Gå til innhold

Foreldre ringer meg for å prate om sønnen deres som ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En kompis av meg er psykisk ustabil og svarer ikke alltid foreldrene når de ringer. Noe som jeg forstår da han ikke stoler på dem. 

men de ringer til meg stadig vekk og spammer med meldinger om jeg kan ringe han. Jeg har blitt et slags mellomledd når foreldrene ikke når frem. 

jeg vet ikke hva jeg skal si for å få dem til å slutte 

Anonymkode: e20ee...4c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er sikkert fortvilte da de vet sønnen sliter og ikke når frem til ham. Eventuelt at de er veldig kontrollerende og blir frustrerte når han ikke danser etter deres pipe lenger.

Jeg skjønner at du syns det er vanskelig når de ringer. Men gjør som kompisen din; la være å ta telefonen når de ringer. Om de da bare maser enda mer, så send sms og skriv at du ikke ønsker å være et mellomledd, og at du ikke har noe å gjøre med deres forhold til sin sønn. Blokker dem om du må.

Anonymkode: d6c3d...a75

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å si at du ikke vil risikere å bryte din venns tillit, så han har noen han føler seg komfortabel å snakke med? Men lover å si fra om det er noe de trenger å vite for din venns del.

Anonymkode: 31df5...286

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Si til foreldrene hans at du ikke kan fungere som et mellomledd og at du ikke har ansvaret for forholdet mellom de tre. Hvis de fortsetter å mase, så er det bare å blokkere. 

Veldig mange foreldre er utrolig kontrollerende og dominerende. Det er en form for enmeshment, og det vil du ikke være en del av. Enmeshment = rolleforvirring. 

Anonymkode: 9a780...49c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...