Gå til innhold

Rasistisk å være kritisk til innvandring?

300DPI

Anbefalte innlegg

Jeg her ikke noe i mot innvandring så lenge de som kommer får seg jobb og betaler skatt og bidrar til vår velferdssamfunn. 

De jeg ikke liker er de som kommer hit og snylter på velferdsstaten som gjør at alle regler strammes inn så når en nordmann havner i krise så er det blitt veldig vanskelig å få hjelp uten at en må være ekspert på online skjemaer. Ikke alle som klarer de greiene der. 

Men innvandring må begrenses. Jeg er også redd for at at innvandrere ofte får 3 ganger så mange barn som ett vanlig norsk par får og på sikt vil jo det gjøre at vi nordmenn vil forsvinne og "de andre" vil ta mer og mer og i styre og stell. Ikke utenkelig at vi vil bli islamisk på sikt...da snakker jeg om kanskje 100-200 år. 

Sverige sliter jo big time og det er jo tendensene i Oslo og med gjenger og narkotika problemer, vold og dritt... 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GrønnNellik68 skrev (11 timer siden):

Jeg her ikke noe i mot innvandring så lenge de som kommer får seg jobb og betaler skatt og bidrar til vår velferdssamfunn. 

De jeg ikke liker er de som kommer hit og snylter på velferdsstaten som gjør at alle regler strammes inn så når en nordmann havner i krise så er det blitt veldig vanskelig å få hjelp uten at en må være ekspert på online skjemaer. Ikke alle som klarer de greiene der. 

Men innvandring må begrenses. Jeg er også redd for at at innvandrere ofte får 3 ganger så mange barn som ett vanlig norsk par får og på sikt vil jo det gjøre at vi nordmenn vil forsvinne og "de andre" vil ta mer og mer og i styre og stell. Ikke utenkelig at vi vil bli islamisk på sikt...da snakker jeg om kanskje 100-200 år. 

Sverige sliter jo big time og det er jo tendensene i Oslo og med gjenger og narkotika problemer, vold og dritt... 

Det at du sier at problemer med gjengkriminalitet og narkotika har sammenheng med innvandring, er en klart rasistisk uttalelse. Dette problemet skyldes like mye hvite nordmenn. Hvorvidt det er riktig å begrense innvandring, må også diskuteres - innvandrerne er en sårt tiltrengt ressurs i vårt land der mangel på arbeidskraft er et økende problem. Problemet er at vi ikke gir innvandrerne gode nok levekår. De må ha krav på samme velstand som nordmenn ellers har. Vi må tilpasse samfunnet til de krav innvandring krever, blant annet må undervisning i fremmede språk styrkes, samtidig som kravet om at de lærer norsk må avvikles. Norge må tilpasses innvandrere, ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13579 skrev (18 minutter siden):

Det at du sier at problemer med gjengkriminalitet og narkotika har sammenheng med innvandring, er en klart rasistisk uttalelse. Dette problemet skyldes like mye hvite nordmenn. Hvorvidt det er riktig å begrense innvandring, må også diskuteres - innvandrerne er en sårt tiltrengt ressurs i vårt land der mangel på arbeidskraft er et økende problem. Problemet er at vi ikke gir innvandrerne gode nok levekår. De må ha krav på samme velstand som nordmenn ellers har. Vi må tilpasse samfunnet til de krav innvandring krever, blant annet må undervisning i fremmede språk styrkes, samtidig som kravet om at de lærer norsk må avvikles. Norge må tilpasses innvandrere, ikke omvendt.

Det norske folk har ikke krav på velstand. Det vet mange av det norske folk, som ikke kommer fra ressurssterke hjem. At gjengkriminalitet skyldes like mye det norske folk er en absurd påstand og enda mer enn at du kaller vedkommende for rasist for å påpeke fakta.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, 13579 said:

Vi må tilpasse samfunnet til de krav innvandring krever, blant annet må undervisning i fremmede språk styrkes, samtidig som kravet om at de lærer norsk må avvikles. Norge må tilpasses innvandrere, ikke omvendt.

Greit nok at du mener dette, men hvorfor skulle nordmenn stemme for en slik politikk? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13579 skrev (21 timer siden):

Sliter med å ta deg seriøst, for det du skriver på slutten der er jo bare absurd. Kravet om at de lærer norsk må styrkes, ikke avvikles, og innvandrere må i mye større grad enn til nå tilpasse seg oss, og ikke omvendt. Forslagene dine kommer til å kjøre Norge på ræva på 1-2-3.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalikalinka skrev (2 timer siden):

Sliter med å ta deg seriøst, for det du skriver på slutten der er jo bare absurd. Kravet om at de lærer norsk må styrkes, ikke avvikles, og innvandrere må i mye større grad enn til nå tilpasse seg oss, og ikke omvendt. Forslagene dine kommer til å kjøre Norge på ræva på 1-2-3.

Skal Norge ha troverdighet som et multikulturelt samfunn, må vi tillate langt større innvandring, sørge for at innvandrerne får samme status og muligheter som innfødte nordmenn, og tilpasse oss deres kulturer. Først når dette er innfridd, kan vi hevde innvandrernes sak internasjonalt. På sikt vil dette styrke Norge sin anseelse i Verden, samtidig som vi trenger arbeidskraften vi får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13579 skrev (3 timer siden):

Skal Norge ha troverdighet som et multikulturelt samfunn, må vi tillate langt større innvandring, sørge for at innvandrerne får samme status og muligheter som innfødte nordmenn, og tilpasse oss deres kulturer. Først når dette er innfridd, kan vi hevde innvandrernes sak internasjonalt. På sikt vil dette styrke Norge sin anseelse i Verden, samtidig som vi trenger arbeidskraften vi får.

Jeg nekter ikke for ar innvandrere skal få ta del i den norske kulturen og på sikt være med på å forme fremtidens Norge. Men dårlig integrering og sysselsetting av folk fra den tredje verden har skrapt stor polarisering i hele Europa. Bare se på England, Sverige og Frankrike. Jeg som tådstarter er ikke imot innvandring, men er kritisk til å ta imot store mengder mennesker uten mulighet for integrering og sysselsetting. Vi skal hjelpe, ikke være en sovepute.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er klokt og være kritisk som i alle saker :D spesielt når myndigheten gjør som de selv vil siden Jensemann kuttet i pensjonene har det kommet 60 000 til som denne også skal deles på 

Endret av Maskinfører
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amantha skrev (På 26.7.2023 den 0.42):

Virkelig. Tror du, om dette hadde vært tilfellet i et muslimsk land, at de der hadde  fortsatt vært åpne og inkluderende om det kom hvite kristne menn i hopetall og oppførte seg slik en del muslimske unge menn gjør her i Norge? De hadde vel kastet dem på hue og rævva ut, om de ikke hadde havnet i fengsel eller noe annet. 

De hadde nok blitt henrettet..  Men det går vel under "noe annet" som du skriver :P Hehe

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eNoen ser på innvandring som et gode, sårt tiltrengt arbeidskraft. Eksempelvis st vi ikke vil evne å håndtere eldrebølgen uten arbeidskraften.

Andre ser på innvsndring som en belastning. En økte belastning av tjrnester, som begrenser kapasiteten og som stjeler årsverk.

SSB skandalen, trenger vi si mer? Tall og forskning på dette sksl IKKE ut til folket.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom dine meninger kun gjelder menn som har islam som religion ja, da er det rasistisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo si at det å gå løs på en gruppe med mennesker som har ett spesifikt opphav eller en spesifikk religion, fordi noen av disse med dette opphavet eller denne religionen er terrorister og kriminelle, kvalifiserer til å gjøre meningene dine for rasistiske, ja.

Endret av Bålkaffe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

malebøtte skrev (På 25.7.2023 den 21.05):

Jeg er muslim og kom hit som flyktning. Jeg mener absolutt ikke at du er rasist eller islamofob.

Jeg har integrert meg og gjør mitt beste for å bidra til samfunnet. Jeg har blitt kalt utrolig stygge ting, jeg har blitt ydmyket foran en stappfull buss og til og med opplevd vold kun pga.et lite stykke tøy på hodet mitt som viser at jeg er muslim. Jeg har ikke alltid brukt hijab, men da jeg begynte la jeg fort merke til hvor dårlig jeg ble behandlet. 

Jeg ser på Norge som mitt hjem, jeg har ikke tilknytning til andre land slik som jeg har med Norge. Jeg er oppvokst her, så mine røtter har ingen verdi for meg.  Jeg synes nordmenn flest er veldig tolerante og varme. Faktisk så er det mennesket(levende) jeg ser mest opp til og har mest respekt for etter foreldrene mine, er en nordmann. Når det er sagt så forstår jeg samtidig at nordmenn har mistet sansen for utlendingene, spesielt fra muslimske land. De bidrar til en stygg statistikk. 

Samtidig er det utrolig viktig å ta debatten ang.innvandring nå. Når vi allerede har hendene fulle med alt som skal til for å integrere de som allerede har fått oppholdstillatelse her, så er det lite vits i å ta imot flere. Unntak er som du nevner: de som virkelig trenger asyl. 

Det blir "svenske tilstander" til slutt. Noen av byene har de fullstednig mistet kontrollen over. Hvorfor skal man tro at det ikke kan skje her? 

Sett bort ifra barnslige provokasjoner som SIAN driver med, så synes jeg at det er på høytid å ta en debatt rundt innvandring nå. Stiller man de korrekte spørsmålene og lager en debatt der det ikke er om å brenne flest hellige bøker eller flest flagg men heller får en produktiv debatt så kan man se fremgang. 

Sett fra mitt perspektiv så støtter jeg hverken koranbrenningen som en form for ytringsfrihet  eller eggkastingen av dårlig oppdrettet utlendinger som tror DET er måten å protestere. Synes det hele er barnslig. SIAN kan brenne ALLE koraner i verden, men dets innhold blir ikke borte da den er pugget ord for ord. Bokstaveligtalt, søk opp hafiz. Det er ekstremt mange som har pugget hele boka. Det og i det hele tatt møte opp for å demonstrere mot SIAN er tullete. Hvorfor ofre ekstremister som SiAN en eneste tanke? De nærer på alle som møter opp å bryter loven ved å ikke la de protestere mot Islam.

Noen av fordelene med Norge er religionsfrihet og ytringsfrihet. Man kan ikke nyte religionsfriheten sin på den ene siden, og på den andre siden bli sint fordi noen ytrer som mening imot din religion. 

Jeg er samtidig veldig skuffet over å se hvor politisk korrekte nordmenn tvinger seg til å være. Selv når det gjelder innvandring. Mulig du fikk slengt dette med rasist og islamofob fordi man som nordmenn SKAL være inkluderende,uansett. Mange her på KG og andre steder er imot PRIDE, men møter man noen som tørr å si det til deg i den virkelige verden ?  Nope. Jeg har enda ikke møtt noen. Jeg selv er shit lei av Pride, og det er mest pga.den politiske delen. Jeg har ingenting imot de som anser seg som lesbiske eller homser. Det er faktisk slik de er skapt. Det er ikke forbudt i Islam å være homser eller lesbiske. Om du tiltrekkes av samme kjønn er ikke det synden i seg selv, men dersom du bestemmer deg for å ha sex med samme kjønn, det er da det kategoriseres som synd. Jeg personlig kan virkelig ikke bry meg mindre om hva folk gjør, og har ingenting imot lesbiske/homser. De svarer for sine gjerninger og jeg svarer for mine gjerninger. 

Jeg synes det er topp at du faktisk sa din mening uten å bry deg om å være mest politisk korrekt. 

Hvis du hadde giddet å følge med, så er det flere av de her i tråden som gir TS støtte, de samme som hadde gjerne pælmet deg ut av Norge om de kunne. Eller for å bruke et penere ord: de hadde "repatriert deg". 

Merk, at resultatet er det samme. De ønsker å bryte dine menneskerettigheter som en norsk-muslim. 

Når snakker jeg ikke om TS, men om flere her som har erklært "støtte til TS". 

Derfor er det alltid moro å se hva slags "selskap" du er i. Folk som vil kaste deg ut. Ikke nødvendigvis TS, men de som har erklært støtte til TS. Du vet, "de konservative, og kritiske og såkalte anti-woke". 

For øvrig, en liten lekse i moderne historie.

Vet du hvor den største massakren på uskyldige mennesker skjedde i Europa etter andre verdenskrig? 

Jo, det var mot bosniske muslimer den 11.juli 1995. Det var for 28 år siden, det er ikke så lenge siden det.

Vet du hvem det ble utført av? Patetiske, høyre-ekstreme jævler som flere her på forumet deler meningene med. Ekstreme serbere, som for øvrig er også ganske pro-russiske av seg.

Gjett hva Russland driver med mot Ukraina? Serbere og russere anser seg selv som "brødre" og alle som ikke deler deres syke meninger er enten "nazister", eller "tyrkiske bastarder". Det var det bosniske muslimer ble kalt, før du ble massakrert. 

Kanskje du endelig kan se ting fra et annet perspektiv om du faktisk er opptatt av fakta.

Alle uskyldige bosniske muslimer som ble massakrert, var unge gutter eller menn. Altså nå snakker jeg om denne "de-humaniseringen" av menn, der kvinner og barn opphøyes til noe mer "verdifullt".

Riktignok er kritikken rettet mot menn fra Midt-Østen, men jeg får likevel frysninger av argumenter som "de-valuerer" menn fordi de er menn, for jeg ønsker å minne deg igjen på den største massakren i Europa etter den andre verdenskrig. 

Ellers er bosniske muslimer kjent for å være svært moderate, veldig oppdatert når det gjelder kulturelle trekk, og følger i hovedsak vestlig kultur. Drikking og det å spise svin er helt normalt blant mange, og ofte er det ingen motsetning mellom å drikke den ene helga, for å så faste til Ramadan en hel måned, for de som enn følger det. 

Det hjalp likevel ikke bosniske muslimer å være moderne og oppdatert på vestlig kultur, når de ble massakrert av rabiate "anti-muslimer", da i form av pro-russere som heter serbere på den tiden. 

Du ser hvordan Russland lyger så det renner, så du kan se hvem serbere har lært av - av storebroren sin. 

Så ja, for oss som kjenner den moderne historien, så bør man være forsiktig med å demonisere muslimer eller muslimske menn for den slags skyld, kun fordi de er menn og muslimer.  

Dog er det helt fair å si at man kan bli nektet fast oppholdstillatelse om man gjør noe kriminelt. Men å nekte noen rettigheter fordi de har et visst kjønn eller religion er hensides. 

Minner deg igjen på hvilket "selskap" du folk befinner deg i når du sier deg enig i såkalt "balanser kritikk" av muslimer, for da sitter du plutselig der på samme side med "repatrierings-gjengen", som gjerne også hadde pælmet deg ut av Norge, om de kunne.

Til slutt, fikk du med deg at massemorderen som drepte uskyldige muslimer i moskeen i New Zealand, spilte nasjonalistiske "pro-serbiske" sanger i bilen sin?

Du trenger ikke å være Einstein for å forstå hvorfor, eller?

https://www.aljazeera.com/news/2019/3/15/mosque-shooter-brandished-material-glorifying-serb-nationalism

Siden i fjor, er det ukrainske sivile og ukrainske byer som får føle litt "pro-serbisk frigjøring" fra serbere sin storebror, Russland. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymus Notarius

Det kommer jo an på hva som er argumentene for kritikken. Er man kritisk til innvandring fordi man ikke vil ha folk med brun hud i Norge, så er det rasistisk.

Dine argumenter er ikke rasistiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (2 timer siden):

Det kommer jo an på hva som er argumentene for kritikken. Er man kritisk til innvandring fordi man ikke vil ha folk med brun hud i Norge, så er det rasistisk.

Dine argumenter er ikke rasistiske.

Så klart har det ikke noe med hudfarge å gjøre! Jeg tar sterk avstand fra rasisme. Men jeg mener vi overbelaster systemet med mennesker som vi ikke klarer å ta oss av. Mange av disse kan sitte på asylmottak i flere år, noe jeg syns er forkastelig. Dette avler stor frustrasjon blant de som kommer hit fordi systemet svikter dem. Det er en grobunn for kriminalitet at man stabler mennesker i trange rom som ikke har erfaring med vår kultur og ikke kan språket vårt. Da må det være bedre å hjelpe de i nærområdene med medisinsk hjelp og humane boforhold. Man kan spørre seg hvor FN er i disse konfliktsonene. Det må da være bedre å skape stabilitet for disse enn at de immigrerer halve verden rundt.

Endret av 300DPI
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

300DPI skrev (1 minutt siden):

Så klart har det ikke noe med hudfarge å gjøre! Jeg tar sterk avstand fra rasisme. Men jeg mener vi overbelaster systemet med mennesker som vi ikke klarer å ta oss av. Mange av disse kan sitte på asylmottak i flere år, noe jeg syns er forkastelig. Dette avler stor frustrasjon blant de som kommer hit fordi systemet svikter dem. Det er en grobunn for kriminalitet at man stabler mennesker i trange rom som ikke har erfaring med vår kultur og ikke kan språket vårt. 

Jeg er helt enig i at systemet svikter innvandrerne, hvilket vil skape problemer for dem som har en usikker fremtid. Integreringen skal likevel ikke betinge assimilering, men det skal være gjensidig tilnærming, kulturelt og språklig. Opprinnelige nordmenn må lære å se på sine nye landsmenn som likeverdige i et hvert henseende, og levestandarden blant innvandrerne må være på linje med de andre i samfunnet. Vi må ha et samfunn der innvandrerne gis disse forutsetningene straks de kommer, og vi må klare å ta imot langt flere enn i dag (minst 10 ganger så mange).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som er så trangsynte og tenker så svart/hvitt at de ikke klarer å se nyanser er det ikke noe poeng å bry seg noe om. 

Selvsagt er det ikke rasistisk i seg selv å være kritisk til innvandringspolitikken, det kan være bunnet i rasisme, men å dømme noen som rasist kun pga de er uenig i innvandringspolitikken er bare latterlig og kunnskapsløst. 

Ikke bry deg om slikt støy 

Endret av Artmo3
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Tha_M34 said:

Hvis du hadde giddet å følge med, så er det flere av de her i tråden som gir TS støtte, de samme som hadde gjerne pælmet deg ut av Norge om de kunne. Eller for å bruke et penere ord: de hadde "repatriert deg". 

Merk, at resultatet er det samme. De ønsker å bryte dine menneskerettigheter som en norsk-muslim. 

Når snakker jeg ikke om TS, men om flere her som har erklært "støtte til TS". 

Derfor er det alltid moro å se hva slags "selskap" du er i. Folk som vil kaste deg ut. Ikke nødvendigvis TS, men de som har erklært støtte til TS. Du vet, "de konservative, og kritiske og såkalte anti-woke". 

For øvrig, en liten lekse i moderne historie.

Vet du hvor den største massakren på uskyldige mennesker skjedde i Europa etter andre verdenskrig? 

Jo, det var mot bosniske muslimer den 11.juli 1995. Det var for 28 år siden, det er ikke så lenge siden det.

Vet du hvem det ble utført av? Patetiske, høyre-ekstreme jævler som flere her på forumet deler meningene med. Ekstreme serbere, som for øvrig er også ganske pro-russiske av seg.

Gjett hva Russland driver med mot Ukraina? Serbere og russere anser seg selv som "brødre" og alle som ikke deler deres syke meninger er enten "nazister", eller "tyrkiske bastarder". Det var det bosniske muslimer ble kalt, før du ble massakrert. 

Kanskje du endelig kan se ting fra et annet perspektiv om du faktisk er opptatt av fakta.

Alle uskyldige bosniske muslimer som ble massakrert, var unge gutter eller menn. Altså nå snakker jeg om denne "de-humaniseringen" av menn, der kvinner og barn opphøyes til noe mer "verdifullt".

Riktignok er kritikken rettet mot menn fra Midt-Østen, men jeg får likevel frysninger av argumenter som "de-valuerer" menn fordi de er menn, for jeg ønsker å minne deg igjen på den største massakren i Europa etter den andre verdenskrig. 

Ellers er bosniske muslimer kjent for å være svært moderate, veldig oppdatert når det gjelder kulturelle trekk, og følger i hovedsak vestlig kultur. Drikking og det å spise svin er helt normalt blant mange, og ofte er det ingen motsetning mellom å drikke den ene helga, for å så faste til Ramadan en hel måned, for de som enn følger det. 

Det hjalp likevel ikke bosniske muslimer å være moderne og oppdatert på vestlig kultur, når de ble massakrert av rabiate "anti-muslimer", da i form av pro-russere som heter serbere på den tiden. 

Du ser hvordan Russland lyger så det renner, så du kan se hvem serbere har lært av - av storebroren sin. 

Så ja, for oss som kjenner den moderne historien, så bør man være forsiktig med å demonisere muslimer eller muslimske menn for den slags skyld, kun fordi de er menn og muslimer.  

Dog er det helt fair å si at man kan bli nektet fast oppholdstillatelse om man gjør noe kriminelt. Men å nekte noen rettigheter fordi de har et visst kjønn eller religion er hensides. 

Minner deg igjen på hvilket "selskap" du folk befinner deg i når du sier deg enig i såkalt "balanser kritikk" av muslimer, for da sitter du plutselig der på samme side med "repatrierings-gjengen", som gjerne også hadde pælmet deg ut av Norge, om de kunne.

Til slutt, fikk du med deg at massemorderen som drepte uskyldige muslimer i moskeen i New Zealand, spilte nasjonalistiske "pro-serbiske" sanger i bilen sin?

Du trenger ikke å være Einstein for å forstå hvorfor, eller?

https://www.aljazeera.com/news/2019/3/15/mosque-shooter-brandished-material-glorifying-serb-nationalism

Siden i fjor, er det ukrainske sivile og ukrainske byer som får føle litt "pro-serbisk frigjøring" fra serbere sin storebror, Russland. 

Jeg forstår at dette begrepet kan være fremmed for deg, men det finnes et fenomen som kalles 'mellomting'. Ved hjelp av denne 'mellomting' kan en i varierende grad være kritisk til politiske, religiøse eller andre retninger helt uten et ønske eller mål om å utvise\dehumanisere\drepe tilhengere av retningen. En kan også med dette 'mellomting' være kritisk til for eksempel Islam uten at en vil utvise lovlydige skattebetalende muslimer. I tillegg til denne finurlige 'mellomting' egenskapen er det også noe annet som vi kaller for 'nyanser', som gjør at en kan på nærmest magisk vis kan unngå å tenke enten\eller ved flere anledninger. Disse 'mellomting' og 'nyanser' greiene er fine å ha når en tilnærmer seg både sak og andre sine argumenter, dog til til å skammeliggjøre meningsavvikere er det ikke så praktisk. Teoretisk sett så trenger en heller ikke være Einstein for å forstå dette. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegern Puahate skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår at dette begrepet kan være fremmed for deg, men det finnes et fenomen som kalles 'mellomting'. Ved hjelp av denne 'mellomting' kan en i varierende grad være kritisk til politiske, religiøse eller andre retninger helt uten et ønske eller mål om å utvise\dehumanisere\drepe tilhengere av retningen. En kan også med dette 'mellomting' være kritisk til for eksempel Islam uten at en vil utvise lovlydige skattebetalende muslimer. I tillegg til denne finurlige 'mellomting' egenskapen er det også noe annet som vi kaller for 'nyanser', som gjør at en kan på nærmest magisk vis kan unngå å tenke enten\eller ved flere anledninger. Disse 'mellomting' og 'nyanser' greiene er fine å ha når en tilnærmer seg både sak og andre sine argumenter, dog til til å skammeliggjøre meningsavvikere er det ikke så praktisk. Teoretisk sett så trenger en heller ikke være Einstein for å forstå dette. 

👏👏👏👏👏👏👏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13579 skrev (18 minutter siden):

Jeg er helt enig i at systemet svikter innvandrerne, hvilket vil skape problemer for dem som har en usikker fremtid. Integreringen skal likevel ikke betinge assimilering, men det skal være gjensidig tilnærming, kulturelt og språklig. Opprinnelige nordmenn må lære å se på sine nye landsmenn som likeverdige i et hvert henseende, og levestandarden blant innvandrerne må være på linje med de andre i samfunnet. Vi må ha et samfunn der innvandrerne gis disse forutsetningene straks de kommer, og vi må klare å ta imot langt flere enn i dag (minst 10 ganger så mange).

Hvordan mener du vi skal ta imot ti ganger så mange når vi svikter de som allerede er i landet, også gjennom flere generasjoner?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...