AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Skrevet 24. juli 2023 Jeg har aldri vært gravid før, ei heller sykemeldt, så må spørre litt hva som er innafor. Jeg er i syvende uke og har heldigvis ikke vært kvalm, men herregud så trøtt og sliten jeg er. Jeg går på kontorjobben min, holder ut hele dagen og er utkjørt når jeg kommer hjem. Hjemme spiser jeg og må legge med nedpå og hvile. Etter hvilen orker jeg fremdeles ingenting, mannen tar seg av ryddingen, tur med hundene, det praktiske hjemme. Hvis formen er god klarer jeg en liten time gåtur. Også er det sofaen og i seng helst klokken 21… Jeg kjenner jeg nærmer meg veggen, selv om det ikke er jobben sin feil. Er graviditet god nok sykemeldingsgrunn? Jeg leser det blir bedre etter 1. trimester, men jeg vet ikke om jeg klarer en måned til i denne tralten. Anonymkode: 2c759...480
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #2 Skrevet 24. juli 2023 Jeg fikk gradert sykemelding fra kontorjobb deler av første trimester pga utmattelse og kvalme (kastet ikke opp). Trøttheten var verst, sovnet jo nesten sittende foran PCn, klarte ikke gjøre det jeg skulle. Samme fikk en kollega av meg som gravid. Mener om man ikke evner utføre arbeidsoppgavene sine så er sykemelding ok. Snakk med legen din. Det trenger ikke være 100%. Anonymkode: 82a11...258 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har aldri vært gravid før, ei heller sykemeldt, så må spørre litt hva som er innafor. Jeg er i syvende uke og har heldigvis ikke vært kvalm, men herregud så trøtt og sliten jeg er. Jeg går på kontorjobben min, holder ut hele dagen og er utkjørt når jeg kommer hjem. Hjemme spiser jeg og må legge med nedpå og hvile. Etter hvilen orker jeg fremdeles ingenting, mannen tar seg av ryddingen, tur med hundene, det praktiske hjemme. Hvis formen er god klarer jeg en liten time gåtur. Også er det sofaen og i seng helst klokken 21… Jeg kjenner jeg nærmer meg veggen, selv om det ikke er jobben sin feil. Er graviditet god nok sykemeldingsgrunn? Jeg leser det blir bedre etter 1. trimester, men jeg vet ikke om jeg klarer en måned til i denne tralten. Anonymkode: 2c759...480 Samme her! Er i uke 8, og jeg er SÅ TRØTT! Har kontorjobb jeg også, men klarer ingenting annet enn jobb nå. Jeg har også en 2-åring som trenger meg, og det er helt uutholdelig nå. Vurderer en tur til legen hvis jeg ikke er bedre innen nesteuke 😴 Hilsen ei som dupper foran TV-en nå før kl21 Anonymkode: 79172...0a4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #4 Skrevet 24. juli 2023 At man er trøtt og sliten i første trimester, er grunnlag for å få sykemelding ja. Jeg var utrolig utmattet og sliten fra ca uke 7 og til uke 10-11. I den perioden var jeg sykemeldt fra min kontorjobb. Jeg kunne sovne av på møter omtrent, og sleit skikkelig med å få noe som helst gjort hjemme i den perioden. Så kom kvalmen og lagde litt ekstra kaos for meg. Det er helt normalt, og slettes ikke noen grunn at man skal "presse" seg selv. Du må tenke på flere enn deg selv akkurat nå, du har jo tross alt en liten en inni magen som skal hensyntas. Anonymkode: f71a7...aad
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #5 Skrevet 24. juli 2023 Ta praten med legen din, mulig du bør ha noe tilskudd. Jeg trengte b12-sprøyter i mine svangerskap, og var trøtt slik du beskriver Anonymkode: 12043...730 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå