AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #81 Skrevet 24. juli 2023 Jobbet i butikk selv, og tro meg disse spørsmålene går på autopilot og etter 7-8timer i kassa blir man dødssliten. Anonymkode: 78a5e...a1f 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #82 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når man handler varer for 500-1000 kr, til og med kanskje mer burde man egentlig fått gratis poser fra butikken spør du meg. Butikkene tjener nok penger som det er. Anonymkode: c34e0...97f Så du er en av dem som «glemmer» å taste inn antall poser…? Pose er en vare, akkurat som alle andre varer, som du må betale for Anonymkode: eb457...190 4
I Grosny Skrevet 24. juli 2023 #83 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjenner faktisk at jeg er mektig lei av "skal du ha pose?"-spørsmål hver eneste gang jeg er i matbutikken! Er jeg alene om dette? Jeg blir faktisk ordentlig provosert der jeg står med masse varer og får spørsmålet "pose?". Hva tror de liksom? At jeg skal ta alle varene i lommene? Kjenner det koker godt i topplokket hos meg i alle fall. Selvfølgelig skal jeg ha pose når jeg handler varer for flere hundre kroner. Anonymkode: a7975...c97 Jeg bruker å ha medbrakte brukte poser. Og det er ganske mye pes for butikkpersonellet dersom kunden spør om pose i etterkant, med eventuell ny betaling eller bare ta 3 kroner i tap og gi bort posen. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #84 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjenner faktisk at jeg er mektig lei av "skal du ha pose?"-spørsmål hver eneste gang jeg er i matbutikken! Er jeg alene om dette? Jeg blir faktisk ordentlig provosert der jeg står med masse varer og får spørsmålet "pose?". Hva tror de liksom? At jeg skal ta alle varene i lommene? Kjenner det koker godt i topplokket hos meg i alle fall. Selvfølgelig skal jeg ha pose når jeg handler varer for flere hundre kroner. Anonymkode: a7975...c97 Da har du jammen lite som skjer i livet ditt dersom dette er noe du skal bruke energi på å irritere deg over!? La oss si butikkansatt IKKE spør, vel da er andre vrange mennesker sure fordi de Ikke ble spurt og skal da heller ikke betale for pose siden de allerede HAR dradd kortet. noen tar varene i armene. Noen har med poser i lommene. Den butikkansatte er ikke synsk. Derfor SPØR vedkommende. Skal han bare slenge på poser og regne med du SKAL ha de? Nå hvor posene er drit dyre? du ER vanskelig. Anonymkode: 25ee6...4f0 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #85 Skrevet 24. juli 2023 Jeg gikk inn i denne tråden med en forventning om at TS var lei av spørsmålet fordi hun selvsagt hadde handlenett, og ikke ville ha noen pose. Anonymkode: 5556f...2bb 1 2
Laura80 Skrevet 24. juli 2023 #86 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Men hvor mange betaler for posene sine i selvbetjeningskasser? Anonymkode: eb457...190 Alle normale folk som vel? Hvem gjør seg til kjeltring for 3kr?! 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #87 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Når man handler varer for 500-1000 kr, til og med kanskje mer burde man egentlig fått gratis poser fra butikken spør du meg. Butikkene tjener nok penger som det er. Anonymkode: c34e0...97f Begynn med handlenett, så slipper du all den unødvendige plasten. Du har sikkert mer enn nok plast hjemme som det er. Anonymkode: 243d6...f27 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #88 Skrevet 24. juli 2023 Mye rart folk irriterer seg over. Om en ikke skal ha pose, så sier en bare «nei, takk». Skal en ha poser så er det bare å si «ja, takk. Jeg trenger x-antall poser» Selv har jeg med handlenett, da jeg virkelig ikke har bruk for en masse bæreposer hjemme. Anonymkode: b3b9f...58b
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #89 Skrevet 24. juli 2023 Jobber i matbutikk og veldig mange har med pose eller nett i jakkelomma, så man må nesten spørre Anonymkode: 60843...36d 1
Svartfugl Skrevet 24. juli 2023 #90 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kjenner faktisk at jeg er mektig lei av "skal du ha pose?"-spørsmål hver eneste gang jeg er i matbutikken! Er jeg alene om dette? Jeg blir faktisk ordentlig provosert der jeg står med masse varer og får spørsmålet "pose?". Hva tror de liksom? At jeg skal ta alle varene i lommene? Kjenner det koker godt i topplokket hos meg i alle fall. Selvfølgelig skal jeg ha pose når jeg handler varer for flere hundre kroner. Anonymkode: a7975...c97 Du får oppsøke sinnemestring. Det er ikke normalt å bli sint for sånne ting. Selvfølgelig må de spørre, de koster jo penger. Selv tar jeg ofte med egne poser når jeg handler, og vil derfor ikke ha pose. De butikkansatte gir nok en lang faen i hvor mange varer du har, om du har med pose eller ikke. De spør alle uten å tenke på det. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #91 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): 😎 Regner med de som gjør seg til tyv for en pose i selvbetjeningskassen er de samme som kommer på at de skal ha pose når det er for sent å betale i den betjente kassen. Anonymkode: 5f042...f17 Det er sikkert også de samme som tenker «gratis blomster» når kommunen har plantet ut i bed om våren. 🙄 Anonymkode: 243d6...f27 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #92 Skrevet 24. juli 2023 Bringebærsyltetøy skrev (1 time siden): Veldig bra, slik at de ikke prøver seg: «oi…jeg har glemt pose…kan jeg…». Så irriterende med slike kunder med dårlig hukommelse Handler ikke bare om dårlig hukommelse men stress og slitenhet. Man har lang kø etter seg og har vært på jobb og vil hjem, man skynder seg alt man kan. Og da glipper det .. Anonymkode: f7138...13b
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #93 Skrevet 24. juli 2023 ThereGoesBob skrev (3 timer siden): Det burde være butikkens ansvar å sørge for poser til alle deres kunder...gratis selvfølgelig. De politikerne i Norge lager bare problemer for folk når man skal være nødt å bekymre seg over hvordan man skal få med seg varene hjem. Det er litt komisk hvordan enkelte kjeder har satt fram de småposene for frukt der man lasser opp sine varer som et plaster på såret....gratis selvfølgelig. Tror du poser er gratis for butikken? I min butikk betaler vi 90 000 i året bare for den helsikes plastikken. Selvfølgelig skal kunder betale. Men du har et valg. Ta med nett eller betal. Så enkelt, men likevel så vanskelig. Anonymkode: 2181e...813 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #94 Skrevet 24. juli 2023 Svartfugl skrev (1 time siden): Du får oppsøke sinnemestring. Det er ikke normalt å bli sint for sånne ting. Selvfølgelig må de spørre, de koster jo penger. Selv tar jeg ofte med egne poser når jeg handler, og vil derfor ikke ha pose. De butikkansatte gir nok en lang faen i hvor mange varer du har, om du har med pose eller ikke. De spør alle uten å tenke på det. Helt riktig. Kunne ikke gitt mer faen rettere sagt. Anonymkode: 2181e...813
Påkrevd Skrevet 24. juli 2023 #95 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sånn er det på vår butikk, og det er faktisk litt irriterende. De aller fleste som ikke er stamkunder får ikke med seg poser, så de må tilbake og hente. Og de i køen må flytte seg. Og man får dem ikke ferdig åpnet. De posene er et herk å åpne. Jeg vil nesten gå så langt som å si at i motsetning til Ts, elsker jeg det spørsmålet. Som regel har jeg med pose, men å få en ferdig åpnet pose er også digg Anonymkode: dded3...1e2 I butikken jeg handler i er det også selvplukk av poser på forsiden, men de har i tillegg en eske på lur bak kassa. Hvis noen ikke har plukket pose, spør de, og gir evnt. ut selv. Mye lettere, så kan hver enkelt ordne antall poser på forhånd, og de butikkansatte slipper å spørre hver bidige kunde. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #96 Skrevet 24. juli 2023 Kom denne forkjøpet og si at du trenger én pose eller to..tre. Posene koster, mange bruker handlenett og den ansatte får tilsnakk om de gir ut poser uten å ha tatt betalt. I min kjede så får vi påfyll etter salg.. så har vi gitt de bort og ikke solgt dem, så går vi tom. Anonymkode: 98904...cc8 1
Grüner Skrevet 24. juli 2023 #97 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kjenner faktisk at jeg er mektig lei av "skal du ha pose?"-spørsmål hver eneste gang jeg er i matbutikken! Er jeg alene om dette? Jeg blir faktisk ordentlig provosert der jeg står med masse varer og får spørsmålet "pose?". Hva tror de liksom? At jeg skal ta alle varene i lommene? Kjenner det koker godt i topplokket hos meg i alle fall. Selvfølgelig skal jeg ha pose når jeg handler varer for flere hundre kroner. Anonymkode: a7975...c97 Ikke alle vil ha pose. Noen har med egne poser/vesker/sekk, og siden en må betale for poser, så må de spørre.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #98 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så du er en av dem som «glemmer» å taste inn antall poser…? Pose er en vare, akkurat som alle andre varer, som du må betale for Anonymkode: eb457...190 Jeg kan gjerne bruke handlenett. Ikke noe problem det. Men kommer det noen som ikke har eller har glemt handlenett mener jeg at butikkene burde gi bort plastposer gratis. Spesielt dagligvarer er dyre nok som det er. Dessuten er bæreposer fine til søppel. De søppelposene man kjøper på rull er altfor tynne. Anonymkode: c34e0...97f
Dolce Skrevet 24. juli 2023 #99 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kjenner faktisk at jeg er mektig lei av "skal du ha pose?"-spørsmål hver eneste gang jeg er i matbutikken! Er jeg alene om dette? Jeg blir faktisk ordentlig provosert der jeg står med masse varer og får spørsmålet "pose?". Hva tror de liksom? At jeg skal ta alle varene i lommene? Kjenner det koker godt i topplokket hos meg i alle fall. Selvfølgelig skal jeg ha pose når jeg handler varer for flere hundre kroner. Anonymkode: a7975...c97 Jeg har veldig mange viktigere ting i livet å irritere meg over enn at de spør om jeg skal ha pose. Det finnes faktisk et alternativ til å "ta alle varene i lommene". Jeg har alltid med meg handlenett.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #100 Skrevet 24. juli 2023 Å nei, jeg "glemmer" ikke å taste inn antall poser. Anonymkode: c34e0...97f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå