AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Del Skrevet 24. juli 2023 Jeg kjører en 18 år gammel bli som har fungert utmerket i de 12 årene jeg har hatt den, men nå blir verkstedsregningene for høye, så må se meg om etter ny bil. Har ikke lyst å bruke så veldig mye penger på bil, da jeg ikke trenger det til kjøring til jobb i hverdagen, men hovedsaklig til handling, turer til hytta, noen hytteturer langt unna et par tre ganger i året, en lengre tur om sommeren og litt annet småplukk, ca 7-10 000 km i året. Jeg har heller ikke lyst å bruke så voldsomt mye penger på bil siden alt er dyrt for tiden og jeg er alene, så egentlig hadde jeg satt en grense på 250 000, helst godt under. Har sett meg ut en Toyotamodell som ikke har vært så mange år på markedet, og lurer på hva jeg bør prioritere av en bil med lav km eller en nyrer årsmodell? De nye modellene (2020/21) har kjørt langt, ofte 20 000 + de årene de har gått, mens eldre modeller fra 2017/18 gjerne har gått 10 000 i året men koster betydelig mindre. Har det egentlig noe å si? Jeg tenker at den bilen jeg skaffer nå skal serve med i 5 år+ om det har noe å si, og Toyota er vel en bil som går om den blir gammel og. Alle innspill mottas med stor takk Anonymkode: 5f0bf...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #2 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg kjører en 18 år gammel bli som har fungert utmerket i de 12 årene jeg har hatt den, men nå blir verkstedsregningene for høye, så må se meg om etter ny bil. Har ikke lyst å bruke så veldig mye penger på bil, da jeg ikke trenger det til kjøring til jobb i hverdagen, men hovedsaklig til handling, turer til hytta, noen hytteturer langt unna et par tre ganger i året, en lengre tur om sommeren og litt annet småplukk, ca 7-10 000 km i året. Jeg har heller ikke lyst å bruke så voldsomt mye penger på bil siden alt er dyrt for tiden og jeg er alene, så egentlig hadde jeg satt en grense på 250 000, helst godt under. Har sett meg ut en Toyotamodell som ikke har vært så mange år på markedet, og lurer på hva jeg bør prioritere av en bil med lav km eller en nyrer årsmodell? De nye modellene (2020/21) har kjørt langt, ofte 20 000 + de årene de har gått, mens eldre modeller fra 2017/18 gjerne har gått 10 000 i året men koster betydelig mindre. Har det egentlig noe å si? Jeg tenker at den bilen jeg skaffer nå skal serve med i 5 år+ om det har noe å si, og Toyota er vel en bil som går om den blir gammel og. Alle innspill mottas med stor takk Anonymkode: 5f0bf...7bc En Toyota er ekstremt driftssikker og jeg ville tatt en 2017/2018 modell. Kjøpte selv en 2016 Avensis for litt over ett år siden med lav km stand og er veldig fornøyd. Det er en grunn til at Toyota har verdens mest fornøyde kunder. Anonymkode: 37c50...75b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Del Skrevet 24. juli 2023 Kjøp el-bil. Alt annet enn el-bil burde være uaktuelt. På grunn av pris og utgifter, ikke miljø. Sjekk det opp. Anonymkode: 78f9c...85e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #4 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En Toyota er ekstremt driftssikker og jeg ville tatt en 2017/2018 modell. Kjøpte selv en 2016 Avensis for litt over ett år siden med lav km stand og er veldig fornøyd. Det er en grunn til at Toyota har verdens mest fornøyde kunder. Anonymkode: 37c50...75b Kjøpte en 2018 auris for 2 år siden ga 205k bilen hadde gått 40tusen km som er lite å regne. Gå for en 3 år gammel bil da er det verste verditapet over. Anonymkode: d8c06...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #5 Del Skrevet 24. juli 2023 Ville vært mer opptatt av tilstanden og hvordan bilen har blitt tatt vare på sv tidligere eier en km stand. En 5 år gammel bil som har rullet 10.000 kan være i dårligere stand enn en som har gått 100.000 om en sløving har eid den… Anonymkode: b464a...e29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #6 Del Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kjøp el-bil. Alt annet enn el-bil burde være uaktuelt. På grunn av pris og utgifter, ikke miljø. Sjekk det opp. Anonymkode: 78f9c...85e Jeg betalte 45.000,- for en Toyota Prius for halvannet år siden. Den går på el 80% av tiden og er nærmest vedlikeholdsfri. Hvilken elbil tror du slår denne mtp. pris og utgifter? Dere elbilentusiaster er virkelig et helt eget, totalt hjernevasket folkeslag... Anonymkode: aff37...8af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #7 Del Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ville vært mer opptatt av tilstanden og hvordan bilen har blitt tatt vare på sv tidligere eier en km stand. En 5 år gammel bil som har rullet 10.000 kan være i dårligere stand enn en som har gått 100.000 om en sløving har eid den… Anonymkode: b464a...e29 Støtter denne, ville også valgt en bil som har vært brukt på langkjøring fremfor småkjøring uansett hvilken type drivstoff det er snakk om. Anonymkode: 807cc...ec3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 25. juli 2023 #8 Del Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg betalte 45.000,- for en Toyota Prius for halvannet år siden. Den går på el 80% av tiden og er nærmest vedlikeholdsfri. Hvilken elbil tror du slår denne mtp. pris og utgifter? Dere elbilentusiaster er virkelig et helt eget, totalt hjernevasket folkeslag... Anonymkode: aff37...8af Kunne ikke vært mer enig! 😊 Disse elbil-entusiastene er egen folkegruppe, virker det som 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå