Gå til innhold

"Pose?"-spørsmål i matbutikken - irriterende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg kan gjerne bruke handlenett. Ikke noe problem det. Men kommer det noen som ikke har eller har glemt handlenett mener jeg at butikkene burde gi bort plastposer gratis. Spesielt dagligvarer er dyre nok som det er.

Dessuten er bæreposer fine til søppel. De søppelposene man kjøper på rull er altfor tynne.

Anonymkode: c34e0...97f

Hva hvis man kommer uten penger og bare skal ha melk, bør man få den gratis også? Ingenting butikken gir bort blir gratis, da må kostnaden fordeles på alle kundene, også de som gidder å ta med nett hjemmefra. 

Anonymkode: 5f042...f17

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det som irriterer meg mer er kunder som spør om pose ETTER at de har betalt, for å få gratis poser. Har «glemt» å spørre liksom 😡

Anonymkode: eb457...190

Tar de det av lønna di?

Anonymkode: bb1ea...05c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å bli spurt om pose, da jeg ca 50% av handleturene har glemt å ta med handlenettet mitt 😅

Anonymkode: d903d...0d5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kjenner faktisk at jeg er mektig lei av "skal du ha pose?"-spørsmål hver eneste gang jeg er i matbutikken! Er jeg alene om dette? Jeg blir faktisk ordentlig provosert der jeg står med masse varer og får spørsmålet "pose?". Hva tror de liksom? At jeg skal ta alle varene i lommene? Kjenner det koker godt i topplokket hos meg i alle fall. Selvfølgelig skal jeg ha pose når jeg handler varer for flere hundre kroner.

Anonymkode: a7975...c97

Hvorfor bli irritert over dette? Er jo helt vanlig å ha med handlenett (eller poser) i dag. Hadde blitt irritert om de slo inn poser uten å spørre.

Anonymkode: 48800...b31

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner faktisk at jeg er mektig lei av "skal du ha pose?"-spørsmål hver eneste gang jeg er i matbutikken! Er jeg alene om dette? Jeg blir faktisk ordentlig provosert der jeg står med masse varer og får spørsmålet "pose?". Hva tror de liksom? At jeg skal ta alle varene i lommene? Kjenner det koker godt i topplokket hos meg i alle fall. Selvfølgelig skal jeg ha pose når jeg handler varer for flere hundre kroner.

Det er da ingen selvfølge når jorden koker. Er du 70 år? Leser du ikke aviser?

Anonymkode: 35d6d...6e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kan gjerne bruke handlenett. Ikke noe problem det. Men kommer det noen som ikke har eller har glemt handlenett mener jeg at butikkene burde gi bort plastposer gratis. Spesielt dagligvarer er dyre nok som det er.

Dessuten er bæreposer fine til søppel. De søppelposene man kjøper på rull er altfor tynne.

Anonymkode: c34e0...97f

Hvis du sikter til de nærmest gjennomsiktige posene på rull, er jeg enig, men det finnes mange andre søppelposer som ikke er så tynne. Stykkprisen er langt lavere enn 3 kr. per pose.

Dessuten er bæreposen ofte ubrukelig som søppelpose etter at påleggspakken eller tilsvarende plastemballasje såvidt har vært i kontakt med den, men spjæret posen på vei hjem fra butikken.

Anonymkode: 243d6...f27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tar de det av lønna di?

De trekker det i hvert fall ikke fra lønnen til konsernledelsen. Mest sannsynlig tar det det fra forbrukerne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tror du poser er gratis for butikken? I min butikk betaler vi 90 000 i året bare for den helsikes plastikken. Selvfølgelig skal kunder betale. 
Men du har et valg. Ta med nett eller betal. Så enkelt, men likevel så vanskelig. 

Anonymkode: 2181e...813

Er så grådig så dere fortjener å betale for posene å gi de ut. 50 kr for et brød, verdt en pose 😉 Å nei ikke deres skyld angående prisene nei, skrur opp og skrur ned igjen for å følge kiwi 😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De trekker det i hvert fall ikke fra lønnen til konsernledelsen. Mest sannsynlig tar det det fra forbrukerne.

Skal huske å si nei til pose neste gang da. Bare for å si når jeg har betalt, nei søren trenger 5 stk. Oppsi 😁

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er da ingen selvfølge når jorden koker. Er du 70 år? Leser du ikke aviser?

Anonymkode: 35d6d...6e8

Ja da ja da. Er noen år jeg, husker hullet i ozonlaget som kom til å brenne oss til døde. 

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig spør man fordi så mange har med handlenett og absolutt ikke vil ha plastikk. 

Dette!

Jeg jobbet i en butikk der vi ikke tok betalt for posene (ikke dagligvare) og opplevde mer enn en gang å få kjeft fra kunder som ble irriterte over at jeg bare ga dem pose, for det skule de jo aldeles ikke ha. Så "damned if you do, damned if you don't"...

Anonymkode: 67582...71e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Høres ut som et innslag fra en stand-up komiker i 1994z

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Tror du poser er gratis for butikken? I min butikk betaler vi 90 000 i året bare for den helsikes plastikken. Selvfølgelig skal kunder betale. 
Men du har et valg. Ta med nett eller betal. Så enkelt, men likevel så vanskelig. 

Ja selvfølgelig skal vi måtte betale mest mulig for å få lov å komme å handle i butikkene. Noe annet ville jo være galskap.

AnonymBruker
Skrevet

Er grenser for hva jeg gidder å irritere meg over. Svarer pent nei takk, jeg har med.

Anonymkode: 6bd34...7c6

Skrevet

Har faktisk ei som hver gang gjør det klinkende klart på forhånd at hun ikke vil ha pose, og kommer meg i forkjøpet. Er vel passe drittlei av å bli spurt, ja. :ler: 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja da ja da. Er noen år jeg, husker hullet i ozonlaget som kom til å brenne oss til døde. 

Hullet i ozonlaget ville blitt dramatisk større om man ikke hadde redusert bruken av KFK-gasser.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hullet i ozonlaget ville blitt dramatisk større om man ikke hadde redusert bruken av KFK-gasser.

Uff. Propaganda 😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uff. Propaganda 😄

Akkurat dét er det litt originalt å være fornekter av, men gratulerer!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mange har med egen pose, gjerne gjenbrukspose. Dette blir for dumt, TS.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Tar de det av lønna di?

Trenger ikke det for å synes at andre er frekke og uforskammede.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...