Gå til innhold

Kjenner du noen kristne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, og de er like forskjellige fra hverandre som ikke-troende og folk fra andre religioner.

Noen fanatiske med fletter og skjørt som ikke feirer barnas bursdag, noen tvers gjennom gode som alltid vil andre vel og bidrar stort innen veldedighet, og noen som er helt A4.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner mange! Og de er like forskjellige som alle andre jeg kjenner. Hovedpoenget er at de troe på Gud, Jesus og den hellige ånd, og prøver å følge Jesus, samt at de tar Bibelen seriøst og forsøker å lære og leve etter den - i henhold til egen tolkning av tekstene.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, kjenner mange. De vandrer blandt oss som alle andre, og skiller seg vel sjeldent ut på noe vis 😊 Felles for de er at de tror på Gud. Ellers er de like ulike som alle andre. Noen er liberale, noen er konservative, noe stemmer rødt, noen stemmer blått, noen er hyggelige, noen er irriterende, noen er sindige, noen er hissige osv osv. 

Anonymkode: 2ac7f...5bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner mange kristne. Jeg har flere med sterk tro i nær familie og omgangskrets. 

Hvordan "er" de? De tror på Gud, Jesus og Den hellige ånd. Det er det eneste de har til felles. Troen preger ellers livene deres på ulik måte. Noen er konservative, andre er liberale. Noen er aktive i en menighet, andre er ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eh - ja. Helt vanlig her het bor. De er som de fleste andre, kanskje litt ekstra ‘snille’ og mer engasjert i frivillig arbeid, flere fosterforeldre, natteravner osv.

Anonymkode: 912f9...77c

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heldigvis ikke, er ikke så interessert i å ha noe med hjernevaska folk å gjøre.

Anonymkode: 680a6...a1e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjenner en god del. 
De fleste er hyggelige og omgjengelige og i grunn helt normale. 
Noen merker du har en ekstra stødighet ved seg, noe trygt.

Andre er bedrevitere eller skjuler hvor konservative de egentlig er rundt andre.

De er i grunn like forskjellige som alle ikke-kristne 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: dcc24...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Heldigvis ikke, er ikke så interessert i å ha noe med hjernevaska folk å gjøre.

Anonymkode: 680a6...a1e

De meste hjernevaska menneskene jeg vet om er ateister som har blitt lært opp til å hate religiøse og vår kristne kulturarv. Religiøse velger å tro av egen fri vilje.

Anonymkode: 9bc6e...d6a

• Liker 4
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kanskjeikkedet skrev (7 minutter siden):

Du er ikke kristen hvis du er liberal til de holdningene Gud hater - i følge Bibelen. Da er du heller ikke kristen.

Er det sant!? Og vi som er kjempemange som har gått rundt og trodd at vi er kristne, takk for at du opplyste oss - jeg skal si fra til de andre 👍

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kanskjeikkedet skrev (7 minutter siden):

«Jeg vet om dine gjerninger, at du verken er kald eller varm. Det hadde vært godt om du var kald eller varm. Men fordi du er lunken, og verken kald eller varm, vil jeg spy deg ut av min munn.»
‭‭Åpenbaringen‬ ‭3‬:‭15‬-‭16‬ ‭NB‬‬

« Det beste et menneske kan gjøre, er å spise og drikke og unne seg gode dager midt i alt sitt strev» Forkynneren 2, 24 

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja min svigermor og svigerinne..

Skal jeg oppsummere med 3 ord ville jeg sagt: naive, ekskluderende og uintelligente. 

Anonymkode: aff90...8ac

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner mange men jeg er ikke kristne så det er en lite rart. Jeg tror de vil evangelisere meg alle tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja min svigermor og svigerinne..

Skal jeg oppsummere med 3 ord ville jeg sagt: naive, ekskluderende og uintelligente. Anonymkode: aff90...8ac

Det du viser her er bare din egen intoleranse og trangsynhet og manglende respekt for andre menneskers tro. 

Anonymkode: 9bc6e...d6a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner en som er kristen og går regelmessig i kirken. Hun er verdens skjønneste menneske, med et stort hjerte for andre ❤️ Desverre sliter hun god del med helseproblemer, men hun er stort sett blid og prøver å være positivt innstilt og gjøre det beste utav situasjonen. 

Jeg er så utrolig glad i henne ❤️

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere kristne. Noen av dem har blitt kristne som voksne, men de fleste har bevart barnetroen. De er sammensatte mennesker som oss alle andre, men de er bra folk, som ikke messer troen sin på meg eller andre, men ønsker respekt for sin tro, og gir det samme til andre. Ingen har noen gang fortalt meg at jeg havner i helvete eller at de har svaret på alt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 15.49):

Hvordan er de, i så fall? 

Anonymkode: ab756...5fb

Ja. Helt normale. De driver ikke med tungetale og Hallelujah-møter liksom. Men så har du sånne som «Kanskjeikkedet» i tråden her som ødelegger ryktet til kristne generelt.

Endret av Grüner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner noen Jesus/Gud via andre mennesker da? Det er vel oppskriften til å bli kjent med Ham på feil måte, hvis de ikke har rett bilde av Ham. Kjenner noen Gud/Jesus er det et personlig forhold til Ham de har. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner mange. Dette er helt vanlige fornuftige folk. Vanlige jobber, vanlig eller høy utdannelse, etc etc. De aller varmeste og omsorgfulle menneskene jeg kjenner er kristne. Kanskje litt dumt å si når jeg er kristen selv ;), men det er min erfaring.

Anonymkode: 1cd24...677

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjenner mange. Er kristen selv, og kjenner mennesker innen de fleste typer kirkesamfunn og menigheter 

Folk er folk, og vi har alle både gode og dårlige sider. Min erfaring er at det er lite forskjell på folk om man er kristen eller ikke. Det finnes både fine folk og drittsekker i de fleste sammenhenger. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...