AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Skrevet 24. juli 2023 Jeg hater å være bleik. Jeg har solt meg endel i sommer og er nå tilfreds med fargen jeg har fått. Jeg vet derimot at dette ikke er bra for huden min og at dette vil sette sine spor når jeg blir over 50. Jeg er nå 26 år. Jeg blir nesten aldri brun i ansiktet da. Sikkert pga foundation og solfaktor 50. Men jeg innser at jeg bør slutte å sole meg om jeg skal ha rynkefri porselenshud lengst mulig. Men jeg bare hater å være bleik. Men jeg hater også alt styret pga selvbruning. Så mye stress. Å påføre det om sommeren i denne varmen er et helvete. Jeg svetter, blir av og til skjoldete, sengetøyet blir brunt. Derfor har jeg i sommer heller solt meg, men kjenner jeg får litt dårlig samvittighet, men jeg bare elsker å være tan!!! Føler jeg ser friskere og penere ut. Nå er jeg på tanken på å heller bruke noe form for selvbruning, men kjenner det også er et stort ork. DYRT er det også om man gjør det så ofte som meg. Og fint ser det bare ut i 2-3 dager før det gradvis forsvinner. Har noen et forslag? Anonymkode: 37a5c...bef
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #2 Skrevet 24. juli 2023 Hvorfor er du så opptatt av å ha rynkefri porselenhud? Er det _egentlig_ viktig? Eller er det mer viktig å leve livet slik man ønsker, men en friskest mulig kropp, der man er glad for det man har og jobber mot det man ønsker? Rynker kommer. Uansett. Hvor mye rynker du får når du er 50 år er helt sikkert ikke det som er avgjørende for din livskvalitet da. Forsøk å snu fokuset ditt, slik at du ikke er bekymret for rynker, men heller nyter solen når den er her (med solkrem for hudkreft vil ingen ha), og ikke legg så mye vekt i utseende. Vi er som vi er, og det bør man helst klare å være tilfreds med. Anonymkode: 2e2d9...314 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Skrevet 24. juli 2023 I Asia er det motsatt, hvitest mulig er idealet, mens her skal folk marinere seg og bli brune haha. Anonymkode: 87958...52b 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #4 Skrevet 24. juli 2023 Vær fornøyd med den hudfargen du har. Kvinner er flotte i alle farger. Anonymkode: 7651e...d7a 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #5 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vær fornøyd med den hudfargen du har. Kvinner er flotte i alle farger. Anonymkode: 7651e...d7a Ironisk at folk sier man skal være fornøyd med hudfargen man har. Men så fort man er blek, spesielt om sommeren så får man kommentarer om at man ser syk ut eller bør komme seg ut i sola og få litt farge. Vi alle vet at man aldri skal kommentere om hudfargen hos andre fordi de er mørke og svart. Men så lenge man er bleikere enn normalen virker det som det er helt ok. Mennesker er seriøst så dumme. - Ts Anonymkode: 37a5c...bef 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #6 Skrevet 24. juli 2023 Jeg har også naturlig lys hudtype og tenker at jeg mye heller vil ha en sunn hud enn risikere forbrenninger, solskader og tidlig aldring. Synes det er penere med blek hud enn hud med solskader og pigmentflekker etc, særlig i ansiktet. Anonymkode: d5952...992 3
Majer Skrevet 24. juli 2023 #7 Skrevet 24. juli 2023 (endret) Du ser vel bare deg selv i speilet et par ganger om dagen? De fleste menn bryr seg ikke om brunfarge og vil nok heller at du skal beholde fin hud gjennom livet. I verstefall kan du bruke selvbruning eller spraytan. Endret 24. juli 2023 av Majer
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #8 Skrevet 24. juli 2023 Jeg er 46 og er veldig glad for at jeg ikke over-solte meg da jeg var ung. Har nærmest rynkefri hud, men har noen brune flekker. Så hvis jeg var deg ville jeg brukt faktor 30-50 i ansiktet, hals, ører, skuldre og bryst. Det er forskjell på å sole seg litt vs steke seg. Anonymkode: 4cd3b...d32 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #9 Skrevet 24. juli 2023 Det heter ikke å være tan, det heter brun. Anonymkode: 85526...913 2
MyMichelle Skrevet 24. juli 2023 #10 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ironisk at folk sier man skal være fornøyd med hudfargen man har. Men så fort man er blek, spesielt om sommeren så får man kommentarer om at man ser syk ut eller bør komme seg ut i sola og få litt farge. Vi alle vet at man aldri skal kommentere om hudfargen hos andre fordi de er mørke og svart. Men så lenge man er bleikere enn normalen virker det som det er helt ok. Mennesker er seriøst så dumme. - Ts Anonymkode: 37a5c...bef Man skal ikke kommentere andres utseende uansett, mener jeg. Heldigvis er det ikke noen i min omgangskrets som gjør det. Jeg bruker faktor 50, og jeg synes ikke jeg blir penere om jeg blir brun og får masse fregner i pannen og på kinnene. Hadde noen sagt jeg var blek, hadde jeg svart at jeg liker å ta vare på huden min. At jeg ikke vil ha pigmentflekker og tidlige rynker. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #11 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor er du så opptatt av å ha rynkefri porselenhud? Er det _egentlig_ viktig? Eller er det mer viktig å leve livet slik man ønsker, men en friskest mulig kropp, der man er glad for det man har og jobber mot det man ønsker? Rynker kommer. Uansett. Hvor mye rynker du får når du er 50 år er helt sikkert ikke det som er avgjørende for din livskvalitet da. Forsøk å snu fokuset ditt, slik at du ikke er bekymret for rynker, men heller nyter solen når den er her (med solkrem for hudkreft vil ingen ha), og ikke legg så mye vekt i utseende. Vi er som vi er, og det bør man helst klare å være tilfreds med. Anonymkode: 2e2d9...314 Jeg tror nødvendigvis ikke man slutter å være forfengelig med alderen. Klart man ikke kan unngå aldring av huden, men det handler også om hvor tidlig aldringstegnene melder seg. Nordmenn er dessuten i verdenstoppen når det gjelder både melanom (føflekkreft) og non-melanom hudkreft, sistnevnte melder seg særlig i siste halvdel av livet og kan gi betydelig redusert livskvalitet. Jeg synes det er helt innafor å være opptatt av solbeskyttelse fra en ung alder av (uavhengig av om motivet er helse eller utseende). Anonymkode: d5952...992 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #12 Skrevet 24. juli 2023 Har samme dilemme selv om er like gammel som deg. Jeg bruker faktor 50 og unngår å sole ansikt og bryst. Der bruker jeg selvbruning istedenfor. Så bruker jeg 30 på resten av kroppen og soler meg. Da blir jeg ganske brun. Anonymkode: 5699a...89f 1
Yodas Skrevet 24. juli 2023 #13 Skrevet 24. juli 2023 Det beste er vel en mellomting, tror jeg. Jeg har ikke tenkt å gå i grava med rynkefri porselenshud. Men jeg har aldri drevet med overdreven soling heller. Jeg er ute når jeg føler for det, og er ikke verdens flinkeste til å bruke solfaktor, men jeg liker jo også inneaktiviteter, og har ikke tålmodighet til å ligge og sole meg.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #14 Skrevet 24. juli 2023 Det er rimeligere å bruke tanningprodukter enn det er å ta fillers, laser og botox. Ville sett på det på den måten. Når du først har fått rynkene er de der, brunfargen går bort uansett. Anonymkode: 58a01...bed
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #15 Skrevet 24. juli 2023 Jeg soler meg aldri, men er likevel ute hele tiden når det er sol og sommer. Løper, går tur, jobber i hagen, sitter på terrassen. Selv om jeg smører meg så svettes jo solkremen av en del når jeg er aktiv, så får farge likevel. Tenker ikke på å "se ung ut". Lever livet, nyter soldagene. Heller det enn en porselenskvinne som sitter inne og er redd for alderdommen mens sommeren går forbi. Anonymkode: 834ba...07b 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #16 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg soler meg aldri, men er likevel ute hele tiden når det er sol og sommer. Løper, går tur, jobber i hagen, sitter på terrassen. Selv om jeg smører meg så svettes jo solkremen av en del når jeg er aktiv, så får farge likevel. Tenker ikke på å "se ung ut". Lever livet, nyter soldagene. Heller det enn en porselenskvinne som sitter inne og er redd for alderdommen mens sommeren går forbi. Anonymkode: 834ba...07b Ingen som sier at man skal sitte inne 🤣🤣🤣 - TS Anonymkode: 37a5c...bef
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #17 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det heter ikke å være tan, det heter brun. Anonymkode: 85526...913 Ja jøss, pirkejobb. Ble dagen din bedre nå? Anonymkode: 37a5c...bef
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #18 Skrevet 24. juli 2023 Jeg er i førtiårene og fortsatt forfengelig. Er veldig glad for at jeg ikke hørte på alle som kalte meg vampyr og spøkelse da jeg var yngre. Høy solfaktor har alltid vært min gode venn Man kan fortsatt være ute. Anonymkode: a7909...a4d
jabx Skrevet 24. juli 2023 #19 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hater å være bleik. Jeg har solt meg endel i sommer og er nå tilfreds med fargen jeg har fått. Jeg vet derimot at dette ikke er bra for huden min og at dette vil sette sine spor når jeg blir over 50. Jeg er nå 26 år. Jeg blir nesten aldri brun i ansiktet da. Sikkert pga foundation og solfaktor 50. Men jeg innser at jeg bør slutte å sole meg om jeg skal ha rynkefri porselenshud lengst mulig. Men jeg bare hater å være bleik. Men jeg hater også alt styret pga selvbruning. Så mye stress. Å påføre det om sommeren i denne varmen er et helvete. Jeg svetter, blir av og til skjoldete, sengetøyet blir brunt. Derfor har jeg i sommer heller solt meg, men kjenner jeg får litt dårlig samvittighet, men jeg bare elsker å være tan!!! Føler jeg ser friskere og penere ut. Nå er jeg på tanken på å heller bruke noe form for selvbruning, men kjenner det også er et stort ork. DYRT er det også om man gjør det så ofte som meg. Og fint ser det bare ut i 2-3 dager før det gradvis forsvinner. Har noen et forslag? Anonymkode: 37a5c...bef Hvis det er så viktig for deg så er det vel bare selvbruning som gjelder?
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #20 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja jøss, pirkejobb. Ble dagen din bedre nå? Anonymkode: 37a5c...bef Jepp! Jeg hater folk som sier tæææææn og det høres helt mongis ut å blande norsk og engelsk på den måten der. Anonymkode: 85526...913
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå