AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Skrevet 24. juli 2023 Hei! Jeg leier et hus med vegg til vegg teppe og har lyst å legge gulv oppå teppet for å så ta gulvet med meg når jeg flytter igjenn. Er dette lov? Anonymkode: d16c4...015
Pappi Skrevet 24. juli 2023 #2 Skrevet 24. juli 2023 Dette må du avklare med eier. Hvis endringen er å betrakte som en oppgradering vil de aller fleste godta det og noen vil godta reduksjon i husleie for basert på kostnadene du har. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Skrevet 24. juli 2023 Pappi skrev (40 minutter siden): Dette må du avklare med eier. Hvis endringen er å betrakte som en oppgradering vil de aller fleste godta det og noen vil godta reduksjon i husleie for basert på kostnadene du har. Ts har jo tenkt å ta med seg gulvet, så eier har vel ingen grunn til å ønske å redusere husleien. Anonymkode: 53980...7d4
Million Skrevet 24. juli 2023 #4 Skrevet 24. juli 2023 Vil ikke listene langs gulvet bli ødelagte eller stygge av å tas av og på igjen et par ganger? Først for å legge gulvet, så for å fjerne gulvet du la og senke dem ned igjen til teppenivået. 1
Intervence Skrevet 24. juli 2023 #5 Skrevet 24. juli 2023 (endret) Dette må avklares med utleier. Tror at utleier kommer til å si nei til forslaget ditt, men dette her er noe du ikke kan gjøre uten å ha pratet med utleier om. Endret 24. juli 2023 av Intervence 1
Blåttvann Skrevet 24. juli 2023 #6 Skrevet 24. juli 2023 Det blir ikke så pent, og et teppe er vel for mykt underlag for parkett osv uansett, men det er mulig å legge gulv oppå og så legger du det med 0,5cm klaring til listene. Ikke så lett å få pent, men absolutt mulig. Men underlaget er det som er verst, du vil få voldsomt knirk og svikt i gulvet etter kort tid. Og gulvet blir kanskje for høyt til at du får åpnet og lukket dører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå