Gå til innhold

Jacobs pastasaus. Tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Jacobs Hot chili pastasaus på glass. Har aldri prøvd den. Tips til hvordan bruke den?

Jeg har karbonadedeig. Tenkte å steke karbonadedeig og blande inn sausen og putre før jeg blander den med kokt pasta. Skal jeg ha noe mer i kjøttdeigen og pastaen? Salt pepper på kjøttdeigen? Parmesan i sausen? Noe annet eller er sausen nok i seg selv?

Anonymkode: dace9...326

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor parmesan i tomatbasert saus? Revet oppå!! 

Anonymkode: 20a61...184

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor parmesan i tomatbasert saus? Revet oppå!! 

Anonymkode: 20a61...184

Oki. Takk. Ville du hatt i noe annet? Ts

Skrevet

Du må krydre kjøttdeigen, og så smake til etter at du har blandet inn sausen. Ferdigsaus må alltid pimpes synes nå jeg. 

Skrevet (endret)

Jeg kjenner ikke akkurat den, men lager av og til en enkel rett av den andre smaken de selger, homestyle tror jeg den heter? Steker karbonadedeig, har i hvitløk, løk og masse paprika, steker alt det godt, smaker til med salt og pepper, om nødvendig, og så har jeg i sorte oliven og hele glasset med saus, og på toppen har jeg en pose med godt&grønt (tror de heter det?) fløtepoteter. Så lokk over og lar det stå og putre på svak varme i 15 min kanskje. Veldig godt blir det! Potetene synker ned i gryten litt og fløten blander seg og det blir skikkelig godt til å være så enkelt :jepp: 

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar folkens. Jeg endte opp med karbonadedeig, salt, pepper og Jacobs chilisaus. Lot alt syde sammen. Kokte Jacobs pastaskruer (store) i godt saltet vann. Parmesan på toppen til servering.

Ble godt, men manglet noe...sødme? Sausen var sterk nok. Vil vurdere en klype sukker eller litt raspa gulrot i sausen neste gang, for å få litt rundere smak.

Rumle. Jeg har også homestyle i skapet mitt og vil prøve din oppskrift med fløtegratinerte poteter neste gang. Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk for svar folkens. Jeg endte opp med karbonadedeig, salt, pepper og Jacobs chilisaus. Lot alt syde sammen. Kokte Jacobs pastaskruer (store) i godt saltet vann. Parmesan på toppen til servering.

Ble godt, men manglet noe...sødme? Sausen var sterk nok. Vil vurdere en klype sukker eller litt raspa gulrot i sausen neste gang, for å få litt rundere smak.

Rumle. Jeg har også homestyle i skapet mitt og vil prøve din oppskrift med fløtegratinerte poteter neste gang. Ts

Homestyle er min favoritt ❤️ bon appetitt! 

Anonymkode: 8f013...22d

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Håper det faller i smak! Kom på at jeg pleier å ha litt gulrot i jeg og, når du nevnte det over. Det passer godt :jepp:

Skrevet

Første bud for bedre smak blir jo å bytte ut karbonadedeigen med kjøttdeig. Mer smak og billigere. Eller enda bedre: Lammekjøttdeig.

Syre pleier de fleste å være kjipe på eller glemme også. Ofte skal det ikke mer til enn en liten dæsj eddik. Enkel og grei rød- eller hvitvinseddik er noe som passer i det aller meste av mat.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 22.32):

Jeg var tenkt å svare deg tidligere men ble plutselig heftet bort. Jeg var tenkt å foreslå bittelitt sukker, og en liten skvett kremfløte. Det pleier å gi litt mer fylde, og ta av den skarpe sure og bitre smaken på tomatsaus. Jeg pleier også kanskje å ha i bittelitt grønnsaksbuljong eller kyllingbuljong, men veldig forsiktig så det ikke blir for salt.

Ellers tenker jeg det er helt greit det du gjorde. Pastasaus på glass er jo ment å være kjapt og enkelt, så jeg synes ikke det er nødvendig å bruke energi på å gjøre stort mer utav det 🙂 . Alltid greit å ha i hus sammen med noe fryst kjøttdeig, så har man alltid noe å lage mat av om butikken er stengt. Og man kan variere litt etter hva man har i hus. Lage en enkel jukselasagne, eller ha sausen på en tortillalefse eller pitabrød med ost over, og ha litt i ovnen for å lage juksepizza. (Gjerne lurt å finhakke kjøttdeigen en del da).

Anonymkode: 5e098...ef4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...