Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir uventet satt igang og vi sliter med å få barnevakt pga familie / venner er på ferie. Så mannen må være med barna når jeg blir satt igang, og vi bor langt fra sykehuset. Så jeg må bare holde ut alene, kanskje de kan bo på hotell i nærheten.  Noen som har opplevd å være nødt til å gå gjennom fødselen alene?

Anonymkode: c43e6...a03

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte alene. Far låg med dobbeltsidig lungebetennelse og 40 i feber og fikk dermed ikke komme inn på avdelingen. Ikke at han var i form til å være med heller da altså :p 

Det gikk overraskende fint. Jeg hadde en jordmor student som var inne med meg store deler av tiden. Vi ble godt kjent vi ;)

Anonymkode: e6f29...24c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde med meg en god venninne siden jeg var blitt separert før graviditeten ble oppdaget . 
Det gikk fint siden vi er ganske nære hverandre 

Anonymkode: 65ab0...bdc

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde med meg en god venninne siden jeg var blitt separert før graviditeten ble oppdaget . 
Det gikk fint siden vi er ganske nære hverandre 

Anonymkode: 65ab0...bdc

Som sagt har jeg ikke med vennine heller pga hun er på ferie. Så spør om noen har født alene :)

• Liker 2
Skrevet

Kanskje du kan ta med deg en doula?

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min døde 5 mnd før fødsel, så jeg fødet også alene. Det gikk veldig fint❤️ Mange omsorgsfulle jordmødre og barnepleiere var med meg. Lykke til❤️ Dere får masse tid til å kose dere som familie etterpå❤️

Anonymkode: e85b5...d73

• Liker 1
  • Hjerte 12
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Lorieen said:

Tror ikke rekker å få tak i en doula på 2 dager?

AnonymBruker
Skrevet
Lorieen skrev (Akkurat nå):

Da bør du ikke være sensitiv  mot røkelse, men du bør generelt være veldig lite sensitiv for bull shit. Da er det et alternativ 😂

Lykke til ts 💖

Anonymkode: 47bc1...efb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke rekker å få tak i en doula på 2 dager?

Endel doulaer stiller på kort varsel. Såkalt «last minute doula». Vet om et par både i Oslo, Trondheim og ei i Stavanger.

AnonymBruker
Skrevet

Fødte "alene", dvs. jordmor og student var tilstede, og det var helt supert :)

Null stress å føde alene

Anonymkode: f7a13...20d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da bør du ikke være sensitiv  mot røkelse, men du bør generelt være veldig lite sensitiv for bull shit. Da er det et alternativ 😂

Lykke til ts 💖

Anonymkode: 47bc1...efb

For noe tull. Du vet tydeligvis veldig lite om hva en doula er og gjør.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen naboer i gata som kan passe noen timer her og der? Så hvertfall dere kan være sammen en periode. 

Anonymkode: 12dd8...1e5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg orket ikke p stresse med barnevakt, sp fødte frivillig alene. Mannen kom etter at barna var levert på skolen. Nyfødt var 4-5 timer gammel. Gikk så fint. Ville ikke gjort det annerledes

Anonymkode: 4e15d...760

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte ikke alene, hadde med mann og søster. Men, de var mest til irritasjon så jeg kunne fint klart meg alene med dem ventende på gangen😅Før i tiden var jo det helt vanlig, mannen måtte vente utenfor. Så jeg tror faktisk det må være fint å føde alene, de viktigste er jo der; jordmødre og sykepleiere. 

Anonymkode: e57c5...048

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fødte alene to ganger,og det gikk helt fint! Mannen min har skikkelig problemer med blod,smerter,sykehus osv. Dette visste jeg jo,og vi snakket om det før fødsel. Han var med til og begynne med,dro en tur hjem,og kom tilbake når barnet var ute,og alt "griseriet" var borte. Andre gangen var han på sykehuset hele tiden,men byttet på å være inne hos meg,og på gangen.  Akkurat sånn vi hadde avtalt. 

Jeg ønsket ikke å ha med noen andre,og det gikk veldig fint. Det er jo noen der hele tiden,og de vet hva de driver med. Følte meg helt trygg hele tiden. Vondt var det,selvfølgelig, men det hadde det vært om han var med også. Dette kommer til å gå så bra,masse lykke til!

Anonymkode: bbabe...ff0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan knapt huske at jeg snakket med mannen min under fødselen. Var opptatt med mitt, kan du si. Det er bare to-tre ting jeg husker fra hans tilstedeværelse, og alt kunne jeg fint vært foruten, og født alene med helsepersonalet bare. 

Det var ingenting han kunne si eller gjøre som lindret noe eller gjorde noe annerledes eller bedre. Så ja, helt ærlig, jeg kunne fint født uten mannen. Så det hadde ikke vært krise i det hele tatt om jeg var i din situasjon, ts. Tenker du klarer deg helt fint, jeg. Dette går nok bra!

Anonymkode: 4fc77...022

Skrevet

Jeg har ikke født alene, altså. Men jeg har født. Min opplevelse er at det kunne jeg helt fint gjort uten mannens tilstedeværelse. Fedre kan ikke bidra med stort under fødsel, og jeg ville tenkt at det var viktigere at han passet de andre barna i ditt tilfelle.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange fine og gode svar.

Da skal han være med barna og jeg gå gjennom fødselen selv. Tror det går helt fint 💓

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 17.16):

Mannen min døde 5 mnd før fødsel, så jeg fødet også alene. Det gikk veldig fint❤️ Mange omsorgsfulle jordmødre og barnepleiere var med meg. Lykke til❤️ Dere får masse tid til å kose dere som familie etterpå❤️

Anonymkode: e85b5...d73

Anonymkode: 806af...876

Skrevet

Lykke til med fødsel 💐😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...