AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Skrevet 24. juli 2023 Mann på 50 her. Har brukt mye tid på ei dame siden i vår. Hun er ei som trenger mye tid på ting. Nå har hun sagt at hun ikke ønsker forplikte seg nå men at hun ser for seg at det blir oss etterhvert. Jeg spør om hun ønsker at jeg skal vente på henne? Nei hun trenger bare kjenne seg fri nå men vil ha kontakt og treffe meg på det jevne fremover likevel. Så ønsker hun se hva som skjer og tror at hun kan komme dit at vi går inn i et forhold fortere ved å bruke tid sammen. Det skal sies hun har mange sår og mye vond bagasje og jeg forstår det slik at hun trenger tid på å jobbe med seg selv. Hva gjør jeg? Avventer og henger med henne når det passer seg? Går videre i livet og kobler henne ut og ser om hun blir klar etc dag det fremme? Dette er så vanskelig for jeg vil bare ha henne men kan ikke la hun ha meg på gress. Anonymkode: c3d89...c5e 1
Maleficenta Skrevet 24. juli 2023 #2 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mann på 50 her. Har brukt mye tid på ei dame siden i vår. Hun er ei som trenger mye tid på ting. Nå har hun sagt at hun ikke ønsker forplikte seg nå men at hun ser for seg at det blir oss etterhvert. Jeg spør om hun ønsker at jeg skal vente på henne? Nei hun trenger bare kjenne seg fri nå men vil ha kontakt og treffe meg på det jevne fremover likevel. Så ønsker hun se hva som skjer og tror at hun kan komme dit at vi går inn i et forhold fortere ved å bruke tid sammen. Det skal sies hun har mange sår og mye vond bagasje og jeg forstår det slik at hun trenger tid på å jobbe med seg selv. Hva gjør jeg? Avventer og henger med henne når det passer seg? Går videre i livet og kobler henne ut og ser om hun blir klar etc dag det fremme? Dette er så vanskelig for jeg vil bare ha henne men kan ikke la hun ha meg på gress. Anonymkode: c3d89...c5e hadde ikke avventet men heller gått videre. Høres ut som du blir holdt på gress 6 4
ESFP Skrevet 24. juli 2023 #3 Skrevet 24. juli 2023 Hun kommer aldri til å bli klar om du henger med henne når det passer henne. Du vil miste deg selv på veien og du kan bruke årevis på å vente. Be henne hekler ta kontakt når hun kjenner hun er klar for et forhold. Kanskje du er ledig da, kanskje ikke. 5 2 3
Morten1 Skrevet 24. juli 2023 #4 Skrevet 24. juli 2023 Hun sier jo indirekte at du er mer en back up. Skjønner det er kjipt situasjon, men tror det er best å gå videre, vertfall gi sterke indikasjoner på det slik at hun skjønner at hun må handle nå eller aldri. 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #5 Skrevet 24. juli 2023 Hun får kontakte deg når hun er klar, om du er ledig da gjenstår å se. Gå videre, ikke vær noens back up- Du risikerer å bli helt hekta. Anonymkode: 2f120...274 2 2 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #6 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Mann på 50 her. Har brukt mye tid på ei dame siden i vår. Hun er ei som trenger mye tid på ting. Nå har hun sagt at hun ikke ønsker forplikte seg nå men at hun ser for seg at det blir oss etterhvert. Jeg spør om hun ønsker at jeg skal vente på henne? Nei hun trenger bare kjenne seg fri nå men vil ha kontakt og treffe meg på det jevne fremover likevel. Så ønsker hun se hva som skjer og tror at hun kan komme dit at vi går inn i et forhold fortere ved å bruke tid sammen. Det skal sies hun har mange sår og mye vond bagasje og jeg forstår det slik at hun trenger tid på å jobbe med seg selv. Hva gjør jeg? Avventer og henger med henne når det passer seg? Går videre i livet og kobler henne ut og ser om hun blir klar etc dag det fremme? Dette er så vanskelig for jeg vil bare ha henne men kan ikke la hun ha meg på gress. Anonymkode: c3d89...c5e Jeg er slik selv. Jeg har derimot holdt meg unna alt av dating og kommer til å fortsette med det til jeg er klar for å gi alt. Anonymkode: aceb9...5d0 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #7 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mann på 50 her. Har brukt mye tid på ei dame siden i vår. Hun er ei som trenger mye tid på ting. Nå har hun sagt at hun ikke ønsker forplikte seg nå men at hun ser for seg at det blir oss etterhvert. Jeg spør om hun ønsker at jeg skal vente på henne? Nei hun trenger bare kjenne seg fri nå men vil ha kontakt og treffe meg på det jevne fremover likevel. Så ønsker hun se hva som skjer og tror at hun kan komme dit at vi går inn i et forhold fortere ved å bruke tid sammen. Det skal sies hun har mange sår og mye vond bagasje og jeg forstår det slik at hun trenger tid på å jobbe med seg selv. Hva gjør jeg? Avventer og henger med henne når det passer seg? Går videre i livet og kobler henne ut og ser om hun blir klar etc dag det fremme? Dette er så vanskelig for jeg vil bare ha henne men kan ikke la hun ha meg på gress. Anonymkode: c3d89...c5e Hun sier hun trenger å føle seg fri. Da avslutter du forholdet, slik at hun får den friheten hun sier hun vil ha. Si at du avslutter og kutter all kontakt nå, og at du kommer til å leve ditt liv videre. Og at hvis hun en gang i fremtiden likevel skulle ønske seg et forpliktende og seriøst forhold til deg, så får hun heller ta kontakt da og se hvor du ev. er i livet da. Og så går du ut og gjør akkurat det - lever ditt liv som om hun ikke er en del av det. Date andre, ta vare på dine gode relasjoner, skap innhold i eget liv. Så møter du forhåpentligvis en kvinne som faktisk ønsker deg, som ønsker mer å være sammen med deg og dele livet med deg, enn å være fri. Det hun gjør mot deg er stygt, for hun vil holde deg på vent i usikkerhet, hvor hun skal styre alt. Om og ev. når og hvor ofte dere skal møtes skal kun styres av hennes følelser i øyeblikket. Hun sier det rett ut til deg - hun ønsker bare å være fri nå. Og med det sier hun at hun ikke bryr seg nok om deg til å respektere deg og gå inn i et forhold med deg. Ikke kast bort mer av livet ditt på henne! Anonymkode: 12999...dfe 1 1 3
Lacy Skrevet 24. juli 2023 #8 Skrevet 24. juli 2023 Jeg syns du skal la henne gå ❤️ All ære til deg for at du respekterer henne, men du skal også respektere deg selv og kjenne på dine grenser. Som en over her sier, så blir det fort en hekt om du skal ha døren åpen for henne når hun ønsker, uten å stille krav tilbake. La heller henne komme til deg om/når hun finner ut at du er verdt å ta vare på. Ellers er jeg helt eng med Anonymkode: 12999...dfe
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #9 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mann på 50 her. Har brukt mye tid på ei dame siden i vår. Hun er ei som trenger mye tid på ting. Nå har hun sagt at hun ikke ønsker forplikte seg nå men at hun ser for seg at det blir oss etterhvert. Jeg spør om hun ønsker at jeg skal vente på henne? Nei hun trenger bare kjenne seg fri nå men vil ha kontakt og treffe meg på det jevne fremover likevel. Så ønsker hun se hva som skjer og tror at hun kan komme dit at vi går inn i et forhold fortere ved å bruke tid sammen. Det skal sies hun har mange sår og mye vond bagasje og jeg forstår det slik at hun trenger tid på å jobbe med seg selv. Hva gjør jeg? Avventer og henger med henne når det passer seg? Går videre i livet og kobler henne ut og ser om hun blir klar etc dag det fremme? Dette er så vanskelig for jeg vil bare ha henne men kan ikke la hun ha meg på gress. Anonymkode: c3d89...c5e Er folk blitt klin gale??! Siden i vår - er jo superkort tid! Aldri i verden om jeg hadde vært klar til å forplikte meg etter en 3 måneders flørt. Du må jo la relasjonen og forholdet få tid til å bygges. Bli ordentlig kjent. Etter så kort tid er en jo bare såvidt på dating-stadiet. Du skal jobbe hardt med å finne noen som er klar til å inngå et forpliktende forhold etter 3-4 måneders bekjentskap. Ja, jeg ville også ha ønsket å føle meg fri så tidlig i datingen, men selvfølgelig bruke tid på å møtes, gjøre ting sammen, snakke sammen - bli ordentlig godt kjent. Især om hun har opplevd dårlige forhold før, så vil en bruke litt tid på å forsikre seg om at dette blir en god match, med en god mann hvor vi deler ønsker og verdier, og ikke minst funker godt sammen. Jeg vil si - det er heller du som er et rødt flagg her TS. Når du etter så kort tid insisterer på forpliktelse. Det hadde fått meg til å steile, er alt for ofte tegn på menn med kontrollerende oppførsel. Anonymkode: 56865...f8a 2 2
exictence Skrevet 24. juli 2023 #10 Skrevet 24. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hun får kontakte deg når hun er klar, om du er ledig da gjenstår å se. Gå videre, ikke vær noens back up- Du risikerer å bli helt hekta. Anonymkode: 2f120...274 Enig. Tenker det samme. Du kan si henne: "Du vil være fri nå. Da vil selvsagt jeg også føle det nå. Jeg liker deg utrolig godt, men er ikke du klar for forhold, så blir det for vondt for meg å gå og vente og håpe. Jeg går videre. Hvis du eller jeg er klar en gang, så får vi se hva tiden viser og om hvordan ting er." Lacy skrev (2 timer siden): Jeg syns du skal la henne gå ❤️ All ære til deg for at du respekterer henne, men du skal også respektere deg selv og kjenne på dine grenser. Som en over her sier, så blir det fort en hekt om du skal ha døren åpen for henne når hun ønsker, uten å stille krav tilbake. La heller henne komme til deg om/når hun finner ut at du er verdt å ta vare på. Ellers er jeg helt eng med Anonymkode: 12999...dfe Endret 24. juli 2023 av exictence 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #11 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er folk blitt klin gale??! Siden i vår - er jo superkort tid! Aldri i verden om jeg hadde vært klar til å forplikte meg etter en 3 måneders flørt. Du må jo la relasjonen og forholdet få tid til å bygges. Bli ordentlig kjent. Etter så kort tid er en jo bare såvidt på dating-stadiet. Du skal jobbe hardt med å finne noen som er klar til å inngå et forpliktende forhold etter 3-4 måneders bekjentskap. Ja, jeg ville også ha ønsket å føle meg fri så tidlig i datingen, men selvfølgelig bruke tid på å møtes, gjøre ting sammen, snakke sammen - bli ordentlig godt kjent. Især om hun har opplevd dårlige forhold før, så vil en bruke litt tid på å forsikre seg om at dette blir en god match, med en god mann hvor vi deler ønsker og verdier, og ikke minst funker godt sammen. Jeg vil si - det er heller du som er et rødt flagg her TS. Når du etter så kort tid insisterer på forpliktelse. Det hadde fått meg til å steile, er alt for ofte tegn på menn med kontrollerende oppførsel. Anonymkode: 56865...f8a Livet er kort, er ikke noe å vente på. Gå videre ts. Anonymkode: 9bef4...796 1
exictence Skrevet 24. juli 2023 #12 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er folk blitt klin gale??! Siden i vår - er jo superkort tid! Aldri i verden om jeg hadde vært klar til å forplikte meg etter en 3 måneders flørt. Du må jo la relasjonen og forholdet få tid til å bygges. Bli ordentlig kjent. Etter så kort tid er en jo bare såvidt på dating-stadiet. Du skal jobbe hardt med å finne noen som er klar til å inngå et forpliktende forhold etter 3-4 måneders bekjentskap. Ja, jeg ville også ha ønsket å føle meg fri så tidlig i datingen, men selvfølgelig bruke tid på å møtes, gjøre ting sammen, snakke sammen - bli ordentlig godt kjent. Især om hun har opplevd dårlige forhold før, så vil en bruke litt tid på å forsikre seg om at dette blir en god match, med en god mann hvor vi deler ønsker og verdier, og ikke minst funker godt sammen. Jeg vil si - det er heller du som er et rødt flagg her TS. Når du etter så kort tid insisterer på forpliktelse. Det hadde fått meg til å steile, er alt for ofte tegn på menn med kontrollerende oppførsel. Anonymkode: 56865...f8a Hun sier selv at hun tror det en gang blir ham. Når jeg treffer en jeg vil satse på, forventer jeg faktisk at han bare er med meg. Som at jeg bare er med ham. Forpliktelse er kanskje et litt for alvorlig ord i begynnelsen, men nei, jeg synes ikke det. Jeg føler forpliktelse til en jeg vil være i forhold med. Hvis ikke jeg vil, sier jeg ikke at jeg tror at det blir oss to en gang, men nå vil jeg være fri. Men det kan kanskje være en kommunikasjons misforståelse? 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #13 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er folk blitt klin gale??! Siden i vår - er jo superkort tid! Aldri i verden om jeg hadde vært klar til å forplikte meg etter en 3 måneders flørt. Du må jo la relasjonen og forholdet få tid til å bygges. Bli ordentlig kjent. Etter så kort tid er en jo bare såvidt på dating-stadiet. Du skal jobbe hardt med å finne noen som er klar til å inngå et forpliktende forhold etter 3-4 måneders bekjentskap. Ja, jeg ville også ha ønsket å føle meg fri så tidlig i datingen, men selvfølgelig bruke tid på å møtes, gjøre ting sammen, snakke sammen - bli ordentlig godt kjent. Især om hun har opplevd dårlige forhold før, så vil en bruke litt tid på å forsikre seg om at dette blir en god match, med en god mann hvor vi deler ønsker og verdier, og ikke minst funker godt sammen. Jeg vil si - det er heller du som er et rødt flagg her TS. Når du etter så kort tid insisterer på forpliktelse. Det hadde fått meg til å steile, er alt for ofte tegn på menn med kontrollerende oppførsel. Anonymkode: 56865...f8a Det er mange ting man kan forplikte seg til. For eksempel å ikke treffe andre, og å aktivt prøve å finne ut om det kan bli noe mer. Det er vel ikke snakk om ekteskap her uansett, men hun vi, «være fri», og da mener jeg det ikke er noe å satse på. Jeg ville aldri satset på en som ikke ville forplikte seg til minimum å være eksklusive. Anonymkode: 99433...589 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #14 Skrevet 24. juli 2023 exictence skrev (1 minutt siden): Hun sier selv at hun tror det en gang blir ham. Når jeg treffer en jeg vil satse på, forventer jeg faktisk at han bare er med meg. Som at jeg bare er med ham. Forpliktelse er kanskje et litt for alvorlig ord i begynnelsen, men nei, jeg synes ikke det. Jeg føler forpliktelse til en jeg vil være i forhold med. Hvis ikke jeg vil, sier jeg ikke at jeg tror at det blir oss to en gang, men nå vil jeg være fri. Men det kan kanskje være en kommunikasjons misforståelse? Men - hun sier ikke at hun vil møte andre. Ikke at hun vil være fri for å date andre. Må være her kortslutningen skjer - folk hopper på en antakelse pga formuleringen TS brukte. Hun har derimot bare sagt hun vil føle på frihet, har vært i et veldig dårlig forhold og tydeligvis er litt engstelig for å velge feil mann igjen. Hun sier derimot at hun ønsker å treffes, gjøre ting - sammen med TS. Ikke andre menn. Hun vil bli bedre kjent med TS. Noe jeg virkelig synes er helt naturlig når de kun har dated siden i vår. Er jo superkort tid. Hun legger ikke opp til å ha ham på gress, ut og pule andre. Men ønsker bare å bruke litt mer tid på dating før hun er klar til å hoppe inn med hud og hår. Og det er da helt fair etter å kjent hverandre 3-4 måneder. Anonymkode: 56865...f8a 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #16 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er mange ting man kan forplikte seg til. For eksempel å ikke treffe andre, og å aktivt prøve å finne ut om det kan bli noe mer. Det er vel ikke snakk om ekteskap her uansett, men hun vi, «være fri», og da mener jeg det ikke er noe å satse på. Jeg ville aldri satset på en som ikke ville forplikte seg til minimum å være eksklusive. Anonymkode: 99433...589 «Det skal sies hun har mange sår og mye vond bagasje og jeg forstår det slik at hun trenger tid på å jobbe med seg selv.» Ganske åpenbart at denne kvinnen ikke er ute etter å pule rundt og prøve seg på flest mulig andre menn. Hun har vonde opplevelser og er bare ikke helt klar til å hoppe inn i en nytt forpliktende forhold uten å være godt kjent og trygg. Men du har et godt poeng - det er mange former eller grader av forpliktelse. Kanskje en god prat om hva TS mener vs hva hun føler og tror han mener hadde vært en god start på dialog her. Kan jo veldig godt være hun får litt noia, og føler det er som å takke ja til ekteskap, felles hus og bankkonto osv Mens TS kanskje bare lurer på om vi dater eksklusivt med hverandre nå. Der burde de absolutt ta en god prat på og avklare. Tipper hun har null problem med å si at hun ikke dater andre menn nå, selv om hun vegrer seg for å bruke akkurat ordet ‘forpliktende’. Anonymkode: 56865...f8a 1 4
exictence Skrevet 24. juli 2023 #17 Skrevet 24. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men - hun sier ikke at hun vil møte andre. Ikke at hun vil være fri for å date andre. Må være her kortslutningen skjer - folk hopper på en antakelse pga formuleringen TS brukte. Hun har derimot bare sagt hun vil føle på frihet, har vært i et veldig dårlig forhold og tydeligvis er litt engstelig for å velge feil mann igjen. Hun sier derimot at hun ønsker å treffes, gjøre ting - sammen med TS. Ikke andre menn. Hun vil bli bedre kjent med TS. Noe jeg virkelig synes er helt naturlig når de kun har dated siden i vår. Er jo superkort tid. Hun legger ikke opp til å ha ham på gress, ut og pule andre. Men ønsker bare å bruke litt mer tid på dating før hun er klar til å hoppe inn med hud og hår. Og det er da helt fair etter å kjent hverandre 3-4 måneder. Anonymkode: 56865...f8a Ja, kanskje det er en kommunikasjon misforståelse. Hun sier at hun ikke vil at han skal vente på henne, men trolig vil hun forplikte seg en gang i fremtiden med ham. Nødvendigvis betyr ikke det at hun vil treffe andre. Det kan sikkert bety at hun bare vil føle på friheten en stund fremover. Uansett synes jeg Ts da må bare gå videre eller hva han nå føler for. Synes du ikke det er litt merkelig å si at hun tror at hun kan komme dit at vi går inn i et forhold........? Endret 24. juli 2023 av exictence 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #18 Skrevet 24. juli 2023 Jeg var en gang der selv etter et vondt brudd at selv om jeg var monogam og ikke traff andre, så ville jeg ikke forplikte meg. Det var da gått noen mnd med dating. Min kjære sa da så greit at det er helt opp til deg, men jeg går videre om x mnd du ikke vet hva du vil da. Da fikk jeg en vekker, og før den fristen var omme var jeg klar for forholdet. Og fylte den roa jeg trengte for å forelske meg.... Anonymkode: 56f0b...2b1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #19 Skrevet 24. juli 2023 "Du er grei nok, men jeg vil gjerne holde døren åpen for noe bedre" Anonymkode: 26686...59c 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #20 Skrevet 24. juli 2023 Om dette er ei dame med bagasje og sår, så trenger hun tid. Tid til å bli trygg på deg, det kommer kanskje til å bli bølgedaler. Men er du inne så er du virkelig inne. Ha tålmodighet med henne om dette er ei du vil ha. Det er ikke personlig mot deg, men kan selv bekrefte at man trenger tid på å bli trygg på ny partner om man har bagasje med seg. Anonymkode: 39581...c4c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå