AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #161 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): De kan jo bare henge posene før rullebåndet i butikken slik at de bare "plotter" det inn som andre varer så slipper de å spørre kunden. Anonymkode: aa586...a0b Ikke alle butikker som har det sånn. Og er veldig mange som «sjuler» de vil ha pose. sier for eksempel «nei» og spør etterpå hvor posen de ikke betalte for blir av. Anonymkode: 40911...1c3 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #162 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvor mye tjener butikkene på posene? Anonymkode: 05420...b7c Der jeg jobber tar vi 3kr for vanlig pose og 4kr for stor pose. Hadde tapt en Haug med penger om vi bare «delte ut» poser daglig for tusenvis av kunder. Anonymkode: 40911...1c3 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #163 Skrevet 25. juli 2023 Sånne kunder som deg er noe av det verste med å jobbe i serviceyrket. Smil og si nei takk, som et normalt menneske. Anonymkode: 6fa46...45e 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #164 Skrevet 26. juli 2023 Sorry mæ, mn pose e ein kjøpsvare! Så da kan du tru den ansatte, korr irritert den bli når ikke DU gidd å sei: Ja åsså vil æ kjøp 4 posa av dæ! Frække folk åsså🤬 Anonymkode: 14371...453
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #165 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Der jeg jobber tar vi 3kr for vanlig pose og 4kr for stor pose. Hadde tapt en Haug med penger om vi bare «delte ut» poser daglig for tusenvis av kunder. Anonymkode: 40911...1c3 Samme der æ jobbe, mn at d går pænga t miljøet for kvær pose vi sælg Anonymkode: 14371...453
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #166 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sorry mæ, mn pose e ein kjøpsvare! Så da kan du tru den ansatte, korr irritert den bli når ikke DU gidd å sei: Ja åsså vil æ kjøp 4 posa av dæ! Frække folk åsså🤬 Anonymkode: 14371...453 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samme der æ jobbe, mn at d går pænga t miljøet for kvær pose vi sælg Anonymkode: 14371...453 Ikke bruk dialekt Anonymkode: eb457...190 3 1
Helene1982 Skrevet 26. juli 2023 #167 Skrevet 26. juli 2023 Orker ikke få et spørsmål i butikken? Nå må folk ta seg sammen. Å ha 9 sider om at noen blir utslitt av å si at de trenger 1,2 eller 0 poser? Jøsses! Folk kan ikke være så pjuskete at de ikke greier å svare på om de trenger pose eller ikke. Da må de ta med en lapp eller noe … 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #168 Skrevet 26. juli 2023 Helene1982 skrev (53 minutter siden): Orker ikke få et spørsmål i butikken? Nå må folk ta seg sammen. Å ha 9 sider om at noen blir utslitt av å si at de trenger 1,2 eller 0 poser? Jøsses! Folk kan ikke være så pjuskete at de ikke greier å svare på om de trenger pose eller ikke. Da må de ta med en lapp eller noe … Nå er det stort sett bare TS som blir irritert av dette da, de øvrige innleggene er stort sett av motsatt mening, inkludert ditt eget. Men at TS må ta seg sammen er det neppe noen som er uenig i. Anonymkode: 81929...859 1
Brua Skrevet 27. juli 2023 #169 Skrevet 27. juli 2023 Fordi pose er en vare og de ansatte kan ikke lese tankene dine hvilke varer du skal ha på butikken. 1
Lilli. Skrevet 28. juli 2023 #170 Skrevet 28. juli 2023 (endret) ThereGoesBob skrev (På 24.7.2023 den 16.12): Det burde være butikkens ansvar å sørge for poser til alle deres kunder...gratis selvfølgelig. De politikerne i Norge lager bare problemer for folk når man skal være nødt å bekymre seg over hvordan man skal få med seg varene hjem. Det er litt komisk hvordan enkelte kjeder har satt fram de småposene for frukt der man lasser opp sine varer som et plaster på såret....gratis selvfølgelig. Nå er det ikke vi som jobber i butikken som bestemmer om posen koster penger. Og ikke tjener vi på det. derimot taper vi mange tusen i mnd på og gi ut pose gratis. Og jeg skjønner ikke hvorfor folk skal bekymre seg. Alle vet at pose koster penger. Nei vell har du ikke tre kroner til to tre poser hver handle tur så kjøp ett gjenbruksnett til 10kr som du kan bruke lenge.. og de små frukt posene er ikke for at du skal få ett plaster på såret kjære deg! De er faktisk for eventuelt de som har handlet lite og ikke vil betale for en pose. For barn som har kjøpt godteri og fordi da slepper vi og ha de under kassen da det er faktisk veldig mange som ikke har tatt pose på frukten sin som ønsker en frukt pose. Det som derimot irriterer meg noe jævlig er sånne som deg. Jeg smiler er høflig . Gjør alt jeg kan for og møte hver kunde med kundeservice. Så blir man møtt med mange ufordragelig folk, som ikke evner og tenke at vi som står bak kassa bare er mennesker vi også. Er enormt mange som kun tenker meg, meg, meg og litt mer meg. Det er ikke bare skjedd en gang at en kunde har fått meg til og grine på jobb, der jeg må late som alt er fint og fortsett og være høflig. For deretter og gå på lageret få ut litt tårer og tilbake på jobb. Helt ærlig så skjønner jeg ikke at det er så jævlig vanskelig og vise litt høflighet, si Hei, jeg vil ha to poser takk. Ha en fin dag. Er det så mye og be om? jeg forguder de kunden som smiler sier hei, kan tulle litt, sier hvor mange poser de vil ha på forhånd og sier hadet bra. Det gjør faktisk min jobb dag veldig mye bedre. Vi får så mye kjeft på daglig basis for noe ikke vi kan noe for eller bestemmer selv. Husk vi er alle bare mennesker som gjør så godt vi kan! Endret 28. juli 2023 av Lilli. 3
FrankDrebin Skrevet 28. juli 2023 #171 Skrevet 28. juli 2023 Lilli. skrev (1 time siden): jeg forguder de kunden som smiler sier hei, kan tulle litt, sier hvor mange poser de vil ha på forhånd og sier hadet bra. Det gjør faktisk min jobb dag veldig mye bedre. Vi får så mye kjeft på daglig basis for noe ikke vi kan noe for eller bestemmer selv. Husk vi er alle bare mennesker som gjør så godt vi kan! Signerer. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #172 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 15.49): Jeg kjenner faktisk at jeg er mektig lei av "skal du ha pose?"-spørsmål hver eneste gang jeg er i matbutikken! Er jeg alene om dette? Jeg blir faktisk ordentlig provosert der jeg står med masse varer og får spørsmålet "pose?". Hva tror de liksom? At jeg skal ta alle varene i lommene? Kjenner det koker godt i topplokket hos meg i alle fall. Selvfølgelig skal jeg ha pose når jeg handler varer for flere hundre kroner. Anonymkode: a7975...c97 Jeg blir ikke irritert når posene ligger bak kassa, og det er betjeningen som deler dem ut. De vet jo ikke om jeg har med handlenett eller ikke. Men i går fikk jeg spørsmålet i en butikk der man selv legger posene man vil ha opp på båndet, og da merket jeg at jeg ble litt oppgitt av spørsmålet. Anonymkode: 1e4d9...ec7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #173 Skrevet 29. juli 2023 Du kan handle på Oda heller, så slipper du spørsmål Anonymkode: 94959...419 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #174 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du kan handle på Oda heller, så slipper du spørsmål Anonymkode: 94959...419 er dessverre ikke alle som har denne muligheten. får vente til dette tilbudet kommet over hele Norge i så fall.. Anonymkode: 76399...f1c
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #175 Skrevet 29. juli 2023 Men hvorfor blir det antatt at kunder prøver å stjele pose fordi de glemmer å spørre om det? Stort sett husker jeg å be om det dersom jeg skal ha og den i kassa ikke spør. Likevel glemmer jeg det en sjelden gang dersom jeg er veldig stresset/har mye jeg tenker på. Det er også veldig sjeldent jeg ikke blir spurt, noe som gjør at det er enklere å glemme å spørre selv. Jeg tilbyr alltid å betale for posen dersom jeg har glemt å si fra, men stort sett vil ikke den i kassa slå inn for «bare en pose». Veldig kjipt hvis de i kassa tror jeg bevisst forsøker å stjele på grunn av en forglemmelse. Anonymkode: 00369...fac
Luckiness Skrevet 29. juli 2023 #176 Skrevet 29. juli 2023 Hadde løst seg enkelt ved å ha fremme poser. Slik det er på Vinmonopolet. Man trekker frem så mange poser man trenger og legger oppå båndet…Når jeg tenker meg om tror jeg dette var vanlig praksis før (flere år siden)? Jeg synes sånn sett det er greit å få spørsmålet om poser. Men blir litt oppgitt når jeg har ukeshandlet og det legges en pose på. Joda, jeg kan be om flere, noe jeg også gjør. Men synes det er spesielt at ikke den ansatte ser tydelig at det ikke er plass i 1 pose. Så har selvfølgelig også selv begynt å si «ja, jeg trenger 3 poser». Men etter mitt ønske skulle det da heller vært den ansatte som automatisk spurte «trenger du poser? Hvor mange?». Så slipper alle irritasjon. Kjøper får svart hvor mange og den ansatte slipper å slenge oppgitt flere poser på.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #177 Skrevet 30. juli 2023 Luckiness skrev (20 timer siden): Hadde løst seg enkelt ved å ha fremme poser. Slik det er på Vinmonopolet. Man trekker frem så mange poser man trenger og legger oppå båndet…Når jeg tenker meg om tror jeg dette var vanlig praksis før (flere år siden)? Jeg synes sånn sett det er greit å få spørsmålet om poser. Men blir litt oppgitt når jeg har ukeshandlet og det legges en pose på. Joda, jeg kan be om flere, noe jeg også gjør. Men synes det er spesielt at ikke den ansatte ser tydelig at det ikke er plass i 1 pose. Så har selvfølgelig også selv begynt å si «ja, jeg trenger 3 poser». Men etter mitt ønske skulle det da heller vært den ansatte som automatisk spurte «trenger du poser? Hvor mange?». Så slipper alle irritasjon. Kjøper får svart hvor mange og den ansatte slipper å slenge oppgitt flere poser på. Hva er problemet med å bare si antallet selv? Anonymkode: 7e1e6...504 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #178 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er problemet med å bare si antallet selv? Anonymkode: 7e1e6...504 Lurer jeg også på. Jeg sier alltid hvor mange poser jeg skal ha, helt uoppfordret. Når jeg er ferdig med å legge på varer så sier jeg «og så skal jeg ha x poser». Enkelt for meg, enkelt for de i kassa. Anonymkode: 81929...859 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #179 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 15.49): Jeg kjenner faktisk at jeg er mektig lei av "skal du ha pose?"-spørsmål hver eneste gang jeg er i matbutikken! Er jeg alene om dette? Jeg blir faktisk ordentlig provosert der jeg står med masse varer og får spørsmålet "pose?". Hva tror de liksom? At jeg skal ta alle varene i lommene? Kjenner det koker godt i topplokket hos meg i alle fall. Selvfølgelig skal jeg ha pose når jeg handler varer for flere hundre kroner. Anonymkode: a7975...c97 Klarer du ikke å tenke lenger eller?! Veldig mange har egne handlenett nå for tiden. Selvsagt må betjeningen spørre om kundene trenger pose. Hvis dette irriterer deg så fryktelig så får du bruke selvbetjent kasse. Anonymkode: 3376c...13b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #180 Skrevet 30. juli 2023 Lilli. skrev (På 28.7.2023 den 23.20): Nå er det ikke vi som jobber i butikken som bestemmer om posen koster penger. Og ikke tjener vi på det. derimot taper vi mange tusen i mnd på og gi ut pose gratis. Og jeg skjønner ikke hvorfor folk skal bekymre seg. Alle vet at pose koster penger. Nei vell har du ikke tre kroner til to tre poser hver handle tur så kjøp ett gjenbruksnett til 10kr som du kan bruke lenge.. og de små frukt posene er ikke for at du skal få ett plaster på såret kjære deg! De er faktisk for eventuelt de som har handlet lite og ikke vil betale for en pose. For barn som har kjøpt godteri og fordi da slepper vi og ha de under kassen da det er faktisk veldig mange som ikke har tatt pose på frukten sin som ønsker en frukt pose. Det som derimot irriterer meg noe jævlig er sånne som deg. Jeg smiler er høflig . Gjør alt jeg kan for og møte hver kunde med kundeservice. Så blir man møtt med mange ufordragelig folk, som ikke evner og tenke at vi som står bak kassa bare er mennesker vi også. Er enormt mange som kun tenker meg, meg, meg og litt mer meg. Det er ikke bare skjedd en gang at en kunde har fått meg til og grine på jobb, der jeg må late som alt er fint og fortsett og være høflig. For deretter og gå på lageret få ut litt tårer og tilbake på jobb. Helt ærlig så skjønner jeg ikke at det er så jævlig vanskelig og vise litt høflighet, si Hei, jeg vil ha to poser takk. Ha en fin dag. Er det så mye og be om? jeg forguder de kunden som smiler sier hei, kan tulle litt, sier hvor mange poser de vil ha på forhånd og sier hadet bra. Det gjør faktisk min jobb dag veldig mye bedre. Vi får så mye kjeft på daglig basis for noe ikke vi kan noe for eller bestemmer selv. Husk vi er alle bare mennesker som gjør så godt vi kan! Føler med deg. Folk som ts burde ta seg kraftig sammen. Anonymkode: 3376c...13b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå