AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Skrevet 24. juli 2023 Reiste i sommer på ferie til utlandet ei uke med samboer og svigerinne å hennes mann. Ingen krangel eller dårlig stemning, men då er de altså helt tilbaketrukket i fra meg.. For ingen svar på snap eller korte svar. Sånt som dette irriterer meg veldig! Jeg synes det blir så falskt. Anonymkode: afbaf...ec5 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #2 Skrevet 24. juli 2023 Hva er problemet? Du er da på ferie med din samboer? Mange ønsker ikke å måtte gå oppi hverandre selv om de er på ferie sammen. Anonymkode: 60aee...087 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva er problemet? Du er da på ferie med din samboer? Mange ønsker ikke å måtte gå oppi hverandre selv om de er på ferie sammen. Anonymkode: 60aee...087 De er vel tilbake fra ferie, og så har de blitt annerledes, hvis jeg skjønte ts rett. Anonymkode: 4f817...308
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #4 Skrevet 24. juli 2023 Falskt? Hadde vært falskt om de hang med dere når de ikke har lyst. De ønsket vel fred og styre sit eget show. Anonymkode: 818c3...579 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #5 Skrevet 25. juli 2023 Enten har det skjedd noe på turen som du ikke har klart å plukke opp. Eller så trenger de bare en pause. Å reise på ferie med andre kan være intenst, selv om det også er hyggelig. Anonymkode: b2191...98b 9 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #6 Skrevet 25. juli 2023 Jeg forstår ikke helt, har dere kommet hjem igjen nå eller er dere fremdeles på ferie sammen? Og er det "bare" deg de ikke svarer, eller svarer de ikke mannen din heller? Ferie med mange sammen er ofte svært intenst og det er helt naturlig med en pause etterpå. Anonymkode: 3a0a3...53a 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #7 Skrevet 25. juli 2023 Jeg vil anta de gjerne har fått "overdose"; og nå trenger en liten pause fra deg. Anonymkode: f1dfa...b3c 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #8 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Reiste i sommer på ferie til utlandet ei uke med samboer og svigerinne å hennes mann. Ingen krangel eller dårlig stemning, men då er de altså helt tilbaketrukket i fra meg.. For ingen svar på snap eller korte svar. Sånt som dette irriterer meg veldig! Jeg synes det blir så falskt. Anonymkode: afbaf...ec5 Du var vel slitsom å være på tur med da. Anonymkode: 1e113...501 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #9 Skrevet 25. juli 2023 De trenger nok en pause Anonymkode: 44842...91f 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #10 Skrevet 25. juli 2023 Synes dette høres supert ut jeg! Hvis oppførselen er ny for deg så har dere vel ikke vært på ferie sammen før. Synes det vitner om mennesker som er såpass trygg på deg blitt at de faktisk tør å være seg selv istedetfor å late som de er noe de ikke er, sliter seg ut på å være aktive når de egentlig bare vil slappe av. De er i feriemodus ts, og lader batteriene. Vær glad for det. Anonymkode: 6501a...b9f 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #11 Skrevet 25. juli 2023 Dersom de trenger en pause, så vil kontakten gradvis gå tilbake til normalt etterhvert. Dersom det ikke skjer, så har du gjort eller sagt noe sårende/støtende. Da hadde jeg spurt rett ut, for å få muligheten til å si unnskyld og forbedre meg. Det kan også hende at de selv bare er veldig sære, men det finner du ut når du spør om grunnen til at de plutselig ikke vil ha særlig kontakt. Anonymkode: f7949...daf 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #12 Skrevet 25. juli 2023 PS, tror du har misforstått ordet "fakskt". Hvis man er falsk fordi man ikke orker svare på alt av snapper og gir korte svar, ja da er jeg helt sinnsykt falsk. For sånn er jeg også Men jeg har masse venner og er hjelpsom og hyggelig mot både venner og familie. Anonymkode: 6501a...b9f 5
Svisle Skrevet 25. juli 2023 #13 Skrevet 25. juli 2023 Opplevd det selv - var på en ukes ferie med ei venninne og våre barn. Superhyggelig og fin ferie, MEN vi skled fra hverandre når vi kom hjem. Vi har fremdeles kontakt men ikke så ofte som før. Vi oppdaget begge to at vi hadde på en måte vokst fra hverandre, har fått svært ulike rutiner og rett og slett ikke var så like som det vi antok. No hard feelings, det bare ble sånn naturlig av seg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #14 Skrevet 25. juli 2023 Svisle skrev (3 minutter siden): Opplevd det selv - var på en ukes ferie med ei venninne og våre barn. Superhyggelig og fin ferie, MEN vi skled fra hverandre når vi kom hjem. Vi har fremdeles kontakt men ikke så ofte som før. Vi oppdaget begge to at vi hadde på en måte vokst fra hverandre, har fått svært ulike rutiner og rett og slett ikke var så like som det vi antok. No hard feelings, det bare ble sånn naturlig av seg selv. Det tror jeg er ganske vanlig. Når man er SÅ mye sammen, så ser man gjerne andre sider ved forholdet som ikke var der før - og det kan være på godt og vondt. Anonymkode: f1dfa...b3c 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #15 Skrevet 25. juli 2023 Kanskje de trenger å se litt andre fjes eller ta en liten pause fra å være sosiale? Kanskje de vil pleie kjærligheten? Anonymkode: 079c1...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #16 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg forstår ikke helt, har dere kommet hjem igjen nå eller er dere fremdeles på ferie sammen? Og er det "bare" deg de ikke svarer, eller svarer de ikke mannen din heller? Ferie med mange sammen er ofte svært intenst og det er helt naturlig med en pause etterpå. Anonymkode: 3a0a3...53a Ferien er over for oss alle. Det er kun meg, samboer svarer de. Ts Anonymkode: afbaf...ec5 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #17 Skrevet 25. juli 2023 Jeg og min mann var på ferie med et annet par i fjor. Ble ingen åpne konflikter, men både jeg og min mann var egentlig utslitt og lei etter to- tre dager. Vi opplevde sider ved paret vi på ingen måte hadde vært forberedt på, og vant til venner som bidrar likt økonomisk og angående å få en ferie til å fungere fra sosialt til praktisk, så var det stadig større frustrasjon ved et par som ikke hadde en fin og naturlig balanse i dette. De sier at det var en fantastisk ferie, og vil gjerne gjenta. Maser ganske jevnlig om det, mens vi unnviker temaet. For oss er det uaktuelt. Jeg har klart å opprettholde noenlunde normal kontakt etter den ferien, men det er veldig tydelig for meg at vi har veldig ulik oppfatning om den ferien, så det er ikke nødvendigvis slik at man har like tanker og følelser rundt det. Anonymkode: b0f55...0a7 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #18 Skrevet 25. juli 2023 Sikkert sure pga regningen ikke ble delt slik de mente var riktig😄 Anonymkode: 076ef...135
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #19 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ferien er over for oss alle. Det er kun meg, samboer svarer de. Ts Anonymkode: afbaf...ec5 Men det kan være en tilfeldighet. At en tenker at en svarer en av dere så har de ikke svart den personen, men ‘dere’ som par. Finner det helt naturlig med mindre kontakt ei stund etter at en akkurat har tilbrakt mye tid sammen. Da har en jo andre mennesker og familie som har blitt forsømt litt, som det nå er sin tur å prioriteres. Vi tar litt pause fra hverandre her og, etter reise med andre. Se det an utover høsten. Anonymkode: 60aee...087 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #20 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ferien er over for oss alle. Det er kun meg, samboer svarer de. Ts Anonymkode: afbaf...ec5 Er du svært intens? Prater du mer enn "din del"? Har du lett for å klage på ulikt? Er du gniten? Legger du føringer for andre uten å lytte godt til hva de ønsker? Vil du sjelden det andre ønsker? Furter du når du ikke får viljen din? Er du nebbete mot din partner? Det er mange slike negative ting som man kanskje tror at andre takler, men som kan føre til at folk får deg opp i halsen. Mannen i paret vi var med var gniten og bedreviter, som ikke hadde fintfølelse for når andre ville ha fred. Han ble dessuten furt veldig fort om han ikke fikk det som han ønsket, og vi skulle visst lese tankene hans, for sa ofte lite når vi spurte om hvor/hva han ville, for så etterpå klage og furte over at han heller ville noe annet. Samtlige ting har gjort at jeg knapt tåler ham etter den ferien. Hun var lat og veldig ofte negativ. Såpass ofte negativ at jeg hadde lyst til å skrike av frustrasjon innimellom. Vannet var for varmt, eller for kaldt. Det var for mye mat, eller for lite mat. Det var for høyt trykk i dusjen, eller for lite. Det var pokker meg ingenting som var bra, og det var noe som var negativt nok til å nevne det med omtrent alt. Jeg tror ikke noen av dem forstår hvor anstrengende disse tingene var for oss to. Godt mulig vi har noen sider også, men vi har vært på ferie med mange ulike par opp gjennom årene, og det har vært så hyggelig at det er blitt gjentatt, så virker heldigvis ikke som vi har noe ved oss andre går fullstendig lei av. Anonymkode: b0f55...0a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå