AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Skrevet 24. juli 2023 https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/WR2Wmg/kortere-forventet-levealder-hos-menn-skyldes-ikke-naturen Hva tenker du? Anonymkode: cf09f...8e2 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #2 Skrevet 24. juli 2023 In before "bla bla patriarkiet bla bla undertrykke kvinner bla bla kvinner har det myyye verre bla bla". Anonymkode: aebc8...262 1 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Skrevet 24. juli 2023 Mental helse definitivt. Anonymkode: f0caa...7e2 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #4 Skrevet 24. juli 2023 Legaliser prostitusjon så skal du se at den mentale helsen til menn øker betraktelig. Helt ærlig, hva skal man gjøre med mannen sin helse? Det har vært snakk om det i media i noen år nå. Mennene vil ikke snakke, de er ikke kvinner, sier de. Ok, så hva gjør vi da? De vil ikke fortelle om problemene sine. Ok, da kan vi ikke løse de heller. Menn er svært hatefulle ovenfor kvinner i samfunnet i dag. Jeg er kvinne selv og jeg ser ikke at der er noe jeg kan gjøre for en mann. Jeg vil ikke ligge med en fyr for å kurere hans psykiske plager, så da er det ikke noe jeg kan gjøre. Vanskelig å lytte når ingen sier noe. Tror menn savner å ha kontroll over kvinner og å ha en kvinne i hjemmet som behandler dem som barn og oppdrar ungene deres, men de flyr rundt på andre kvinner. Er vel derfor Tate er så populær. Anonymkode: e4133...f0c 11
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #5 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Legaliser prostitusjon så skal du se at den mentale helsen til menn øker betraktelig. Helt ærlig, hva skal man gjøre med mannen sin helse? Det har vært snakk om det i media i noen år nå. Mennene vil ikke snakke, de er ikke kvinner, sier de. Ok, så hva gjør vi da? De vil ikke fortelle om problemene sine. Ok, da kan vi ikke løse de heller. Menn er svært hatefulle ovenfor kvinner i samfunnet i dag. Jeg er kvinne selv og jeg ser ikke at der er noe jeg kan gjøre for en mann. Jeg vil ikke ligge med en fyr for å kurere hans psykiske plager, så da er det ikke noe jeg kan gjøre. Vanskelig å lytte når ingen sier noe. Tror menn savner å ha kontroll over kvinner og å ha en kvinne i hjemmet som behandler dem som barn og oppdrar ungene deres, men de flyr rundt på andre kvinner. Er vel derfor Tate er så populær. Anonymkode: e4133...f0c Du er ganske hatefull overfor menn selv vil nå jeg si. Anonymkode: cf09f...8e2 6 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #6 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Legaliser prostitusjon så skal du se at den mentale helsen til menn øker betraktelig. Helt ærlig, hva skal man gjøre med mannen sin helse? Det har vært snakk om det i media i noen år nå. Mennene vil ikke snakke, de er ikke kvinner, sier de. Ok, så hva gjør vi da? De vil ikke fortelle om problemene sine. Ok, da kan vi ikke løse de heller. Menn er svært hatefulle ovenfor kvinner i samfunnet i dag. Jeg er kvinne selv og jeg ser ikke at der er noe jeg kan gjøre for en mann. Jeg vil ikke ligge med en fyr for å kurere hans psykiske plager, så da er det ikke noe jeg kan gjøre. Vanskelig å lytte når ingen sier noe. Tror menn savner å ha kontroll over kvinner og å ha en kvinne i hjemmet som behandler dem som barn og oppdrar ungene deres, men de flyr rundt på andre kvinner. Er vel derfor Tate er så populær. Anonymkode: e4133...f0c Er ikke så simpelt som sex eller menn vil ikke prate.. Jeg prøvde å oppsøke hjelp med min mentale helse når jeg var på kanten med å "slette megselv" i kommunen jeg bodde i og de 3 nærmeste kommuner, de alle sier de har ikke har ressurser til å hjelpe en voksen mann med mindre de er eneforsørgere for barn under 12.. Fikk akkurat samme svar noen år tidligere når jeg spurte om hjelp til få råd til høreapparat, jeg klarte ikke å få jobb fordi jeg ikke hørte hva folk sa og har ikke familie som kan hjelpe økonomisk. Skjønner absolutt at noen menn "sprekker". Anonymkode: f0913...f44 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #7 Skrevet 24. juli 2023 Delvis livsførsel, men det finnes faktisk en markante biologiske forskjeller som gjør at kvinner lever lengre enn menn. I alle samfunn, over hele kloden: https://www.prb.org/resources/around-the-globe-women-outlive-men/ "Biological differences also help to explain women’s higher longevity. Scientists believe that estrogen in women combats conditions such as heart disease by helping reduce circulatory levels of harmful cholesterol. Women are also thought to have stronger immune systems than men" Dette gjelder også i dyreriket hvor mannlig menneskelig adferd ikke er en faktor: https://www.sciencedaily.com/releases/2020/03/200324131821.htm "The researchers looked at the lifespans of 101 different species, from sheep to elephants, and found that females lived an average of 18% longer than males for more than 60% of the species studies. In humans, females tend to live around 7.8% longer." Så jo, dessverre. Mye handler om biologi. Så menn bør heller fokusere ekstra på å ivareta helsen sin, og ikke delta i riskoadferd fordi de har en naturlig ulempe når det kommer til helse og levealder. Anonymkode: a2c32...db6 8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #8 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Legaliser prostitusjon så skal du se at den mentale helsen til menn øker betraktelig. Helt ærlig, hva skal man gjøre med mannen sin helse? Det har vært snakk om det i media i noen år nå. Mennene vil ikke snakke, de er ikke kvinner, sier de. Ok, så hva gjør vi da? De vil ikke fortelle om problemene sine. Ok, da kan vi ikke løse de heller. Menn er svært hatefulle ovenfor kvinner i samfunnet i dag. Jeg er kvinne selv og jeg ser ikke at der er noe jeg kan gjøre for en mann. Jeg vil ikke ligge med en fyr for å kurere hans psykiske plager, så da er det ikke noe jeg kan gjøre. Vanskelig å lytte når ingen sier noe. Tror menn savner å ha kontroll over kvinner og å ha en kvinne i hjemmet som behandler dem som barn og oppdrar ungene deres, men de flyr rundt på andre kvinner. Er vel derfor Tate er så populær. Anonymkode: e4133...f0c Nei, de fleste menn syns det er helt topp med likestilling. Det fritar jo dem mye av eneansvaret som de hadde tidligere hvor de måtte bidra til absolutt alt økonomisk. De fleste menn blomstrer sammen med kvinner som også drar lasset. Andrew Tate er populær for en liten minoritet som henger på internett hele dagen, og ikke har et liv. Eller som ikke klarer å skaffe seg et liv, og velger å henge egen mislykkethet på kvinner og et samfunn i endring (samfunn er alltid i endring, ingenting har noensinne vært statisk, man må klare å tilpasse seg) Det er ikke umulig for menn å jobbe mot fordelen kvinner har biologisk; Vær i form, vær aktiv, bruk kroppen, spis næringsrik mat, plei relasjoner, gå til legen når du er syk, tørr å prate når når du har det vondt, logg av så mye som mulig, slutt å tro at kvinner og samfunn har et komplott mot deg. Vi trenger deg. Anonymkode: a2c32...db6 7 1
BerntHulken Skrevet 25. juli 2023 #9 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mental helse definitivt. Anonymkode: f0caa...7e2 Jeg tør påstå at hvis menn får kjærlighet, intimitet, nærhet og sex så er mye gjort. Det er et STORT problem for menns mentale helse at en økende andel menn ikke får oppleve fundamentale behov som må til for å leve et godt liv. Problemet er bare at det ikke er mulig å løse. Vi kan ikke tvinge kvinner til å like menn de ikke tiltrekkes av, og vi kan ikke forvente at vi kan lure menn til å tro at et liv uten nærhet, intimitet, det å få en partner, skaffe seg familie etc blir et bra liv likevel. De som påstår det, forstår ikke menns biologi. (Når det er sagt er det andre grunner til menns dårlige mentale helse. Vi kan også ha angst, depresjon, alvorlige diagnoser både psykisk og fysisk uten at det har med manglende intimitet å gjøre.) Men man kan ikke si at det er menns feil. Folk må jo skjønne at det er på et samfunnsmessig plan problemene ligger når omfanget av menn som sliter er så stort. Jeg er realistisk innstilt og tror dette bare blir et økende problem fremover. Selvmordstallene kommer til å skyte i været med et stadig mer krevende samfunn, i takt med at flere og flere menn faller utenfor. Det starter allerede i 1.klasse da gutter ikke er skolemodne og havner bakpå fra start. I tillegg er skolen tilrettelagt for jenter- det å sitte stille, oppføre seg fint, ikke bråke osv. Gutter får så mye negativt fra starten av skoleløpet. Tror vi trenger å revolusjonere skolen. Prinsippene er jo de samme som det alltid har vært. En lærer, et klasserom, elever som sitter ved pultene sine. Se på tavle, finne frem boka. Bortsett fra teknologien er jo fint lite annerledes enn for 100-200 år siden. En eldgammel institusjon som ikke passer dagens barn. Syns det burde kunne være mulig å velge en mer praktisk retning allerede fra 1.klasse. Burde vært flere alternativer til den tradisjonelle skolen. Mye uteskole, frilek, lage ting etc. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #10 Skrevet 25. juli 2023 Legaliser prostitusjon Anonymkode: 999ed...277 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #11 Skrevet 25. juli 2023 BerntHulken skrev (15 minutter siden): Syns det burde kunne være mulig å velge en mer praktisk retning allerede fra 1.klasse. Burde vært flere alternativer til den tradisjonelle skolen. Mye uteskole, frilek, lage ting etc. Steinerskolen? Anonymkode: a65e8...664 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #12 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/WR2Wmg/kortere-forventet-levealder-hos-menn-skyldes-ikke-naturen Hva tenker du? Anonymkode: cf09f...8e2 Må ha abonnement. Kan du kopiere teksten over her? Anonymkode: a65e8...664
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #13 Skrevet 25. juli 2023 Psykisk helse- ja. Men, sånn fysisk relatert så er sykdom knyttet til menn helt utrolig mye mer forsket på enn hos kvinnelige sykdommer.. Anonymkode: 374a3...05b 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #14 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Legaliser prostitusjon Anonymkode: 999ed...277 Dessverre er norsk rett fortsatt i den mentalitet at alle kvinner som prostituerer seg er ofre og alle menn som betaler for sex er en stor stygg ulv som burde straffes. Noen prostituerte er selvfølgelig ofre for menneskesmugling, men ikke alle. En løsning kan være regulert prostitusjon, hvor prostituerte og bordeller er kontrollert og beskyttet av staten. Vi undervurderer hvor viktig intimitet og nærhet og sex er for menneskelig psykisk helse, så en burde ikke bli straffet for å søke det ut. Anonymkode: da09c...726
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #15 Skrevet 25. juli 2023 Nei. Det er kvinner som risikerer ikke å bli sendt hjem med diagnoser som angst, hypokonderi ol. Når de er alvorlig syk, ikke menn. Menn blir tatt på alvor i helsevesenet. Anonymkode: e1639...1ee 6
Rotemor Skrevet 25. juli 2023 #16 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er ikke så simpelt som sex eller menn vil ikke prate.. Jeg prøvde å oppsøke hjelp med min mentale helse når jeg var på kanten med å "slette megselv" i kommunen jeg bodde i og de 3 nærmeste kommuner, de alle sier de har ikke har ressurser til å hjelpe en voksen mann med mindre de er eneforsørgere for barn under 12.. Fikk akkurat samme svar noen år tidligere når jeg spurte om hjelp til få råd til høreapparat, jeg klarte ikke å få jobb fordi jeg ikke hørte hva folk sa og har ikke familie som kan hjelpe økonomisk. Skjønner absolutt at noen menn "sprekker". Anonymkode: f0913...f44 Høreapparat er gratis. 1
Fremmed fugl Skrevet 25. juli 2023 #17 Skrevet 25. juli 2023 BerntHulken skrev (1 time siden): Jeg tør påstå at hvis menn får kjærlighet, intimitet, nærhet og sex så er mye gjort. Det er et STORT problem for menns mentale helse at en økende andel menn ikke får oppleve fundamentale behov som må til for å leve et godt liv. Problemet er bare at det ikke er mulig å løse. Vi kan ikke tvinge kvinner til å like menn de ikke tiltrekkes av, og vi kan ikke forvente at vi kan lure menn til å tro at et liv uten nærhet, intimitet, det å få en partner, skaffe seg familie etc blir et bra liv likevel. De som påstår det, forstår ikke menns biologi. (Når det er sagt er det andre grunner til menns dårlige mentale helse. Vi kan også ha angst, depresjon, alvorlige diagnoser både psykisk og fysisk uten at det har med manglende intimitet å gjøre.) Men man kan ikke si at det er menns feil. Folk må jo skjønne at det er på et samfunnsmessig plan problemene ligger når omfanget av menn som sliter er så stort. Jeg er realistisk innstilt og tror dette bare blir et økende problem fremover. Selvmordstallene kommer til å skyte i været med et stadig mer krevende samfunn, i takt med at flere og flere menn faller utenfor. Det starter allerede i 1.klasse da gutter ikke er skolemodne og havner bakpå fra start. I tillegg er skolen tilrettelagt for jenter- det å sitte stille, oppføre seg fint, ikke bråke osv. Gutter får så mye negativt fra starten av skoleløpet. Tror vi trenger å revolusjonere skolen. Prinsippene er jo de samme som det alltid har vært. En lærer, et klasserom, elever som sitter ved pultene sine. Se på tavle, finne frem boka. Bortsett fra teknologien er jo fint lite annerledes enn for 100-200 år siden. En eldgammel institusjon som ikke passer dagens barn. Syns det burde kunne være mulig å velge en mer praktisk retning allerede fra 1.klasse. Burde vært flere alternativer til den tradisjonelle skolen. Mye uteskole, frilek, lage ting etc. Hm, Men fakta sier at menn som velger å leve i sølibat lever lengre. Som katolske prester og monker. Gjelder for øvrig også katolske nonner. Så din hypotese sliter litt i møte med fakta. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #18 Skrevet 25. juli 2023 Fremmed fugl skrev (5 minutter siden): Hm, Men fakta sier at menn som velger å leve i sølibat lever lengre. Som katolske prester og monker. Gjelder for øvrig også katolske nonner. Så din hypotese sliter litt i møte med fakta. Joda, de som er gift med Jesus lever nok lenge de, det skal jeg tro på. men hvor mange er det egentlig igjen av dem i dag? Enslige menn, derimot, enten de er kristne eller sekulære, vet vi at dør et drøyt tiår tidligere enn deres gifte medbrødre. Anonymkode: 1f249...a5e
Fremmed fugl Skrevet 25. juli 2023 #19 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Joda, de som er gift med Jesus lever nok lenge de, det skal jeg tro på. men hvor mange er det egentlig igjen av dem i dag? Enslige menn, derimot, enten de er kristne eller sekulære, vet vi at dør et drøyt tiår tidligere enn deres gifte medbrødre. Anonymkode: 1f249...a5e Men dem dør ikke av sex mangel. Håper du skjønner at det er en betydelig seleksjonsbias. 7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #20 Skrevet 25. juli 2023 Hva vil menn ha endret? Lurer oppriktig, er det ensomheten som er verst? Som ensom kvinne på 39 forstår jeg i så fall det, den holder av og til på å ta livet av meg og. Men hva gjør vi med at mennesker er ensomme? Tenker i utgangspunktet at vi sikkert med fordel kan droppe å tenke kjønn hvis det skal forskes på metoder for å se på hva som kan redusere ensomhetsfølelsen i befolkningen. Det er helt sikkert et større problem for menn, men det er jo et generelt problem også. Føles som et litt "umulig" problem, det høres noe banalt ut om staten skulle organisert samlinger for oss ensomme 😄 Men det er i hvert fall ikke enkelt å gjøre noe med. Anonymkode: 3fc24...636 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå