Gå til innhold

Jeg skjønner meg ikke på damer som går fra forhold til forhold uten stopp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan synes som om de er redd for å være alene og må ha en mann i livet sitt til enhver tid. Tror det et sunt å være alene en stund før en ‘’griper tak i en ny mann’’. Viktig å trives i eget selskap og ikke minst klare seg på egenhånd økonomisk.

• Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Sprite
Skrevet

Skjønner meg ikke på menn som gjør det heller.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er folk, både menn og kvinner, som ikke klarer å være alene, som er avhengige av de andre. 

Anonymkode: 175db...e3b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg i den forstand at jeg heller ikke gjør dette, da jeg trives i eget selskap. Men jeg antar jo at de som gjør det bare veldig ønsker seg en partner? De tror vel alltid at nestemann er den rette? 

Anonymkode: 1fb1e...fed

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det handlet om utrygghet.

Anonymkode: 49caa...619

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Tja. Har alltid vært ekstremt uavhengig. Men har sjelden vært singel lenge om gangen. Handler mer om at jeg har blitt forelsket og så har det bare gått naturlig. 

Er nyseparert nå og ikke desperat etter noe ny mann i livet. Men møter jeg en som jeg liker og kommer godt overens med så er jeg ikke redd for å gå inn i et nytt forhold.

Eneste forskjellen nå er at jeg er i 40 årene og er mye tryggere og mer sikker på hvem jeg er og hva jeg vil ha ut av et forhold. Ser for meg kjæreste og særboere🙃

AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (42 minutter siden):

Det kan synes som om de er redd for å være alene og må ha en mann i livet sitt til enhver tid. Tror det et sunt å være alene en stund før en ‘’griper tak i en ny mann’’. Viktig å trives i eget selskap og ikke minst klare seg på egenhånd økonomisk.

Jeg trives godt alene, jeg har aldri vært redd for å være alene. Jeg stiller sterkt økonomisk og er ganske handy. Jeg har bare falt for en ny ganske fort, men en dag sa det bare stopp. Nå orker jeg ikke tanken på en date en gang. Har bodd alene, levd i sølibat og ikle vært på en date på 2 år. 

Før gikk det noen mnd fra et forhold tok slutt til jeg fant en ny.

Anonymkode: bcad6...e5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i få og lange forhold, og sjelden vært særlig lenge singel mellom forhold. Jeg bruker bevisst energien som oppstår rett etter et brudd til å søke ut. Ellers skjer det nok aldri. Det betyr ikke at bruddet er ferdig bearbeidet men at jeg har akseptert at bruddet nok er endelig og at det er ingen vei tilbake. Jeg er en nysgjerrig person som lett blir kjent med nye mennesker og lett for å bli forelsket eller betatt, så det skjer av seg selv hvis jeg ikke isolerer meg. Det plager ikke meg at andre tenker det er umodent å få ny kjæreste raskt. Jeg har aldri våknet opp midt i et forhold og savnet en eks eller har noen som the one that got away ol. Jeg fokuserer der jeg er. 

Anonymkode: 18d3b...e7a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De har ADH diagnose, og umodne !

Anonymkode: 77f1e...f6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (5 timer siden):

De er seriemonogame, og livredde for å være alene i fem minutter. Det finnes forøvrig mange sånne menn også. Det er veldig patetisk, uansett kjønn.

En del av dem overlapper ofte også - kan ikke gå ut av et forhold før de har en ny som ventet.

Anonymkode: b9f26...a2e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har vært i få og lange forhold, og sjelden vært særlig lenge singel mellom forhold. Jeg bruker bevisst energien som oppstår rett etter et brudd til å søke ut. Ellers skjer det nok aldri. Det betyr ikke at bruddet er ferdig bearbeidet men at jeg har akseptert at bruddet nok er endelig og at det er ingen vei tilbake. Jeg er en nysgjerrig person som lett blir kjent med nye mennesker og lett for å bli forelsket eller betatt, så det skjer av seg selv hvis jeg ikke isolerer meg. Det plager ikke meg at andre tenker det er umodent å få ny kjæreste raskt. Jeg har aldri våknet opp midt i et forhold og savnet en eks eller har noen som the one that got away ol. Jeg fokuserer der jeg er. 

. Jeg er en nysgjerrig person som lett blir kjent med nye mennesker og lett for å bli forelsket eller betatt, så det skjer av seg selv hvis jeg ikke isolerer meg. Det plager ikke meg at andre tenker det er umodent å få ny kjæreste raskt.

Du er en nysgerrig person,men at du blir lett kjent med nye mennesker når du vingler  fra den ene til den andre er overdrevent sagt.  Du er en rastløs person, og  selvsagt en grunn til at du lever eit "omflakkende liv" og blir lett forelsket, tilsvarende som hos mange dyrearter. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

. Jeg er en nysgjerrig person som lett blir kjent med nye mennesker og lett for å bli forelsket eller betatt, så det skjer av seg selv hvis jeg ikke isolerer meg. Det plager ikke meg at andre tenker det er umodent å få ny kjæreste raskt.

Du er en nysgerrig person,men at du blir lett kjent med nye mennesker når du vingler  fra den ene til den andre er overdrevent sagt.  Du er en rastløs person, og  selvsagt en grunn til at du lever eit "omflakkende liv" og blir lett forelsket, tilsvarende som hos mange dyrearter. 

Jeg har ikke skrevet noe om hvordan jeg lever, så det der har du kokt ihop på en spiker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det å være pen, morsom og interessant- man får lett noen på kroken.

Anonymkode: 6fc44...679

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (6 timer siden):

Det gjelder både menn og kvinner og du svarte jo på det selv. Redd for å være alene og det er en ærlig sak.

Vi mennesker er flokkdyr og noen blir mer urolige av å være helt alene enn andre. Det er egentlig helt naturlig og forståelig. Før i tiden var det bare i sjeldne tilfeller at folk bodde helt alene. Og de ble sett på som noen store særinger. Ofte var de det også. Men stort sett var de bare helt vanlige og introverte. Det var derimot ikke et ord eller personlighets beskrivelse den gang.  Heller ikke akseptert i samfunnet.

Heldigvis har vi kommet lengre i dag. Vi skal likevel ikke dømme eller kritisere dem som er strakt motsatt og trives best med å alltid noen hos seg. De er født sånn.

Leste et intervju med Sandra Lyng Haugen her for leden. Hun har alltid vært sånn som må ha en kjæreste. Hennes forklaring var at hun ble mobbet og utstøtt hele oppveksten. Hun kjente dermed på en enorm ensomhet i hele barndommen og denne ensomhetsfølelsen bar hun med seg. Hun fikk dermed tidlig angst/redsel for å være alene i ungdommen/voksen alder.

Tror mange som hopper fra forhold til forhold kan beskrive mye av det samme.

Anonymkode: 7aa9c...2cc

• Nyttig 1
Skrevet

Min erfaring tilsier at "problemet" dem har, er at dem ikke kan  gjøre det slutt hvis dem ikke har en annen klar. Utifra kan det se ut som dem raskt får ny kjæreste, men dem avslutter sine forhold med utroskap, og blir så kjæreste med den dem var utro med.

AnonymBruker
Skrevet

Ekstrem uselvstendighet. Det er noe som har sviktet i oppveksten hos slike folk.

Anonymkode: a5d7a...feb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en sånn. Ikke at jeg har hatt så mange forhold, men det har vært kort i mellom. Første forhold 11 år, andre forhold 3 år og nåværende forhold 8 år så langt. Jeg har ingen planer om at det blir flere., men man har ingen garanti når det kommer til forhold. 

Jeg har ikke møtt ny partner ved å søke etter date/forhold, jeg har feks aldri vært på Tinder eller andre sjekke nettsteder. 

Jeg er veldig blid og utadvendt (noen vil kanskje si sjarmerende), og jeg tror det er grunnen til at jeg lett tiltrekker meg menn. Jeg har også ganske lett for å bli forelsket, og jeg føler også, idiotisk nok, et visst ansvar når noen blir forelska i meg.  Derfor er jeg sjelden singel lenge av gangen, men nå har jeg endelig et forhold med en mann som er rett for meg og ikke bare med en mann som mener jeg er rett for ham.

Hvorfor henge seg opp i hvor kort/lang tid folk bruker på å gå inn i nye forhold. Er du en forsmådd ex? 

Anonymkode: 37959...967

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (13 timer siden):

De er seriemonogame, og livredde for å være alene i fem minutter. Det finnes forøvrig mange sånne menn også. Det er veldig patetisk, uansett kjønn.

En del av dem overlapper ofte også - kan ikke gå ut av et forhold før de har en ny som ventet.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sånn er det å være pen, morsom og interessant- man får lett noen på kroken.

Anonymkode: 6fc44...679

Man kan da fint få noen på kroken uten å gå inn i et forhold med dem - men du er tydeligvis typen som tror man kun er singel i mangel på kandidater 🤣

Anonymkode: b9f26...a2e

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det noe?

Folk må gjøre det som gjør dem lykkelige 😄

Digg med kjærlighet, vel?

Anonymkode: 68b97...c6e

AnonymBruker
Skrevet

Første forholdet mitt var fra jeg var 17-21, single i 2 mnd. Møtte ny, var kjærester i 8 mnd. Single i 3 mnd, sammen med ny i 2.5 år. Single i 7 mnd. Sammen med siste i 3 år. 

Single i 2 år i strekk nå. Ser ikke på meg selv som uselvstendig eller noe. 

Anonymkode: bcad6...e5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...