AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Skrevet 24. juli 2023 Oslos politikere legger til rette for boligbygging basert blant annet på hvor mange innbyggere byen har. Men denne informasjonen er feil. De baserer seg på hvor mange som har folkeregistrert adresse i Oslo. Veldig mange flytter til Oslo fra hele landet uten å endre folkeregistrert adresse. Det reelle antalle innbyggere kan derfor være langt høyere enn offisielle tall. Mangelen på boliger er langt mer prekær enn tallene viser. Når politikere har feil data, er det ikke rart at politikken de iverksetter ikke virker. Jeg tror det reelle antalle innbyggere i Oslo er over 1 million. Mens byen er dimensjonert med boliger for halvparten. Da er det ikke rart at boligprisene er sinnsyke og ingenting virker for å få dem ned. Anonymkode: 61e27...8cb
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #2 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror det reelle antalle innbyggere i Oslo er over 1 million. Anonymkode: 61e27...8cb Der tror jeg du tar helt feil. Anonymkode: 52b62...b66 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Skrevet 24. juli 2023 De legger til rette for de som er bosatt og dermed også betale skatt. Men de ser jo også på etterspørselen etter boliger, de ser jo hvor det er press. Anonymkode: ce913...81d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #4 Skrevet 24. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Oslos politikere legger til rette for boligbygging basert blant annet på hvor mange innbyggere byen har. Men denne informasjonen er feil. De baserer seg på hvor mange som har folkeregistrert adresse i Oslo. Veldig mange flytter til Oslo fra hele landet uten å endre folkeregistrert adresse. Det reelle antalle innbyggere kan derfor være langt høyere enn offisielle tall. Mangelen på boliger er langt mer prekær enn tallene viser. Når politikere har feil data, er det ikke rart at politikken de iverksetter ikke virker. Jeg tror det reelle antalle innbyggere i Oslo er over 1 million. Mens byen er dimensjonert med boliger for halvparten. Da er det ikke rart at boligprisene er sinnsyke og ingenting virker for å få dem ned. Anonymkode: 61e27...8cb Du kan tro hva du vil du Anonymkode: 8ebaa...c48 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå