O Rakel Skrevet 24. juli 2023 #1 Del Skrevet 24. juli 2023 (endret) Anita Krohn Traaseth trakk seg fra styret i Startup Norway da hun oppdaget at tidligere voldtektsmann var tatt inn som «director». Voldtekten ble begått på firmaarrangement (offeret var kjæresten til en medarbeider) og han måtte sone fire år. https://www.nettavisen.no/okonomi/anita-krohn-traaseth-trakk-seg-som-styreleder-etter-at-selskap-engasjerte-voldtektsdomt-mann/s/5-95-1226308 I en annen artikkel (bak mur) fremgikk det at Traaseth tok det opp med ledelsen i styremøtet, men at de ikke var enig med henne om at det var problematisk og at han hadde sonet sin straff. Jeg mener at selv om noen soner sin straff, er man ikke alltid nullstilt igjen - det avhenger av grovheten. De ansatte vet her hva han har gjort mot hvem, så det er ikke akkurat blanke ark. Om noe feks dømmes for å ha lekket konfidensiell informasjon til uautoriserte mottakere, vil de jo ikke sikkerhetsklareres igjen. Han må selvsagt kunne tjene lenger igjen, men da et snnet sted, i en annen rolle, kan være konsulent på utvalgte oppdrag feks, men ikke en betrodd director i samme bedrift som voldtekten fant sted. Må si Startup Norway virker helt på jordet når de ikke ser at dette er problematisk (før det bør kjent i media). Hva kan de ha tenkt? Endret 24. juli 2023 av O Rakel 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærsyltetøy Skrevet 24. juli 2023 #2 Del Skrevet 24. juli 2023 Enig med Anita 👏 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 24. juli 2023 #3 Del Skrevet 24. juli 2023 Wow, jeg liker mennesker med integritet! 👏👏👏 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 24. juli 2023 #4 Del Skrevet 24. juli 2023 (endret) 2 hours ago, venus* said: Wow, jeg liker mennesker med integritet! 👏👏👏 Enig! Gir også litt troen på menneskeheten å se at det er folk som Anita. Endret 24. juli 2023 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå