jabx Skrevet 24. juli 2023 #121 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ja da ja da. Er noen år jeg, husker hullet i ozonlaget som kom til å brenne oss til døde. Anonymkode: bb1ea...05c Ja, frem til de fant ut hvordan de skulle fikse det, og gjennomførte de nødvendige tiltakene. Er du så lite kunnskapsrik? 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #122 Skrevet 24. juli 2023 jabx skrev (9 minutter siden): Trenger ikke det for å synes at andre er frekke og uforskammede. Synes det ikke er så frekt sånn butikkene holder på. Anonymkode: bb1ea...05c
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #123 Skrevet 24. juli 2023 jabx skrev (9 minutter siden): Ja, frem til de fant ut hvordan de skulle fikse det, og gjennomførte de nødvendige tiltakene. Er du så lite kunnskapsrik? Ja. Hvem tror på det. Det samme skjer nå igjen. En klode som koker, med samme temperaturer vi alle har sett vært vanlige i alle år. Jeg skjønner at dommedag er noe vi ikke blir kvitt i en så moderne verden vi lever i. Anonymkode: bb1ea...05c
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #124 Skrevet 24. juli 2023 Jeg syns også det er teit når du har en million varer og jeg må spørre. Men mange blir faktisk skikkelig sinte om du slår inn en pose de ikke skal ha, og krever at du tar den i retur (dvs masse ekstra arbeid og lengre ventetid for andre kunder). Flere som har med egne poser Anonymkode: 0bc92...ff1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #125 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tar de det av lønna di? Anonymkode: bb1ea...05c Her har vi en som ikke betaler for poser Anonymkode: eb457...190 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #126 Skrevet 24. juli 2023 Tidligere tok man de posene man trengte og la de på båndet. Men det ble det slutt på gitt. Anonymkode: 8de61...215 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #127 Skrevet 24. juli 2023 posene skal begynne å koste 4kr fra august, tenk på det! Anonymkode: 88b36...c75 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #128 Skrevet 24. juli 2023 Nope, det syns jeg ikke er irriterende. Men syns du det er irriterende, sier du i fra hvor mange poser du skal ha mens du legger varene på båndet. Da venter du ikke til butikkansatte må spørre. Mange har poser med seg i lommene sine, og butikkansatte kan vel uansett ikke bare gå ut i fra at de kan slenge med 5 poser når de koster penger. Anonymkode: 27b60...475 1
Lt.Dan Skrevet 24. juli 2023 #129 Skrevet 24. juli 2023 ThereGoesBob skrev (5 timer siden): Det burde være butikkens ansvar å sørge for poser til alle deres kunder...gratis selvfølgelig. De politikerne i Norge lager bare problemer for folk når man skal være nødt å bekymre seg over hvordan man skal få med seg varene hjem. Det er litt komisk hvordan enkelte kjeder har satt fram de småposene for frukt der man lasser opp sine varer som et plaster på såret....gratis selvfølgelig. Nei, det burde det faktisk ikke. Folk sløser utrolig mye når ting er gratis. Poser burde kosta minimum 100 kr pr stk, så hadde folk slutta å skape alt dette unødig søppelet. Om du er så lat at du ikke klarer å ta med deg posene fra forrige gang/ha et minilager av de i bilen, så er det bare rett og rimelig at det koster deg. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #130 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): posene skal begynne å koste 4kr fra august, tenk på det! Anonymkode: 88b36...c75 Flying Tiger (tgr) tar 10kr for pose. Anonymkode: 470d0...b4d 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #131 Skrevet 24. juli 2023 Det er litt fascinerende at de ansatte spør meg om pose, og jeg må si "jeg har med egen" når jeg allerede har begynt å ta varene opp i posen rett foran øynene deres – før de spør. Det er fascinerende fordi det forteller hvor avskrudd hjernen deres er når de sitter bak kassen. Det er faktisk en god ting, fordi hjernen sparer energi når vanen er etablert. Men hvorfor det er slik i norske butikker skjønner jeg ikke. I enkelte land må man aktivt ta en pose selv og legge den på rullebåndet. Det er bedre fra en miljøpsykologisk perspektiv, men her på berget henger det vel igjen ift. at man skal yte "service". På selvscanningskassene er designet slik at man må stort sett ta et bevist valg om å IKKE betale for pose (derav grå og kjedelig knapp sammenlignet med mer farget knapp for å betale for pose). I mine øyne en uting når det gjør at folk tar pose for en flaske brus eller en pakke mel. Anonymkode: f52de...41d
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #132 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er litt fascinerende at de ansatte spør meg om pose, og jeg må si "jeg har med egen" når jeg allerede har begynt å ta varene opp i posen rett foran øynene deres – før de spør. Det er fascinerende fordi det forteller hvor avskrudd hjernen deres er når de sitter bak kassen. Det er faktisk en god ting, fordi hjernen sparer energi når vanen er etablert. Men hvorfor det er slik i norske butikker skjønner jeg ikke. I enkelte land må man aktivt ta en pose selv og legge den på rullebåndet. Det er bedre fra en miljøpsykologisk perspektiv, men her på berget henger det vel igjen ift. at man skal yte "service". På selvscanningskassene er designet slik at man må stort sett ta et bevist valg om å IKKE betale for pose (derav grå og kjedelig knapp sammenlignet med mer farget knapp for å betale for pose). I mine øyne en uting når det gjør at folk tar pose for en flaske brus eller en pakke mel. Anonymkode: f52de...41d I Sverige har man nå fjernet plastposer foran i kassen, så de må man aktivt spørre om. I tillegg koster de 6 SEK. Papirposer ligger foran i kassen som før. Tør påstå at det har redusert plastposer enormt uten at jeg har dekning for påstanden (men superenkel forskning tilsier at jeg har redusert mitt plastforbruk når jeg handler i Sverige, så da har nok andre også gjort det) Anonymkode: 81929...859
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #133 Skrevet 25. juli 2023 Nei, det er overhodet ikke selvsagt at du skal ha pose. Jeg skal aldri ha pose, jeg har med eget handlenett. Og det har minst halvparten av de andre som handler også. Det er du som er dust, OG et miljøsvin. Begynn å ta med nett, og svar høflig neitakk. Hadde de gitt deg en pose, og tatt betalt for den, uten at du ville hatt en pose, hadde du nok sutret enda mer.. Anonymkode: 7ba39...72f 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #134 Skrevet 25. juli 2023 Hvor mye tjener butikkene på posene? Anonymkode: 05420...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #135 Skrevet 25. juli 2023 16 hours ago, AnonymBruker said: Det er mange som har egne poser, handlenett eller esker. Du hadde forresten blitt mer irritert om de ikke hadde spurt om du skulle ha pose. Anonymkode: f7138...13b Jeg tar meg ikke nær av spørsmålet, men at det er mange som har eget handlenett må du nesten dokumentere. Hahaha, eget handlenett Anonymkode: b3dc7...111
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #136 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er litt fascinerende at de ansatte spør meg om pose, og jeg må si "jeg har med egen" når jeg allerede har begynt å ta varene opp i posen rett foran øynene deres – før de spør. Det er fascinerende fordi det forteller hvor avskrudd hjernen deres er når de sitter bak kassen. Det er faktisk en god ting, fordi hjernen sparer energi når vanen er etablert. Men hvorfor det er slik i norske butikker skjønner jeg ikke. I enkelte land må man aktivt ta en pose selv og legge den på rullebåndet. Det er bedre fra en miljøpsykologisk perspektiv, men her på berget henger det vel igjen ift. at man skal yte "service". På selvscanningskassene er designet slik at man må stort sett ta et bevist valg om å IKKE betale for pose (derav grå og kjedelig knapp sammenlignet med mer farget knapp for å betale for pose). I mine øyne en uting når det gjør at folk tar pose for en flaske brus eller en pakke mel. Anonymkode: f52de...41d De er pålagt å spørre. De ser utmerket godt hva du gjør, men de er altså PÅLAGT å spørre. Om en mystery shopper/sjefen tar dem i å ikke spørre, kan de faktisk få refs for å ikke ha fulgt reglene. De SKAL spørre deg. Og: det er ikke sikkert du har nok poser. Det hender ofte jeg ser folk som har med egne poser, men så har den plutselig en pose for lite, og så må de han en pose ekstra. Anonymkode: 7ba39...72f
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #137 Skrevet 25. juli 2023 Adobyen skrev (15 timer siden): La hele kassen med bæreposer ligge i nærheten av kassen, tydelig merket pris. Da kan denne varen være selvbetjening i likhet med resten av butikken. I min nærbutikk ligger de rett før kassen. Men, tar du ingen så spør de allikevel. Anonymkode: 7e1e6...504
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #138 Skrevet 25. juli 2023 Reagerer mer på at vi skal betale for å reklamere for butikken. Anonymkode: 7e1e6...504
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #139 Skrevet 25. juli 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tar meg ikke nær av spørsmålet, men at det er mange som har eget handlenett må du nesten dokumentere. Hahaha, eget handlenett Anonymkode: b3dc7...111 Tror du har bodd under en stein. Mange bare her i tråden som har med handlenett, og jeg ser det stadig i butikken. Anonymkode: 5f042...f17 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #140 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg kjenner faktisk at jeg er mektig lei av "skal du ha pose?"-spørsmål hver eneste gang jeg er i matbutikken! Er jeg alene om dette? Jeg blir faktisk ordentlig provosert der jeg står med masse varer og får spørsmålet "pose?". Hva tror de liksom? At jeg skal ta alle varene i lommene? Kjenner det koker godt i topplokket hos meg i alle fall. Selvfølgelig skal jeg ha pose når jeg handler varer for flere hundre kroner. Anonymkode: a7975...c97 I alle dager! 90% av oss har jo handlenett i vesken eller lommen, står det « gir faen i miljøet” i panna di, slik at det skal være åpenbart for butikkansatte at du alene skal sørge for posekvottering / høyere avgift også i Norge fra neste år? Mulig du ser så blåst ut at det bør være unødvendig og spørre, men hadde du vært normal hadde du jo blitt fornærmet om de slo inn poser uten og spørre fordi det antok at du er idiot. Skal ikke være lett, men som butikkansatt er en del av jobben og få kjeft for absolutt alt. Anonymkode: fee50...d1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå