Gå til innhold

Kan jeg legge gulv i leid bolig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg leier et hus med vegg til vegg teppe og har lyst å legge gulv oppå teppet for å så ta gulvet med meg når jeg flytter igjenn. Er dette lov?

Anonymkode: d16c4...015

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du avklare med eier. Hvis endringen er å betrakte som en oppgradering vil de aller fleste godta det og noen vil godta reduksjon i husleie for basert på kostnadene du har.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Pappi skrev (40 minutter siden):

Dette må du avklare med eier. Hvis endringen er å betrakte som en oppgradering vil de aller fleste godta det og noen vil godta reduksjon i husleie for basert på kostnadene du har.

Ts har jo tenkt å ta med seg gulvet, så eier har vel ingen grunn til å ønske å redusere husleien.

Anonymkode: 53980...7d4

Skrevet

Vil ikke listene langs gulvet bli ødelagte eller stygge av å tas av og på igjen et par ganger? Først for å legge gulvet, så for å fjerne gulvet du la  og senke dem ned igjen til teppenivået.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette må avklares med utleier. Tror at utleier kommer til å si nei til forslaget ditt, men dette her er noe du ikke kan gjøre uten å ha pratet med utleier om.

Endret av Intervence
  • Liker 1
Skrevet

Det blir ikke så pent, og et teppe er vel for mykt underlag for parkett osv uansett, men det er mulig å legge gulv oppå og så legger du det med 0,5cm klaring til listene. Ikke så lett å få pent, men absolutt mulig. Men underlaget er det som er verst, du vil få voldsomt knirk og svikt i gulvet etter kort tid. Og gulvet blir kanskje for høyt til at du får åpnet og lukket dører.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...