Gå til innhold

Boligmarkedet i Oslo er skjevt på grunn av feil informasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oslos politikere legger til rette for boligbygging basert blant annet på hvor mange innbyggere byen har.

Men denne informasjonen er feil. De baserer seg på hvor mange som har folkeregistrert adresse i Oslo. Veldig mange flytter til Oslo fra hele landet uten å endre folkeregistrert adresse.

Det reelle antalle innbyggere kan derfor være langt høyere enn offisielle tall. Mangelen på boliger er langt mer prekær enn tallene viser.

Når politikere har feil data, er det ikke rart at politikken de iverksetter ikke virker.

Jeg tror det reelle antalle innbyggere i Oslo er over 1 million. Mens byen er dimensjonert med boliger for halvparten. Da er det ikke rart at boligprisene er sinnsyke og ingenting virker for å få dem ned.

Anonymkode: 61e27...8cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det reelle antalle innbyggere i Oslo er over 1 million. 

Der tror jeg du tar helt feil.

Anonymkode: 52b62...b66

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

De legger til rette for de som er bosatt og dermed også betale skatt.

Men de ser jo også på etterspørselen etter boliger, de ser jo hvor det er press.

Anonymkode: ce913...81d

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Oslos politikere legger til rette for boligbygging basert blant annet på hvor mange innbyggere byen har.

Men denne informasjonen er feil. De baserer seg på hvor mange som har folkeregistrert adresse i Oslo. Veldig mange flytter til Oslo fra hele landet uten å endre folkeregistrert adresse.

Det reelle antalle innbyggere kan derfor være langt høyere enn offisielle tall. Mangelen på boliger er langt mer prekær enn tallene viser.

Når politikere har feil data, er det ikke rart at politikken de iverksetter ikke virker.

Jeg tror det reelle antalle innbyggere i Oslo er over 1 million. Mens byen er dimensjonert med boliger for halvparten. Da er det ikke rart at boligprisene er sinnsyke og ingenting virker for å få dem ned.

Du kan tro hva du vil du

Anonymkode: 8ebaa...c48

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...