AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Skrevet 24. juli 2023 er jeg urolig lykkelig! Jeg står på mange måter i den samme situasjonen nå, som jeg gjorde da. Men jeg har klart å endre tankemønsteret mitt. Jeg har også begynt å ta andre valg enn jeg gjorde tidligere. Et av de valgene jeg tok som en følge av psykologens råd har medført at jeg har møtt en fin mann ☺️ Og jeg som hadde avsmak for menn for et halvt år siden! Jeg var fast bestemt på å leve resten av livet alene. Jeg måtte betale for psykologen av egen lomme. Det var utvilsomt veldig dyrt. Men det er en av de beste tingene jeg har gjort for meg selv noen gang. Takk til alle dere flinke psykologer der ute! ❤️ Anonymkode: d091b...e2c 6 7 2
anonymLala Skrevet 24. juli 2023 #2 Skrevet 24. juli 2023 Hva var grunnen til at du var bekymret? Kan du oppsummere noe av det viktigste du lærte?
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Skrevet 24. juli 2023 anonymLala skrev (51 minutter siden): Hva var grunnen til at du var bekymret? Kan du oppsummere noe av det viktigste du lærte? Jeg var redd for å få en depresjon. Jeg har tre barn å ta meg av, så jeg visste at jeg måtte unngå det, og at det var bedre å forebygge enn å behandle. Jeg lærte mye om meg selv. Hvorfor jeg tar de valgene jeg tar. Hva som er mine innlærte mønstre. Hvordan jeg kan bryte ut av mine automatiske mønstre. Å lytte til følelsene mine og håndtere dem. Å tenke gjennom hva jeg vil i livet og å ivareta mine egne behov og verdier. En helt fantastisk psykolog! Anonymkode: d091b...e2c 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #4 Skrevet 24. juli 2023 Så utrolig godt for meg å høre som står midt i en livskrise hvor alt ser mørkt ut! Står på venteliste til psykolog men vurderer privat men har egentlig ikke råd til det nå uten at det går på bekostning av andre (viktige) ting. Så fint å høre at du er lykkelig og all kred til deg som har gjort jobben for å komme dit ❤️ Anonymkode: 68dc0...e85 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #5 Skrevet 24. juli 2023 Så utrolig flott - du er modig og det står stor respekt av det du har jobbet deg gjennom ❤️ Anonymkode: 1f1c6...bc7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #6 Skrevet 24. juli 2023 Hvis det har snudd så fort så var det neppe en begynnende depresjon eller noe alvorlig. Du trengte bare å få et nytt syn på ting. Det som opprører meg er at de virkelige syke ikke alltid får hjelp (har en i familien med svært alvorlig diagnose som blir kastet ut av systemet). Mens de som har ressurser bare kan kontakte en privat psykolog og få behandlet "bekymringer". Anonymkode: af0c9...40b 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #7 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Så utrolig godt for meg å høre som står midt i en livskrise hvor alt ser mørkt ut! Står på venteliste til psykolog men vurderer privat men har egentlig ikke råd til det nå uten at det går på bekostning av andre (viktige) ting. Så fint å høre at du er lykkelig og all kred til deg som har gjort jobben for å komme dit ❤️ Anonymkode: 68dc0...e85 Lykke til du også ❤️ Jeg hadde aldri trodd jeg skulle føle meg glad igjen. Det var veldig tungt å gå hos psykolog, jeg var totalt utslitt etter hver eneste time. Men det trengs en storopprydding for å klare å forstå hvordan ting henger sammen og hvordan jeg kunne komme meg videre. En av de tingene jeg sa til psykologen var at jeg hadde mistet alt håp. Men nå sitter jeg altså her, og har fått tilbake håpet. Jeg har fått tilbake troa på at livet er verdt å leve og at jeg vil klare meg fint. klem til deg ❤️ TS Anonymkode: d091b...e2c 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #8 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så utrolig flott - du er modig og det står stor respekt av det du har jobbet deg gjennom ❤️ Anonymkode: 1f1c6...bc7 Takk ❤️ Jeg var veldig nervøs og redd. Og jeg har aldri grått så mye før noen gang. Men takket være den dyktige psykologen kom jeg hel ut på den andre siden. Anonymkode: d091b...e2c
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #9 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis det har snudd så fort så var det neppe en begynnende depresjon eller noe alvorlig. Du trengte bare å få et nytt syn på ting. Det som opprører meg er at de virkelige syke ikke alltid får hjelp (har en i familien med svært alvorlig diagnose som blir kastet ut av systemet). Mens de som har ressurser bare kan kontakte en privat psykolog og få behandlet "bekymringer". Anonymkode: af0c9...40b Helt enig. Det er veldig trist at folk som er ordentlig syke ikke får den hjelpen de trenger. 😔 TS Anonymkode: d091b...e2c
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #10 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lykke til du også ❤️ Jeg hadde aldri trodd jeg skulle føle meg glad igjen. Det var veldig tungt å gå hos psykolog, jeg var totalt utslitt etter hver eneste time. Men det trengs en storopprydding for å klare å forstå hvordan ting henger sammen og hvordan jeg kunne komme meg videre. En av de tingene jeg sa til psykologen var at jeg hadde mistet alt håp. Men nå sitter jeg altså her, og har fått tilbake håpet. Jeg har fått tilbake troa på at livet er verdt å leve og at jeg vil klare meg fint. klem til deg ❤️ TS Anonymkode: d091b...e2c Tusen takk ❤️ Jeg er der du var og lurer på om jeg noengang kan føle meg ordentlig glad igjen. Du har gjort en kjempe jobb med å ta tak i ting før det gikk for langt. Og til anonym over her, det står stor respekt av å søke hjelp før man er helt i kjelleren. Man kan si mye om hjelpen de som sliter psykisk får men å snakke ned noen som har forandret livet sitt, er bare trist. Anonymkode: 68dc0...e85 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #11 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis det har snudd så fort så var det neppe en begynnende depresjon eller noe alvorlig. Du trengte bare å få et nytt syn på ting. Det som opprører meg er at de virkelige syke ikke alltid får hjelp (har en i familien med svært alvorlig diagnose som blir kastet ut av systemet). Mens de som har ressurser bare kan kontakte en privat psykolog og få behandlet "bekymringer". Anonymkode: af0c9...40b Skjønner du er i en tøff situasjon. Enig i at det er veldig trist. Om ikke annet så slipper vi som går helprivat og kjøper oss ut av kø forhåpentligvis en som trenger det litt lenger frem i køen. Anonymkode: 9f19e...0ce 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #12 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvis det har snudd så fort så var det neppe en begynnende depresjon eller noe alvorlig. Du trengte bare å få et nytt syn på ting. Det som opprører meg er at de virkelige syke ikke alltid får hjelp (har en i familien med svært alvorlig diagnose som blir kastet ut av systemet). Mens de som har ressurser bare kan kontakte en privat psykolog og få behandlet "bekymringer". Anonymkode: af0c9...40b Dette er fordi det må prioriteres, og da havner "lost cases" av og til utenfor, fordi det ses på som mer hensiktsmessig å prioritere noen som faktisk har sjans til å bli frisk. Veldig synd at det må være sånn. Anonymkode: ce0e0...16c 1
*Mocca* Skrevet 25. juli 2023 #13 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så utrolig godt for meg å høre som står midt i en livskrise hvor alt ser mørkt ut! Står på venteliste til psykolog men vurderer privat men har egentlig ikke råd til det nå uten at det går på bekostning av andre (viktige) ting. Så fint å høre at du er lykkelig og all kred til deg som har gjort jobben for å komme dit ❤️ Anonymkode: 68dc0...e85 I påvente av psykolog, sjekk om din kommune har tilbud om Rask psykisk helsehjelp. Det er et begrenset antall timer for å forhindre at det går til helvete...for å si det sånn. For å forhindre at man blir så dårlig at man faller ut av arbeid f.eks. Det utelukker ikke hjelpen du står på venteliste for, så kontakt psykisk helse i kommunen din. Ofte står kontaktinformasjon til tilbudet Rask psykisk helsehjelp på kommunens nettside.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #14 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg var redd for å få en depresjon. Jeg har tre barn å ta meg av, så jeg visste at jeg måtte unngå det, og at det var bedre å forebygge enn å behandle. Jeg lærte mye om meg selv. Hvorfor jeg tar de valgene jeg tar. Hva som er mine innlærte mønstre. Hvordan jeg kan bryte ut av mine automatiske mønstre. Å lytte til følelsene mine og håndtere dem. Å tenke gjennom hva jeg vil i livet og å ivareta mine egne behov og verdier. En helt fantastisk psykolog! Anonymkode: d091b...e2c Når jeg leser sånt som dette blir jeg litt satt ut. Finnes det virkelig psykologer som kan sånt og som kan hjelpe? Mitt inntrykk er at de bare sitter og prater, «hva følte du da», «hvorfor gjorde du det», «det må ha vært veldig trist» - ingenting jeg lærer av, men som å snakke med en bekjent man må betale til. Jeg har erfaring med ganske mange psykologer etter hvert, vil anslå rundt femten, og ingen av dem har lært meg noe som helst. Hva gjorde du for å finne en flink en? Anonymkode: 1652b...605
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #15 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Når jeg leser sånt som dette blir jeg litt satt ut. Finnes det virkelig psykologer som kan sånt og som kan hjelpe? Mitt inntrykk er at de bare sitter og prater, «hva følte du da», «hvorfor gjorde du det», «det må ha vært veldig trist» - ingenting jeg lærer av, men som å snakke med en bekjent man må betale til. Jeg har erfaring med ganske mange psykologer etter hvert, vil anslå rundt femten, og ingen av dem har lært meg noe som helst. Hva gjorde du for å finne en flink en? Anonymkode: 1652b...605 Jeg har også opplevd sånne psykologer i det offentlige mens den private jeg gikk til lærte meg mye mer. Må legge til at jeg samtidig har lest mye om terapi så jeg forstår bedre hvordan psykologen jobber nå enn hva jeg gjorde tidligere. Det kan også ha endel å si. Når de stadig spør hva du føler for eksempel så jobber de med at du skal lære å akseptere og tolerere egne følelser. Hvis de ikke sier det direkte til deg og du ikke kjenner til det så kan det oppleves litt meningsløst Anonymkode: c6971...026
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #16 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis de ikke sier det direkte til deg og du ikke kjenner til det så kan det oppleves litt meningsløst Ja. Jeg forstår jo at de vil jeg skal komme i kontakt med egne følelser, men når de spør hva jeg følte og jeg vet hva jeg følte, så er det ingen oppfølging på det. Jeg har tenkt at jeg ikke vil gå privat fordi det er så vanvittig mye penger man potensielt betaler for ingenting - men om jeg da hadde møtt en som kunne noe og som faktisk hjalp, så hadde det jo vært verdt pengene. Er det generelt slik at private er flinkere enn offentlige? I så fall hvorfor? Anonymkode: 1652b...605
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #17 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når jeg leser sånt som dette blir jeg litt satt ut. Finnes det virkelig psykologer som kan sånt og som kan hjelpe? Mitt inntrykk er at de bare sitter og prater, «hva følte du da», «hvorfor gjorde du det», «det må ha vært veldig trist» - ingenting jeg lærer av, men som å snakke med en bekjent man må betale til. Jeg har erfaring med ganske mange psykologer etter hvert, vil anslå rundt femten, og ingen av dem har lært meg noe som helst. Hva gjorde du for å finne en flink en? Anonymkode: 1652b...605 Oj så mange psykologer uten å få hjelp! Jeg fant bare en tilfeldig psykolog. Han jobbet for et stort firma i Oslo. Litt ventetid, men jeg fikk time ganske raskt. Han var jo opptatt av hva jeg følte, men gravde ikke i fortiden i det hele tatt. Tror vi nesten ikke snakket om fortiden. Han var opptatt av å få meg til å endre mønstre. Sånn at jeg tenker og handler annerledes. Og det klarte han. Vi ble f.eks enige om små skritt jeg skulle gjøre mellom timene. Små ting som ville bryte mine mønstre og få meg til å tenke annerledes. Jeg hadde hjemmelekse de fleste gangene. Det virket på meg i hvert fall! TS Anonymkode: d091b...e2c
Katarina1919 Skrevet 25. juli 2023 #18 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Oj så mange psykologer uten å få hjelp! Jeg fant bare en tilfeldig psykolog. Han jobbet for et stort firma i Oslo. Litt ventetid, men jeg fikk time ganske raskt. Han var jo opptatt av hva jeg følte, men gravde ikke i fortiden i det hele tatt. Tror vi nesten ikke snakket om fortiden. Han var opptatt av å få meg til å endre mønstre. Sånn at jeg tenker og handler annerledes. Og det klarte han. Vi ble f.eks enige om små skritt jeg skulle gjøre mellom timene. Små ting som ville bryte mine mønstre og få meg til å tenke annerledes. Jeg hadde hjemmelekse de fleste gangene. Det virket på meg i hvert fall! TS Anonymkode: d091b...e2c Hei, kan du være så snill å sende meg mld med navnet til psykologen? Tusen takk! Hvor mange ganger var du hos ham?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #19 Skrevet 25. juli 2023 Katarina1919 skrev (6 minutter siden): Hei, kan du være så snill å sende meg mld med navnet til psykologen? Tusen takk! Hvor mange ganger var du hos ham? Beklager, men han har sluttet å jobbe der. Jeg gikk dit ca 3-4 mnd. Noen ganger hver uke og noen ganger annenhver uke. TS Anonymkode: d091b...e2c
Katarina1919 Skrevet 25. juli 2023 #20 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beklager, men han har sluttet å jobbe der. Jeg gikk dit ca 3-4 mnd. Noen ganger hver uke og noen ganger annenhver uke. TS Anonymkode: d091b...e2c Jobber han ikke et annet sted i Oslo nå? Eller utafor Oslo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå