Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 6-7 uker siden flyttet vi inn i et lite borettslag med mange familier med barn i samme alder som våre. Til helgen er jeg invitert på en kveld med drinker med flere av de andre mammaene. Jeg ble veldig glad for å bli invitert og inkludert på den måten og fortalte tidligere i dag til min mor at jeg gledet meg til å dra dit.
Det har seg slik at jeg er 41 og de fleste andre akkurat har fylt 30. Moren min mente jeg var for gammel til at disse andre mammaene ønsket å være venn med meg og kunne ikke skjønne at jeg kunne etablere noen ekte vennskap med noen som er så mye yngre.

Jeg har hatt klump i magen siden jeg dro derfra og lurer nå på om det er jeg som er dum eller naiv som ønsker å dra dit for å bli kjent med de andre? Jeg har tenkt at vi er i samme fase i livet og at alder ikke spiller noen rolle. Burde jeg droppe hele greia? 

Hilsen forvirret 

Anonymkode: cc1c7...6c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei herlighet, ene jobben jeg hadde var de fleste 40+ og jeg var da med på vinkvelder og turer selv om jeg var 25 og ikke hadde barn på det tidspunktet.

Her er dere jo og i samme livssituasjon så alder har jo egentlig ingenting si. Ikke la mora di ødelegge dette for deg, dette blir koselig. :) 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, herlighet. Gå, og kos deg. 

Jeg studerte i voksen alder, og fikk flere gode studievenner. De yngste er nå midt i 20-årene, de eldste godt over 50. Jeg nærmer meg 40. 

Blant venninner jeg har fått blant mødrene på skolen/barnehagen er det også alderspenn. Av barnehagemødrene er vi en gjeng på 7 stk som har jevnlig kontakt enda, og møtes ca en gang annenhver måned for å kjase. Det er vel 12 år mellom eldste og yngste i gruppa. 

Det er i grunnen bare barndomsvenninnene mine som er jevngamle med meg. Resten av venninnene mine varierer i alder, og når vi møtes er det aldri et tema. 

Anonymkode: 02784...1ae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for hyggelige svar. Det er dette jeg også har tenkt. Jeg skal prøve å glemme det moren min sa, hun kan ofte være veldig negativ. 

Anonymkode: cc1c7...6c6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Moren din tar feil. Jeg er i midten av 30-årene, og har venner som er både ti år eldre og yngre. Kjemi er det viktigste. Gå og kos deg! Nye venner er gøy! 

Anonymkode: d288a...e11

• Nyttig 1
Gjest Degmegogjeg
Skrevet

Du skal absolutt ikke bekymre deg. Gå på denne sammenkomsten med god samvittighet, kos deg, og blås i hva moren din måtte mene om dette. Etter hvert som man vokser til og går fremover i livet, blir det mer og mer vanlig med litt aldersforskjell i vennskap. Har selv litt omgang med personer som er noen år eldre. Uten at jeg har sett på det som negativt. 

Skrevet

Det er ganske sykt at vi som samfunn har kommet dit at man ikke kan være venner med mennesker i alle aldre..

Det er sykeliggjort hvis jeg som mann i slutten av 30-årene var venn med ei jente på 20. Som om det er noen universell sannhet i at det ikke går an. Det å snakke sammen og kunne knytte bånd med folk i alle aldre er jo intet mindre enn en bra egenskap, tenker jeg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
BerntHulken skrev (6 minutter siden):

Det er ganske sykt at vi som samfunn har kommet dit at man ikke kan være venner med mennesker i alle aldre..

Det er sykeliggjort hvis jeg som mann i slutten av 30-årene var venn med ei jente på 20. Som om det er noen universell sannhet i at det ikke går an. Det å snakke sammen og kunne knytte bånd med folk i alle aldre er jo intet mindre enn en bra egenskap, tenker jeg.

Helt enig

Anonymkode: ca7c6...6a1

AnonymBruker
Skrevet

Kos deg ja! Har ikke så mange yngre venner selv , men ser ikke problemet . Har venner som er både 10 og 15 år eldre enn meg da 👍

Anonymkode: 7f8ae...1dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Moren din er rar. Selvfølgelig kan man bli gode venner til tross for aldersforskjell!

Jeg er "gammel mor", fyller faktisk 42 i år jeg også. Og jeg er blitt gode venner med flere av de andre mødrene i bhg, og ja, mange av dem er ti år yngre enn meg. En av de jeg har best kontakt med, er ikke engang fylt 30. 

Alder er bare et tall. Vi har masse til felles, selv om hun ikke husker OL på Lillehammer ;) Vi snakker om ungene, liker de samme seriene, filmene, bøkene, osv. 

På jobben er bestekompisen min en mann som straks fyller 60 - vi har kjempemye å prate om!

Anonymkode: 493bc...793

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig teit. Jeg er 38 og min work bestie er 23. Kjemi har alt å si. 

Anonymkode: fee75...688

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 37, de fleste andre mødrene har bekka 50 for lengst. Vi drar på ferier sammen og har vinkvelder, og har gjort det i 10 år. Trives bedre med disse enn mange av mine jevnaldrende.

Kos deg❤

Anonymkode: 54d45...07b

Gjest Chroma
Skrevet

Jeg er 35 og studerte nylig med folk fra 24 og oppover og fikk flere nye, gode vennskap. Gå dit og Kos deg! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...