Gjest paprikaskrue Skrevet 26. juli 2023 #141 Skrevet 26. juli 2023 46 minutter siden, herzeleid said: Men måtte de det? Det var vel ikke noe som hindret en i å identifisere seg som noe annet enn sitt biologiske kjønn? Ja, det er nødvendig. https://www.nrk.no/norge/vart-steriliserte-for-a-fa-riktig-kjonn-pa-papiret_-krev-unnskyldning-fra-staten-1.15068993
Gjest paprikaskrue Skrevet 26. juli 2023 #142 Skrevet 26. juli 2023 (endret) 11 minutter siden, velociraptor said: Du må lese ordentlig, jeg skrev ikke noe om passkontroll, men om kroppsvisitering i tollen. Har du aldri hørt om det? Synes jeg leste det, men det er heller ingen grunn til at noen skal har behov for å sjekke underlivet i tollen eller noe annet sted egentlig. Det er et overgrep. Endret 26. juli 2023 av paprikaskrue
velociraptor Skrevet 26. juli 2023 #143 Skrevet 26. juli 2023 paprikaskrue skrev (Akkurat nå): Synes jeg leste det, men det er heller ingen grunn til at noen skal har behov for å sjekke underlivet i tollen eller noe annet sted egentlig. Det er et overgrep. Hvordan tror du man finner ut at enkelte smuglere har gjemt ting i anus eller i skjeden egentlig? 4
herzeleid Skrevet 26. juli 2023 #144 Skrevet 26. juli 2023 paprikaskrue skrev (14 minutter siden): Ja, det er nødvendig. https://www.nrk.no/norge/vart-steriliserte-for-a-fa-riktig-kjonn-pa-papiret_-krev-unnskyldning-fra-staten-1.15068993 Jeg kan ikke se at du begrunner det. Hvordan var det nødvendig? 2
Gjest paprikaskrue Skrevet 26. juli 2023 #145 Skrevet 26. juli 2023 2 minutter siden, velociraptor said: Hvordan tror du man finner ut at enkelte smuglere har gjemt ting i anus eller i skjeden egentlig? Dette er en ikke-problemstilling for de fleste.
Gjest paprikaskrue Skrevet 26. juli 2023 #146 Skrevet 26. juli 2023 1 minutt siden, herzeleid said: Jeg kan ikke se at du begrunner det. Hvordan var det nødvendig? Les lenken så får du begrunnelsene.
herzeleid Skrevet 26. juli 2023 #147 Skrevet 26. juli 2023 paprikaskrue skrev (11 minutter siden): Les lenken så får du begrunnelsene. Der står det vel bare at en person ikke opplevde det som et valg, men det var det jo nødvendigvis. Helt sikkert ikke et lett valg, men frivillig like fult. 1
Gjest paprikaskrue Skrevet 26. juli 2023 #148 Skrevet 26. juli 2023 3 minutter siden, herzeleid said: Der står det vel bare at en person ikke opplevde det som et valg, men det var det jo nødvendigvis. Helt sikkert ikke et lett valg, men frivillig like fult. "– Eg opplevde det ikkje som et val å bytte juridisk kjønn. Eg kunne enten seie ja til å fortsette å bli grov diskriminert i alle dei viktige arenaene i livet mitt. Eller så kunne eg gå med på å ta denne operasjonen, seier han."
herzeleid Skrevet 26. juli 2023 #149 Skrevet 26. juli 2023 paprikaskrue skrev (1 minutt siden): "– Eg opplevde det ikkje som et val å bytte juridisk kjønn. Eg kunne enten seie ja til å fortsette å bli grov diskriminert i alle dei viktige arenaene i livet mitt. Eller så kunne eg gå med på å ta denne operasjonen, seier han." Nettopp. 1
Ardwinna Skrevet 26. juli 2023 #150 Skrevet 26. juli 2023 Kågebruker skrev (På 24.7.2023 den 20.54): Kjønnspoeng må bort. Faktisk enig. Har aldri forstått greia med kjønnspoeng. Så lenge ingen blir forhindret eller diskriminert på grunn av kjønn (som svært sjeldent forekommer i Norge idag), er det bare tull. Jeg hadde ikke satt pris på en studieplass som jeg hadde fått foran andre med bedre karakterer enn meg, bare fordi jeg var dame. Det er jo som om at noen lar deg vinne i et spill; en veldig tam seier som man ikke akkurat er veldig stolt av. 9
velociraptor Skrevet 26. juli 2023 #151 Skrevet 26. juli 2023 paprikaskrue skrev (1 time siden): Ja, det er nødvendig. https://www.nrk.no/norge/vart-steriliserte-for-a-fa-riktig-kjonn-pa-papiret_-krev-unnskyldning-fra-staten-1.15068993 Står ingenting om hvorfor det er nødvendig. paprikaskrue skrev (40 minutter siden): "– Eg opplevde det ikkje som et val å bytte juridisk kjønn. Eg kunne enten seie ja til å fortsette å bli grov diskriminert i alle dei viktige arenaene i livet mitt. Eller så kunne eg gå med på å ta denne operasjonen, seier han." Jeg finner ingen eksempler på hvordan det å ha er annet juridisk kjønn fører til grov diskriminering på «alle de viktige arenaene i livet hans». Ikke ett eneste eksempel faktisk. Gi meg gjerne tre, siden «alle» indikerer mer enn to. 5
LeveMannen Skrevet 26. juli 2023 #152 Skrevet 26. juli 2023 (endret) Samfunnsdebatt skrev (2 timer siden): Det her blir for dumt. Hva legger du i feminist? Så kan jeg svare utifra det. Det er som sagt opp til deg å definere hva du identifiserer deg som. Så ENDA en gang er du en feminist? Endret 26. juli 2023 av LeveMannen 1
Samfunnsdebatt Skrevet 26. juli 2023 #153 Skrevet 26. juli 2023 LeveMannen skrev (2 minutter siden): Det er som sagt opp til deg å definere hva du identifiserer deg som. Så ENDA en gang er du en feminist? Det er nå kun du som spør da. Ser ut som feminist betyr mye forskjellig for forskjellige i samfunnet, så om jeg passer i forma for de ulike er avhengig av hva hva de ulike legger i det. Hva legger du i feminist? Jeg kan jo svare på hva som stemmer angående meg om det. 2
LeveMannen Skrevet 26. juli 2023 #154 Skrevet 26. juli 2023 Ardwinna skrev (57 minutter siden): Faktisk enig. Har aldri forstått greia med kjønnspoeng. Så lenge ingen blir forhindret eller diskriminert på grunn av kjønn (som svært sjeldent forekommer i Norge idag), er det bare tull. Ehh du har jo et eksempel på mange tusenvis av folk som blir diskriminert hvert år av staten på grunn av sitt kjønn i temaet denne tråden handler om. At kjønnsdiskriminering er "svært sjeldent" i Norge faller dermed på sin egen urimelighet.
LeveMannen Skrevet 26. juli 2023 #155 Skrevet 26. juli 2023 Samfunnsdebatt skrev (2 minutter siden): Det er nå kun du som spør da. Ser ut som feminist betyr mye forskjellig for forskjellige i samfunnet, så om jeg passer i forma for de ulike er avhengig av hva hva de ulike legger i det. Hva legger du i feminist? Jeg kan jo svare på hva som stemmer angående meg om det. Ok. Er du en rasist da? Eller en nazist? Eller må du ha en definisjon før du kan svare på det også? 1
Samfunnsdebatt Skrevet 26. juli 2023 #156 Skrevet 26. juli 2023 LeveMannen skrev (2 minutter siden): Ok. Er du en rasist da? Eller en nazist? Eller må du ha en definisjon før du kan svare på det også? Helt klart. Det er mange definisjoner til ulike. Endel mener man er rasist om man ikke ønsker ikke-vestlig innvandring eller om man spør utenlandske om hvor de kommer fra, mens andre mener man er rasist om man ser andre etnisiteter som lavere verdi som kan trakasseres. Hvorfor er det vanskelig for deg å fortelle hva du mener med feminist, når du spør meg om jeg er det? 2
LeveMannen Skrevet 26. juli 2023 #157 Skrevet 26. juli 2023 Samfunnsdebatt skrev (14 minutter siden): Hvorfor er det vanskelig for deg å fortelle hva du mener med feminist, når du spør meg om jeg er det? Det er jo tydeligvis veldig vanskelig for deg å vite hva en feminist er også da.... 1
Samfunnsdebatt Skrevet 26. juli 2023 #158 Skrevet 26. juli 2023 LeveMannen skrev (12 minutter siden): Det er jo tydeligvis veldig vanskelig for deg å vite hva en feminist er også da.... Ja. Så fortell det, du som spør om jeg er det? 1
Ardwinna Skrevet 26. juli 2023 #159 Skrevet 26. juli 2023 LeveMannen skrev (3 minutter siden): Ehh du har jo et eksempel på mange tusenvis av folk som blir diskriminert hvert år av staten på grunn av sitt kjønn i temaet denne tråden handler om. At kjønnsdiskriminering er "svært sjeldent" i Norge faller dermed på sin egen urimelighet. Beklager at jeg var utydelig, men jeg tenkte i retning av at kvinner ikke trenger å kvoteres eller jukses inn på studier lenger da kvinneandelen er stor og kvinner ikke lenger opplever å bli forhindret eller diskriminert, og det er ett av argumentene for at kjønnspoeng er bare tull. Hvorfor flisespikke på bruk av ord istedet for å lese meningene bak innlegget? 2
LeveMannen Skrevet 26. juli 2023 #160 Skrevet 26. juli 2023 Samfunnsdebatt skrev (6 minutter siden): Ja. Så fortell det, du som spør om jeg er det? Hvorfor skal jeg det? Jeg lurer på om DU er feminist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå