Helene1982 Skrevet 26. juli 2023 #101 Del Skrevet 26. juli 2023 Kanskjeikkedet skrev (5 minutter siden): Hvem sier at en homofil blir utstøtt? En homofil skal bare SE sine synder- stoppe perversiteten og vende seg til Jesus. Det er ingen kristent menneske som har rett til å dømme. Det er det fremdeles bare Gud som kan. De ti bud står fremdeles aller høyest (Utenom Jesus). Og at noen kristne samfunn utstøter homofile er ikke kristent- men de skal hjelpe de* med å omvende seg. Det samme gjelder for menn/kvinner som sliter med seksuelle lyster. Alle er syndere. Men det kreves mot å se sine egne feil. Ydmyke seg- å gå til Gud. Vi alle ber om nåde… og ingen av oss er verdig Hans herlighet. Men er det menigheten eller Gud, man må svare til? Hvis man er trygg i sin tro til Gud, Hvorfor skal man da omvendes? Skal ingen ha sexuelle lyster? Er ikke det en tikkende bombe for syndig oppførsel eller enda verre overgrep? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann1977 Skrevet 26. juli 2023 #102 Del Skrevet 26. juli 2023 Kanskjeikkedet skrev (40 minutter siden): Har jeg sagt jeg støtter meg til et trosamfunn? Det er mange kristne trosamfunn idag jeg ikke er enig med. Jeg kan ikke forholde meg til et trosamfunn- for de fleste har noen feil (i forhold til Bibelen). Den eneste riktige læren er å følge Bibelens ord. Ingenting annet enn Bibelen. For der står alt du behøver å vite. Ingen prest, pastor, pave eller Bibelskole behøves for å kunne lese Bibelen. Og spør du Herren om hjelp- så vil Han veilede deg - sammen med Den Hellige Ånd. Det viser at du faktisk ikke klarer å forholde deg til andre mennesker siden din lesning av bibelen er så fumetalistisk at den er ekstrem. Det er slike ensomme ulver som @Kanskjeikkedetsom kan utvilker seg til ekstremister og kan bli farlige om de finner seg en flokk/miljø/menighet. Håper alle som leser denne tråden forstår at det er unntakene av "kristne" som har slike ekstrem tolkning av bibelen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 26. juli 2023 #103 Del Skrevet 26. juli 2023 Kjenner som de fleste andre noen som er kristen, samt jeg kjenner andre som ikke er kristen. Jeg ville svart at de er ganske forskjellige individer, de deler troen på en Gud men ellers er de ganske så ulike. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #104 Del Skrevet 26. juli 2023 Ja, to familier i klassen til min sønn. Hyggelige og sosiale folk, veldig greie å prate med. Den ene familien merker jeg ikke så godt at er kristen, sånn bortsett fra at alle går med kors rundt halsen, og de er aktive i kirka vet jeg. Den andre er mer tydelig kristen, dvs de takker Gud en del på facebook og synger for maten. Ingen av de prøver å dytte religion på folk, eller jeg har ikke merket noe til det i hvert fall. Anonymkode: 6b13c...993 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 26. juli 2023 #105 Del Skrevet 26. juli 2023 (endret) Kanskjeikkedet skrev (20 minutter siden): Gud. Er bare Gud man må svare til. Menigheten er der for støtte i troen og hjelp. Men man går direkte til Herren for svar, hjelp, uansett hva det gjelder. Hvis du føler deg trygg i troen som kristen så kanskje du skal ransake ditt hjerte mer? Jeg har aldri følt meg trygg, selvom jeg vet Jesus er min frelser- så føler jeg meg aldri trygg- det er alltid noe gjemt i ditt hjerte. «Ransak meg, Gud, og kjenn mitt hjerte! Prøv meg og kjenn mine mangfoldige tanker, se om jeg er på fortapelsens vei, og led meg på evighetens vei!» Salmene 139:23-24 NB Det står så fint i Bibelen at til og med et lystig blikk mot en annen mann/kvinne enn den du er gift med- da er du utro mot din ektefelle i tankene- det er syndig. Så vi synder hele tiden- til enhver tid. Jeg - for min egen del føler meg aldri «trygg» i at jeg er reddet. For jeg vet at den minste dårlige tanke- er syndig mot Herren. Jeg er ikke kristen, og grunnen til det er at det ikke er logisk for meg. I tillegg har jeg problemer med de som lener seg på en bok, for å forsvare egne handlinger og meninger. Jeg mener at alle mennesker er ansvarlig for seg selv. Og om man gjør noe bra, er det ikke Guds fortjeneste, men din egen. det samme gjelder for hvordan man behandler andre. Dårlig oppførsel og ekskludering kan man ikke avfeie med at det er Guds vilje. Endret 26. juli 2023 av Helene1982 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #106 Del Skrevet 26. juli 2023 Og så gikk jeg selv i klasse med en jente som hadde misjonær-foreldre. Hun snakket en del om Jesus, men var grei altså. Anonymkode: 6b13c...993 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 26. juli 2023 #107 Del Skrevet 26. juli 2023 Kanskjeikkedet skrev (2 minutter siden): Gud la De Ti Bud i våre hjerter. Derfor har vi en samvittighet. Du kommer ikke unna Vår Skaper - i sluttiden vil dommen komme for alle. Og når den dagen kommer- så vil du ikke stå foran Skaperen og si at «du visste ikke bedre». Evangeliet skal spres til hele verden. Alle skal vite hvem Jesus er og hva han gjorde for mennesket før slutten er her. Det er du som skal møte din skaper. Jeg skal bli spist av mark. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 26. juli 2023 #108 Del Skrevet 26. juli 2023 Kanskjeikkedet skrev (3 minutter siden): Du får møte han du også- skal du se. Hvis han er så god og full av kjærlighet som mange skal ha det til, da er det samme hvordan man lever her på jorden, i så fall skal vi alle til himmelen om vi tar livet av andre eller driver hor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 26. juli 2023 #109 Del Skrevet 26. juli 2023 Kanskjeikkedet skrev (7 minutter siden): Du får møte han du også- skal du se. Okidoki. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #110 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Svigers er kristne. De forventer at jeg skal respektere deres religion, uten å vise et fnugg av respekt for at jeg ikke tilhører en religion. Mine barn har selv valgt tro, og ingen av de er foreløpig aktive i noen religion. Eldste ble konfirmert humanetisk i vår. Svigers nektet å svare på om de ville komme. Vi valgte å ikke invitere de til seremonien, men til middag. De dukket til slutt opp, uten å ha gitt beskjed om de skulle komme. De tok ordet under middagen, og ga konfirmanten den fineste gaven de kunne komme på: Guds velsignelse. I en humanetisk konfirmasjon. Høyt og tydelig. Jeg har enda ikke møtt på kristne som ikke ser ned på de som ikke tilhører deres tro. Anonymkode: c80b0...fdc Jeg ser ikke ned på andre ❤️ Alle mennesker er likeverdige, og vandrer forskjellige stier. Ingen av oss har rett til å sette oss over andre. Akkuratt ang svigersene dine her, så virker de bedrevitende og litt ufordragelige 😅 dette er personlighetstrekk, og dersom de ikke hadde vært kristne hadde de nok vært like ufordragelige - da bare på andre måter 😉 Anonymkode: 2ac7f...5bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 26. juli 2023 #111 Del Skrevet 26. juli 2023 Helene1982 skrev (Akkurat nå): Det er du som skal møte din skaper. Jeg skal bli spist av mark. Alle spises av mark, men den siste dag vil vi få ny kledning og de som har den hellige ånd skal til himmele uten å dømmes først pga Jesus har betalt løspengen for dem.. Andre markspiste får også ny kledning. Mulig varmedress. De valgte å si de ikke trengte Jesus og ikke ville ha noe med Han å gjøre og jeg vet ikke hvor varmt det er, men det er et sted hvor ikke Jesus er hvertfall siden de ikke ville det selv om de har fått mange invitasjoner som de takket nei til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 26. juli 2023 #112 Del Skrevet 26. juli 2023 Lawyam skrev (3 minutter siden): Alle spises av mark, men den siste dag vil vi få ny kledning og de som har den hellige ånd skal til himmele uten å dømmes først pga Jesus har betalt løspengen for dem.. Andre markspiste får også ny kledning. Mulig varmedress. De valgte å si de ikke trengte Jesus og ikke ville ha noe med Han å gjøre og jeg vet ikke hvor varmt det er, men det er et sted hvor ikke Jesus er hvertfall siden de ikke ville det selv om de har fått mange invitasjoner som de takket nei til. Bare jeg ikke blir sendt til Ikea eller biltema, går det fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 26. juli 2023 #113 Del Skrevet 26. juli 2023 Helene1982 skrev (2 minutter siden): Bare jeg ikke blir sendt til Ikea eller biltema, går det fint. Min store skrekk også .. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 26. juli 2023 #114 Del Skrevet 26. juli 2023 Kanskjeikkedet skrev (12 minutter siden): Det er en grunn for at det heter Dommens dag. Guds dom. Hvor den almektige skal dømme sitt eget skaperverk? Logisk brist der, altså at han skal være almektig og god på samme tid, og så skal han dømme i ettertid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #115 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det du viser her er bare din egen intoleranse og trangsynhet og manglende respekt for andre menneskers tro. Anonymkode: 9bc6e...d6a Manglende respekt? Jeg repekterer dem, men de klarer ikke å la være å prøve å trøkke sin relgion over på meg og mine barn. Mine barn kan ikke være der alene for da begynner de med misjoneringen sin. Anonymkode: aff90...8ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 26. juli 2023 #116 Del Skrevet 26. juli 2023 Kanskjeikkedet skrev (1 minutt siden): Han har gitt deg et fritt valg- har han ikke? Å velge å tro på Vår Frelser- eller å følge avgudsdyrkelse. Det står i Bibelen at de fleste går den brede vei som leder til fortapelse. Ser du på det å tro som et valg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheik Skrevet 26. juli 2023 #117 Del Skrevet 26. juli 2023 Kjenner egentlig bare én person som anser seg som kristen. Hun er veldig trivelig. Ikke bedrevitende, prøver å dytte religion på andre, støtter for eksempel homofili, respekterer at andre tror på andre guder/har andre religioner. Slike mennesker liker jeg. Vi kan fint snakke om kristendom uten å bli stygge mot hverandre. Hun respekterer at jeg ikke tror på noe, og jeg respekterer at hun tror. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 26. juli 2023 #118 Del Skrevet 26. juli 2023 Kanskjeikkedet skrev (3 minutter siden): Det er et valg man tar ja. Enten åpner man sitt hjerte til Jesus- eller så tar man et valg om å ikke gjøre det.. men er det ikke da litt rart å kalle det tro, da det normalt faktisk betyr at man er overbevist om noe, og ikke bare sier at man er det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 26. juli 2023 #119 Del Skrevet 26. juli 2023 Kanskjeikkedet skrev (2 minutter siden): Det er et valg man tar ja. Enten åpner man sitt hjerte til Jesus- eller så tar man et valg om å ikke gjøre det.. På samme måte som det ikke er tilfeldig hvem som ender å ruse seg eller blir kriminelle, så er det ikke tilfeldig hvem som tror og ikke. Nå skal jeg ikke skrive all verden om hvor dumt det du hevder her blir, men det kan jeg si at jeg har sett mennesker bli frelst og jeg ser jo at det handler om manipulasjon og følelser psykologien kan forklare at de som blir frelst får. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 26. juli 2023 #120 Del Skrevet 26. juli 2023 Helene1982 skrev (3 minutter siden): men er det ikke da litt rart å kalle det tro, da det normalt faktisk betyr at man er overbevist om noe, og ikke bare sier at man er det. 'Den som søker meg, finner meg'. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå