300DPI Skrevet 24. juli 2023 #1 Del Skrevet 24. juli 2023 Hei. Jeg satt i helgen med en vennegjeng hvor innvandring fra muslimske land ble et tema. Da diskusjonen nådde meg fortalte jeg at jeg er kritisk til den store innvandringen fra muslimske land, spesielt enslige menn. Jeg fortalte at å hjelpe kvinner, barn og familier ikke er det samme som haugevis med unge menn som søker tilflukt til Europa. Dette ble ikke godt tatt i mot og jeg ble kalt islamofob og rasist. Jeg har siden lørdag gått inn i meg selv for å forstå om meningene mine er dårlige holdninger og rasistisk. Synes diskusjonen blir litt for endimensjonal da jeg selvsagt mener at mennesker som trenger beskyttelse i Norge skal få det, men innvandring som ikke har krav på oppholdstillatelse skal avvises. Også at innvandrere som begår kriminalitet skal deporteres. Er det noe galt med mine holdninger eller er dette bare politisk korrekthet? 21 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 24. juli 2023 #2 Del Skrevet 24. juli 2023 Nei, de kalte deg rasist fordi de ikke hadde engen argumenter. Er utrolig mange som er innvandringsvennlige men vil ikke ha de på sine skoler, i sine gater etc. Altså hyklere. 37 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 24. juli 2023 #3 Del Skrevet 24. juli 2023 Det er ikke rasistisk å være kritisk til innvandring i seg selv. Jeg er selv relativt kritisk til dagens system, mener f eks at vi tar imotnfor mange av noen grupper, og for få av andre. Og at innvandring må holdes på et begrenset nivå for at en skal klare å integrere alle. Selv om jeg er glad i kolleger og venner med innvandrerbakgrunn ser en at det er ikke noe en kan ha ubegrenset av uten å få problemer. 39 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
300DPI Skrevet 24. juli 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 24. juli 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Det er ikke rasistisk å være kritisk til innvandring i seg selv. Jeg er selv relativt kritisk til dagens system, mener f eks at vi tar imotnfor mange av noen grupper, og for få av andre. Og at innvandring må holdes på et begrenset nivå for at en skal klare å integrere alle. Selv om jeg er glad i kolleger og venner med innvandrerbakgrunn ser en at det er ikke noe en kan ha ubegrenset av uten å få problemer. Du oppsummerer akkurat det jeg også mener. Dette har ikke med individer å gjøre, men et system som overbelastet sjansen for god integrering. 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 24. juli 2023 #5 Del Skrevet 24. juli 2023 Samme tanker her, at det tar lang tid for integrering og at de må fordeles utover landet. Myndighetene må også ta hensyn til boligproblematikk, slik at det ikke blir enda vanskeligere for lokalbefolkningen å finne seg en plass å bo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 24. juli 2023 #6 Del Skrevet 24. juli 2023 300DPI skrev (4 timer siden): spesielt enslige menn. Jeg fortalte at å hjelpe kvinner, barn og familier ikke er det samme som haugevis med unge menn som søker tilflukt til Europa. Dette ble ikke godt tatt i mot og jeg ble kalt islamofob og rasist. Jeg har siden lørdag gått inn i meg selv for å forstå om meningene mine er dårlige holdninger og rasistisk. Det er vel de som er rasistiske siden de tolker ditt utspill om single menn som rømmer til å gjelde muslimer. Selv har jeg ingen mening angående saken. De fleste vi hjelper nå er vel fra Ukraina, og jeg tenker det er fair. Jeg mente for noen år siden at det gikk over stokk og stein under den store innvandringen til Europa, da Sverige og Tyskland inviterte. Det var vel de fleste enig i, og det ble valgt mange høyrepartier i årene som fulgte. Vi har enda et demokrati i vår del av verden, og hvem og hvor mange som kommer over grensa er faktisk en de av vår nasjonale styring. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 24. juli 2023 #7 Del Skrevet 24. juli 2023 300DPI skrev (5 timer siden): Hei. Jeg satt i helgen med en vennegjeng hvor innvandring fra muslimske land ble et tema. Da diskusjonen nådde meg fortalte jeg at jeg er kritisk til den store innvandringen fra muslimske land, spesielt enslige menn. Jeg fortalte at å hjelpe kvinner, barn og familier ikke er det samme som haugevis med unge menn som søker tilflukt til Europa. Dette ble ikke godt tatt i mot og jeg ble kalt islamofob og rasist. Jeg har siden lørdag gått inn i meg selv for å forstå om meningene mine er dårlige holdninger og rasistisk. Synes diskusjonen blir litt for endimensjonal da jeg selvsagt mener at mennesker som trenger beskyttelse i Norge skal få det, men innvandring som ikke har krav på oppholdstillatelse skal avvises. Også at innvandrere som begår kriminalitet skal deporteres. Er det noe galt med mine holdninger eller er dette bare politisk korrekthet? Nei, du er ingen rasist. De du diskuterte med manglet motargumenter og trakk frem det eneste de hadde, nemlig rasistkortet. Dette bør være et tegn for deg at du har rett og de tar feil. Du trenger ikke gå inn i deg selv. Ikke la deg skremme av personer uten motargumenter. Etterhvert som du får mer erfaring med å kalle spaden for en spade i betente saker, kommer du til å bli herdet mot slike angrep. 21 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NenehGoji Skrevet 24. juli 2023 #8 Del Skrevet 24. juli 2023 (endret) Jeg snakket forbi tema, ble avsporing og valgte å slette. Endret 25. juli 2023 av NenehGoji Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 24. juli 2023 #9 Del Skrevet 24. juli 2023 Slapp av. Du har god grunn til å uttrykke frustrasjon over et land som ikke evner å ha kontroll. Enda verre er det at det også kan virke som de ikke vil. Selv om man ikke kan unngå å se at innvandringen mislykkes på mange fronter, ja kanskje de fleste. Det virker ikke på meg som du er så opptatt av at folk har korrekt pigment type i huden. Da trekker ikke jeg rasismekortet til deg i hvert fall. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 25. juli 2023 #10 Del Skrevet 25. juli 2023 Nei. Jeg er svært kritisk til den innvandringen som både Norge men også resten av Europa har bedrevet de siste årene. Dette har med flere ting å gjøre, økonomiske utfordringer, kriminalitet, religiøse utfordringer, integrering er noen av tingene. 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet 25. juli 2023 #11 Del Skrevet 25. juli 2023 Så- siden dere er enige med TS så er hun ikke rasistisk?? hvorfor tenker en at det er innvandring av personer med en spesiell religiøs tilhørighet som er problematisk? hva er argumentene for at man er kritisk til denne «gruppen» ? Det er vel når argumentene kommer på bordet man ser om det er rasistisk? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet 25. juli 2023 #12 Del Skrevet 25. juli 2023 Hvorfor er det «bedre» å hjelpe muslimske kvinner og barn- enn muslimske menn? det er forøvrig en kjent sak at det er mye tryggere at en person i familien (og da er det tryggere at det er mannen) først - og så kommer resten av familien på en trygg måte etterpå dersom personen får innvilget opphold….. reiseruten til Norge (Europa) er veldig veldig langt fra det vi kan kalle trygg….. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 25. juli 2023 #13 Del Skrevet 25. juli 2023 On 7/24/2023 at 6:32 PM, 300DPI said: Hei. Jeg satt i helgen med en vennegjeng hvor innvandring fra muslimske land ble et tema. Da diskusjonen nådde meg fortalte jeg at jeg er kritisk til den store innvandringen fra muslimske land, spesielt enslige menn. Jeg fortalte at å hjelpe kvinner, barn og familier ikke er det samme som haugevis med unge menn som søker tilflukt til Europa. Dette ble ikke godt tatt i mot og jeg ble kalt islamofob og rasist. Jeg har siden lørdag gått inn i meg selv for å forstå om meningene mine er dårlige holdninger og rasistisk. Synes diskusjonen blir litt for endimensjonal da jeg selvsagt mener at mennesker som trenger beskyttelse i Norge skal få det, men innvandring som ikke har krav på oppholdstillatelse skal avvises. Også at innvandrere som begår kriminalitet skal deporteres. Er det noe galt med mine holdninger eller er dette bare politisk korrekthet? Ordet blir brukt i tide og utide for å effektivt hysje ned konservative og innvandringskritiske stemmer, det er særdeles effektivt ettersom det treffer rett i hjerterota på hvite mennesker, for er det noe dagens hvite mennesker prioriter er det fortreffelighet, moralsk overlegenhet og prektighet. Når ordet da har alskens negative assosiasjoner som nazisme, kolonialisme, slaveri, utnyttelse og dehumanisering så vekker det frykt og avsky blant den alminnelige befolkningen. Folk av en viss politisk oppfatning bruker det for alt det er verdt gjennom alle informasjonskanaler. Således er det et mektig ord som setter agendaen for hvordan hvite mennesker skal tenke om andre og seg selv. Resultat er da at argumenter som ikke er rasistiske per se, men kan teoretisk være motivert av rasime = rasisme. Folk generelt setter lite pris på å få sitt verdenssyn utfordret eller tape i en diskusjon, så da er rasismekortet det trygge esset i ermet. Som sagt, bare det som kan minne om rasisme må nedstenges fortere enn svint ettersom det truer vårt fornemmelige selvbilde, så det blir ikke mye rom for nyanser eller motstridende virkelighetsbetraktninger. Den beste måten å håndtere slike beskyldninger rett og slett og kontre de tilbake. En kan for eksempel si at kvotering av ikke-hvite mennesker har en underliggende rasistisk logikk, ettersom det impliserer at ikke-hvite må ha spesiel hjelp for å lykkes i visse felt. I ditt tilfelle kan en si at vi kan hjelpe langt flere mennesker i nærområdene med de ressursene vi bruker på innvandring og integrering, således fører vårt hvite moralsk overlegenhetssyndrom at flere ikke-hvite lider. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 25. juli 2023 #14 Del Skrevet 25. juli 2023 On 7/24/2023 at 6:32 PM, 300DPI said: Hei. Jeg satt i helgen med en vennegjeng hvor innvandring fra muslimske land ble et tema. Da diskusjonen nådde meg fortalte jeg at jeg er kritisk til den store innvandringen fra muslimske land, spesielt enslige menn. Jeg fortalte at å hjelpe kvinner, barn og familier ikke er det samme som haugevis med unge menn som søker tilflukt til Europa. Dette ble ikke godt tatt i mot og jeg ble kalt islamofob og rasist. Jeg har siden lørdag gått inn i meg selv for å forstå om meningene mine er dårlige holdninger og rasistisk. Synes diskusjonen blir litt for endimensjonal da jeg selvsagt mener at mennesker som trenger beskyttelse i Norge skal få det, men innvandring som ikke har krav på oppholdstillatelse skal avvises. Også at innvandrere som begår kriminalitet skal deporteres. Er det noe galt med mine holdninger eller er dette bare politisk korrekthet? Du er absolutt ikke rasist. Og ja, dette er ofte politisk korrekhet eller ren naivitet. Det er bare å se hvordan det går i Frankrike, Sverige, etc.. Du er bare realistisk. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malebøtte Skrevet 25. juli 2023 #15 Del Skrevet 25. juli 2023 300DPI skrev (På 24.7.2023 den 18.32): Hei. Jeg satt i helgen med en vennegjeng hvor innvandring fra muslimske land ble et tema. Da diskusjonen nådde meg fortalte jeg at jeg er kritisk til den store innvandringen fra muslimske land, spesielt enslige menn. Jeg fortalte at å hjelpe kvinner, barn og familier ikke er det samme som haugevis med unge menn som søker tilflukt til Europa. Dette ble ikke godt tatt i mot og jeg ble kalt islamofob og rasist. Jeg har siden lørdag gått inn i meg selv for å forstå om meningene mine er dårlige holdninger og rasistisk. Synes diskusjonen blir litt for endimensjonal da jeg selvsagt mener at mennesker som trenger beskyttelse i Norge skal få det, men innvandring som ikke har krav på oppholdstillatelse skal avvises. Også at innvandrere som begår kriminalitet skal deporteres. Er det noe galt med mine holdninger eller er dette bare politisk korrekthet? Jeg er muslim og kom hit som flyktning. Jeg mener absolutt ikke at du er rasist eller islamofob. Jeg har integrert meg og gjør mitt beste for å bidra til samfunnet. Jeg har blitt kalt utrolig stygge ting, jeg har blitt ydmyket foran en stappfull buss og til og med opplevd vold kun pga.et lite stykke tøy på hodet mitt som viser at jeg er muslim. Jeg har ikke alltid brukt hijab, men da jeg begynte la jeg fort merke til hvor dårlig jeg ble behandlet. Jeg ser på Norge som mitt hjem, jeg har ikke tilknytning til andre land slik som jeg har med Norge. Jeg er oppvokst her, så mine røtter har ingen verdi for meg. Jeg synes nordmenn flest er veldig tolerante og varme. Faktisk så er det mennesket(levende) jeg ser mest opp til og har mest respekt for etter foreldrene mine, er en nordmann. Når det er sagt så forstår jeg samtidig at nordmenn har mistet sansen for utlendingene, spesielt fra muslimske land. De bidrar til en stygg statistikk. Samtidig er det utrolig viktig å ta debatten ang.innvandring nå. Når vi allerede har hendene fulle med alt som skal til for å integrere de som allerede har fått oppholdstillatelse her, så er det lite vits i å ta imot flere. Unntak er som du nevner: de som virkelig trenger asyl. Det blir "svenske tilstander" til slutt. Noen av byene har de fullstednig mistet kontrollen over. Hvorfor skal man tro at det ikke kan skje her? Sett bort ifra barnslige provokasjoner som SIAN driver med, så synes jeg at det er på høytid å ta en debatt rundt innvandring nå. Stiller man de korrekte spørsmålene og lager en debatt der det ikke er om å brenne flest hellige bøker eller flest flagg men heller får en produktiv debatt så kan man se fremgang. Sett fra mitt perspektiv så støtter jeg hverken koranbrenningen som en form for ytringsfrihet eller eggkastingen av dårlig oppdrettet utlendinger som tror DET er måten å protestere. Synes det hele er barnslig. SIAN kan brenne ALLE koraner i verden, men dets innhold blir ikke borte da den er pugget ord for ord. Bokstaveligtalt, søk opp hafiz. Det er ekstremt mange som har pugget hele boka. Det og i det hele tatt møte opp for å demonstrere mot SIAN er tullete. Hvorfor ofre ekstremister som SiAN en eneste tanke? De nærer på alle som møter opp å bryter loven ved å ikke la de protestere mot Islam. Noen av fordelene med Norge er religionsfrihet og ytringsfrihet. Man kan ikke nyte religionsfriheten sin på den ene siden, og på den andre siden bli sint fordi noen ytrer som mening imot din religion. Jeg er samtidig veldig skuffet over å se hvor politisk korrekte nordmenn tvinger seg til å være. Selv når det gjelder innvandring. Mulig du fikk slengt dette med rasist og islamofob fordi man som nordmenn SKAL være inkluderende,uansett. Mange her på KG og andre steder er imot PRIDE, men møter man noen som tørr å si det til deg i den virkelige verden ? Nope. Jeg har enda ikke møtt noen. Jeg selv er shit lei av Pride, og det er mest pga.den politiske delen. Jeg har ingenting imot de som anser seg som lesbiske eller homser. Det er faktisk slik de er skapt. Det er ikke forbudt i Islam å være homser eller lesbiske. Om du tiltrekkes av samme kjønn er ikke det synden i seg selv, men dersom du bestemmer deg for å ha sex med samme kjønn, det er da det kategoriseres som synd. Jeg personlig kan virkelig ikke bry meg mindre om hva folk gjør, og har ingenting imot lesbiske/homser. De svarer for sine gjerninger og jeg svarer for mine gjerninger. Jeg synes det er topp at du faktisk sa din mening uten å bry deg om å være mest politisk korrekt. 8 8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
300DPI Skrevet 25. juli 2023 Forfatter #16 Del Skrevet 25. juli 2023 malebøtte skrev (12 minutter siden): Jeg er muslim og kom hit som flyktning. Jeg mener absolutt ikke at du er rasist eller islamofob. Jeg har integrert meg og gjør mitt beste for å bidra til samfunnet. Jeg har blitt kalt utrolig stygge ting, jeg har blitt ydmyket foran en stappfull buss og til og med opplevd vold kun pga.et lite stykke tøy på hodet mitt som viser at jeg er muslim. Jeg har ikke alltid brukt hijab, men da jeg begynte la jeg fort merke til hvor dårlig jeg ble behandlet. Jeg ser på Norge som mitt hjem, jeg har ikke tilknytning til andre land slik som jeg har med Norge. Jeg er oppvokst her, så mine røtter har ingen verdi for meg. Jeg synes nordmenn flest er veldig tolerante og varme. Faktisk så er det mennesket(levende) jeg ser mest opp til og har mest respekt for etter foreldrene mine, er en nordmann. Når det er sagt så forstår jeg samtidig at nordmenn har mistet sansen for utlendingene, spesielt fra muslimske land. De bidrar til en stygg statistikk. Samtidig er det utrolig viktig å ta debatten ang.innvandring nå. Når vi allerede har hendene fulle med alt som skal til for å integrere de som allerede har fått oppholdstillatelse her, så er det lite vits i å ta imot flere. Unntak er som du nevner: de som virkelig trenger asyl. Det blir "svenske tilstander" til slutt. Noen av byene har de fullstednig mistet kontrollen over. Hvorfor skal man tro at det ikke kan skje her? Sett bort ifra barnslige provokasjoner som SIAN driver med, så synes jeg at det er på høytid å ta en debatt rundt innvandring nå. Stiller man de korrekte spørsmålene og lager en debatt der det ikke er om å brenne flest hellige bøker eller flest flagg men heller får en produktiv debatt så kan man se fremgang. Sett fra mitt perspektiv så støtter jeg hverken koranbrenningen som en form for ytringsfrihet eller eggkastingen av dårlig oppdrettet utlendinger som tror DET er måten å protestere. Synes det hele er barnslig. SIAN kan brenne ALLE koraner i verden, men dets innhold blir ikke borte da den er pugget ord for ord. Bokstaveligtalt, søk opp hafiz. Det er ekstremt mange som har pugget hele boka. Det og i det hele tatt møte opp for å demonstrere mot SIAN er tullete. Hvorfor ofre ekstremister som SiAN en eneste tanke? De nærer på alle som møter opp å bryter loven ved å ikke la de protestere mot Islam. Noen av fordelene med Norge er religionsfrihet og ytringsfrihet. Man kan ikke nyte religionsfriheten sin på den ene siden, og på den andre siden bli sint fordi noen ytrer som mening imot din religion. Jeg er samtidig veldig skuffet over å se hvor politisk korrekte nordmenn tvinger seg til å være. Selv når det gjelder innvandring. Mulig du fikk slengt dette med rasist og islamofob fordi man som nordmenn SKAL være inkluderende,uansett. Mange her på KG og andre steder er imot PRIDE, men møter man noen som tørr å si det til deg i den virkelige verden ? Nope. Jeg har enda ikke møtt noen. Jeg selv er shit lei av Pride, og det er mest pga.den politiske delen. Jeg har ingenting imot de som anser seg som lesbiske eller homser. Det er faktisk slik de er skapt. Det er ikke forbudt i Islam å være homser eller lesbiske. Om du tiltrekkes av samme kjønn er ikke det synden i seg selv, men dersom du bestemmer deg for å ha sex med samme kjønn, det er da det kategoriseres som synd. Jeg personlig kan virkelig ikke bry meg mindre om hva folk gjør, og har ingenting imot lesbiske/homser. De svarer for sine gjerninger og jeg svarer for mine gjerninger. Jeg synes det er topp at du faktisk sa din mening uten å bry deg om å være mest politisk korrekt. Vondt å høre at du har hatt negative opplevelser i et land som som er hjemmet ditt❤️ det var innsiktsfullt og fint å lese fra ditt ståsted som norsk muslim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
900 Skrevet 25. juli 2023 #17 Del Skrevet 25. juli 2023 300DPI skrev (26 minutter siden): Vondt å høre at du har hatt negative opplevelser i et land som som er hjemmet ditt❤️ Det er mange stolte av det norske folk som har det på samme måte. De har ikke lov til å ville seg et land eller en fremtid for det norske folk uten å bli hetset og møtt med hat av pøbler og terrorister. Norske skolebarn som bli mobbet fordi de spiser svinekjøtt. Men det norske folk vi reise seg. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Degmegogjeg Skrevet 25. juli 2023 #18 Del Skrevet 25. juli 2023 Slik du fremstiller egne synspunkter for oss, er det ingen grunn til å trekke inn rasismebegrepet. Dette er synspunkter mange sitter inne med, og som også er helt legitimt å ha som utgangspunkt. Noen vil sikkert mene at det er uakseptabelt å tenke slik, men de har enten en veldig naiv innstilling, aldri sett/hatt problemer selv, eller så er dette slags prestisjesak for dem. Klarer de ikke å møte deg med gode og/eller saklige argumenter, men heller velger å dra frem slike begrep i hytt og gevær, vil det som regel si at du har svært mye rett i dine utsagn eller påstander. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 25. juli 2023 #19 Del Skrevet 25. juli 2023 Ikke nødvendigvis rasistisk, men fordomsfull og litt fremmedfiendtlig er du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amantha Skrevet 25. juli 2023 #20 Del Skrevet 25. juli 2023 10 minutter siden, Grüner said: Ikke nødvendigvis rasistisk, men fordomsfull og litt fremmedfiendtlig er du. Virkelig. Tror du, om dette hadde vært tilfellet i et muslimsk land, at de der hadde fortsatt vært åpne og inkluderende om det kom hvite kristne menn i hopetall og oppførte seg slik en del muslimske unge menn gjør her i Norge? De hadde vel kastet dem på hue og rævva ut, om de ikke hadde havnet i fengsel eller noe annet. 14 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå