drikkemønstre. Han kan ta en øl eller to etter jobb/ til maten ofte, men for meg, «typisk» nordmann ble det mest i helgene. Nå har vi vært sammen i over 15 år og har barn sammen så drikkemønsteret har endret seg for begge. Men han tar oftere en enhet eller to i ukedagene fortsatt. Er «aldri» full eller merkbart beruset. 

Anonymkode: 47279...336

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Det er jo en alkoholiker. 

Anonymkode: be9fd...964

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk som drikker alkohol hver dag? Nei takk.

Anonymkode: 9ea3c...f59

Ja, alkohol er forbeholdt helga. Da skal man drikke seg snydens.

Anonymkode: 31c2c...640

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

Nei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye heller det en dritings fredag eller lørdag eller begge deler. 

Anonymkode: 5495a...1c1

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri.

Å drikke hver dag er alkoholisme. Kunne levd med noen som tok et glass eller to i festlig lag, så lenge festlig lag var noe som skjedde noen få ganger i året.

Anonymkode: 22961...96e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det hadde jeg ikke giddet. Plutselig blir 1-2 ril 3-4.

Anonymkode: 0abb8...57c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kjæresten drikker ofte 2 øl eller vin om dagen. Er omtrent ikke en dag han ikke drikker. Jeg drikker mye sjeldnere. Han blir aldri full eller uansvarlig,  men synes dere det er for mye?

Anonymkode: 435d5...b11

Nei

Anonymkode: 6411a...be5

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg godtok ikke det. Vi fikk barn tidlig i forholdet, og jeg sa klart ifra at i et hjem med små barn ønsker ikke jeg at det drikkes alkohol daglig. Vi har hatt maaange diskusjoner om dette temaet. Til slutt bestilte jeg time hos familievernkontoret. Det hjalp. Da fikk vi hjelp til å se saken fra flere sider og råd til hvordan både håndtere og kommunisere om det. 

Anonymkode: d3a1a...777

Så jævlig kjipt. Får barn også skal du bestemme at all nytelse i livet nå stopper opp. Ville ALDRI blitt sammen med eller la meg kommandere av en tante pose i mitt eget hjem. Ingen tar ikke skade av å se en ølboks så lenge foreldre ikke er utagerende alkoholikere.

Anonymkode: 83cf6...d71

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alkohol hver dag, enten det er til mat eller ikke, er et alkoholproblem,  uansett unnskyldninger. 

Anonymkode: 1db08...6ef

• Liker 9
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...