Gå til innhold

"Pose?"-spørsmål i matbutikken - irriterende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg blir takknemlig for at de spør.  

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når posene koster penger og mange tross alt har med seg handlenett eller sekk er det både naturlig og nødvendig at de spør.

Men uavhengig av det: Hvordan klarer man å bli "mektig lei", "ordentlig provosert" og kjenne det "koke godt i topplokket" av noe sånt? Det høres så ufattelig slitsomt ut å gå rundt og ha det sånn. Jeg opplever meg selv som temmelig nevrotisk, og jeg tenker for lenge på alt mulig tull andre knapt enser hele tiden, men dette skjønner jeg oppriktig ikke hvordan man klarer å legge såpass engasjement i.

Anonymkode: 73262...ed0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det mest irriterende er det maset om medlemskap, og så må jeg stå å si hva nummeret mitt her, hver gang. plutselig er det en gærning så får med seg nummeret mitt og ringer meg, hvem vet?

Det maset om medlemskap er jo hver eneste gang i hver butikk nå. Blir nesten forvirret når de IKKE spør om jeg er medlem eller skal bli det. Når jeg er ekstra sliten noen dager så sier jeg bare ja er medlem men blås i det, vil bare betale. 

Savner litt den tida når man bare kunne betale uten mas.

Anonymkode: 8e2b8...b61

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

De tar jo godt betalt for de plastposene nå, så jeg er glad de spør før de slår dem inn. Jeg har alltid med meg egne gjenbruksposer.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner veldig godt at de spør. Ellers er det mange som «glemmer» at de skal ha pose, og spør om det etterpå, fordi de forventer å få gratis pose.

Anonymkode: 10d80...a15

AnonymBruker
Skrevet

Enda en grunn til å elske selvbetjeningskasser. Da kan man slå inn det antallet poser man ønsker uten å føre noen samtale med noen. Jeg synes alle betjente kasser burde ha poser liggende foran så man kunne ta det antallet man skulle ha selv. Kjekt for de ansatte å slippe å si "pose"? 500 ganger pr dag også, med påfølgende kjeft hvis noen som skulle ha ikke fikk, eller omvendt.

Anonymkode: 5f042...f17

• Liker 2
Skrevet

Syns ikke det er irriterende i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Er det  noe jeg ALDRI har blitt irritert over, så er det spørsmålet om jeg skal ha pose. Jeg svarer ganske enkelt ja eller nei, alt etter situasjonen, om jeg har med noe å frakte varene i eller ei.

Det som derimot har gjort meg irritert noen ganger, er når jeg helt tydelig sier neitakk til pose, men så ser jeg at de slår inn noe likevel... jeg tar alltid med meg kvitteringen uansett, så jeg sjekker da om de har slått inn pose, til tross for at jeg ikke skulle ha noen og ikke fikk noen heller. Og det har hendt at ja, de har slått inn 3 kroner for en pose. Det er frekt og skikkelig irriterende. Jeg sier faktisk i fra at; hallo, du slo inn pose på meg likevel enda jeg sa nei, da kan jeg jo like gjerne ta den med og bruke den til søppel hjemme, kan du gi meg en?

Det kan kanskje virke som en bagatell, men jeg gidder ikke betale mer enn jeg må eller betale for noe jeg ikke får.

Anonymkode: 3063f...0a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg kjenner faktisk at jeg er mektig lei av "skal du ha pose?"-spørsmål hver eneste gang jeg er i matbutikken! Er jeg alene om dette? Jeg blir faktisk ordentlig provosert der jeg står med masse varer og får spørsmålet "pose?". Hva tror de liksom? At jeg skal ta alle varene i lommene? Kjenner det koker godt i topplokket hos meg i alle fall. Selvfølgelig skal jeg ha pose når jeg handler varer for flere hundre kroner.

Anonymkode: a7975...c97

De lurer vel på om du har med poser selv, sånn oppegående miljøbevisste mennesker stort sett gjør

Anonymkode: b08af...5aa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enda en grunn til å elske selvbetjeningskasser. Da kan man slå inn det antallet poser man ønsker uten å føre noen samtale med noen. Jeg synes alle betjente kasser burde ha poser liggende foran så man kunne ta det antallet man skulle ha selv. Kjekt for de ansatte å slippe å si "pose"? 500 ganger pr dag også, med påfølgende kjeft hvis noen som skulle ha ikke fikk, eller omvendt.

Men hvor mange betaler for posene sine i selvbetjeningskasser? 

Anonymkode: eb457...190

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg kjenner faktisk at jeg er mektig lei av "skal du ha pose?"-spørsmål hver eneste gang jeg er i matbutikken! Er jeg alene om dette? Jeg blir faktisk ordentlig provosert der jeg står med masse varer og får spørsmålet "pose?". Hva tror de liksom? At jeg skal ta alle varene i lommene? Kjenner det koker godt i topplokket hos meg i alle fall. Selvfølgelig skal jeg ha pose når jeg handler varer for flere hundre kroner.

De spør alle for noen trenger påminnelse om at de trenger pose og butikkene vil ikke at man skal spørre om det etter man har betalt.

Jeg har alltid med meg poser og slikt og trenger ikke. Så det blir et 'nei takk' fra meg. Mange har posene sine i vesken sin, ikke synlig for de ansatte, andre kan også ha tatt med seg for få poser og ser at de kan trenge ekstra pose selv om de også har med seg.

Du er nok i mindretall som irriterer deg over dette.

Anonymkode: 10d54...001

AnonymBruker
Skrevet
Rufs skrev (53 minutter siden):

Synes det er mer irriterende at de spør når jeg stort sett alltid står med nett i hånda eller legger de på båndet. 

Eller når man faktisk har pakket ferdig varene i gjenbruksposen man hadde med seg og står klar til å betale. Pose? Skjønner at det er automatikk - jeg har jobbet i butikk selv - men det er lov til å løfte hodet og se på kunden innimellom.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Poser koster - med rette - penger. Hadde posene ligget foran, slik normalen var før, kan jeg love deg at mange stjeler med seg poser.

Anonymkode: 81929...859

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg skal ikke ha pose når jeg har handlet for flere hundre kroner, jeg har med gjenbruksnett som alltid ligger i veska mi. 

Plastposer er blitt så dårlige også at de revner halveis til bilen, nettene er solide.

Anonymkode: ae193...22c

Samme her. Trenger ikke ekstra poser når jeg har storhandla for flere tusen heller ;)

Anonymkode: 10d54...001

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle som ikke er tyver. Hvis man blir tatt ut til kontroll er det neppe verdt det å bli tatt for tyveri av en pose.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg gjør det - og det regner jeg med flertallet gjør. Flertallet av oss er ordentlig folk.

TS - du har absolutt ingen grunn til å irritere deg over dette spørsmålet. Hvis det skal så lite til før du tilnærmet tilter, så må du nesten gå over til netthandel ellet utelukkende bruke selvbetjeningskasser

Anonymkode: 81929...859

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg skal ikke ha pose så derfor spør de. Er verre med de som etter at du sier du trenger så og så mange poser auto spør eller de som insisterer på at nei jeg trenger 4 poser når jeg ber om 1-2. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Alle som ikke er tyver. Hvis man blir tatt ut til kontroll er det neppe verdt det å bli tatt for tyveri av en pose.

.

Endret av Bringebærsyltetøy
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mennesker som vanligvis heller ikke stjeler andre ting selv om de ligger lett tilgjengelige.

Anonymkode: 243d6...f27

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle normale oppegående mennesker

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mennesker som vanligvis heller ikke stjeler andre ting selv om de ligger lett tilgjengelige.

Anonymkode: 243d6...f27

😎

Regner med de som gjør seg til tyv for en pose i selvbetjeningskassen er de samme som kommer på at de skal ha pose når det er for sent å betale i den betjente kassen. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...