Gå til innhold

Barn med oppfølging av PPT

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt er venn med et annet barn som får logoped. Det kom meg plutselig for øre at vårt barn inn i mellom er med det andre barnet når det har logoped på skolen. 

Det første jeg tenkte var at det var hyggelig at mitt barn kan bidra på den måten og at hen også sikkert blir litt ekstra sett av en voksen som kan føles trygt og fint. 

Så begynte jeg å lure på hvor ofte dette er? Tas det i friminutt? Hvordan foregår denne logopedtimen. Hva får vårt barn ut av det? Har barnet vårt lyst til å være der? 

Uansett, har barnet vårt lyst og det er fint å være der er det helt OK for oss. Men er det ikke litt rart at vi ikke er informert om dette? 

Anonymkode: 4ce3b...177

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal dere foreldre bli informert om det egentlig? Spør barnet ditt om hen vil, hvis hen ikke vil så får du hjelpe barnet med å informere lærer om dette da😊

og nei, det foregår i vanlige timer, elever blir hentet og tatt med til grupperom eller et annet klasserom.

Anonymkode: 361d8...e07

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er logoped og tar ikke ut elever som ikke er henvist til meg. Vi jobber under «tilpasset opplæring», så teknisk sett har vi kanskje lov til det, men jeg ville følt det veldig feil. Jeg tror jeg selv også ville satt pris på å vite det om det var mitt barn. 

Vet du hva det andre barnet er henvist for? Er det slik at ditt barn tas med fordi de er litt bekymret for ditt barn, eller tas hen bare med for at det andre barnet skal være villig til å gå? 

Anonymkode: d8d19...3e9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min datter har logoped oppfølging på skolen - logopeden kommer i sfo-tiden for vår del. Noen ganger får hun velge et barn å ha med seg (det andre barnet kan selvsagt si nei). Glad hun har mulighet til det innimellom - tar bare 20 min tid hver gang. 

Anonymkode: 31ac4...a0a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også logoped og undervisningen gjennomføres i skoletiden. Jeg har ikke anledning til å ta ut elever som IKKE har vedtak om logopedundervisning, så jeg synes det høres litt merkelig ut. Barnet ditt går jo potensielt glipp av ordinær undervisning. Dersom timene gjennomføres i sfo-tiden eller lignende er det jo en annen sak😊

Anonymkode: 27d59...864

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at det er logopeden, eller er det spespeden? Mitt barn har spesped pga uttaleutfordringer, og da er de noen ganger i smågrupper, slik at mitt barn ikke skal være den eneste og oppleve annerledes behandling. Andre barn får altså være med på dette, gjerne 1-2 andre barn. Det tas ikke fra ordinær undervisning slik jeg har forstått det, for mitt barn skal heller ikke tas ut av undervisningen. Ble litt usikker på hvordan det løses (tema fra fagplan og bare færre?). Tror rett og slett bare det er tettere på fra de ansatte og færre, så vil tro det er et pluss for alle som er med, både mitt barn og de andre barna. 

Anonymkode: dc0a6...dd9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...