Gå til innhold

"Pose?"-spørsmål i matbutikken - irriterende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gidder jeg virkelig ikke la meg provosere over. Forstår godt at de spør, ikke alle som skal ha pose.

Noen ganger kommer jeg dem i forkjøpet med å si "Kan jeg få to poser?" Kanskje det kunne hjulpet på din irritasjon, TS?

Anonymkode: 173dd...051

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De må jo nesten spør for når de glemmer så blir jo kunden sur når den må betale for den... Er visst en del som prøver seg på å få de gratis når de ikke spør så derfor blir det lettere å bare spør.

Er så mange andre ting man kan irritere seg over enn folk som faktisk gjør jobben sin, :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg kjenner faktisk at jeg er mektig lei av "skal du ha pose?"-spørsmål hver eneste gang jeg er i matbutikken! Er jeg alene om dette? Jeg blir faktisk ordentlig provosert der jeg står med masse varer og får spørsmålet "pose?". Hva tror de liksom? At jeg skal ta alle varene i lommene? Kjenner det koker godt i topplokket hos meg i alle fall. Selvfølgelig skal jeg ha pose når jeg handler varer for flere hundre kroner.

Anonymkode: a7975...c97

For en tulling du er. Selvfølgelig spør man fordi så mange har med handlenett og absolutt ikke vil ha plastikk. 
Og pose koster. Da spør man selvfølgelig før man sender med.

Ro ræva noen hakk😂😂

Anonymkode: 2181e...813

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det som irriterer meg mer er kunder som spør om pose ETTER at de har betalt, for å få gratis poser. Har «glemt» å spørre liksom 😡

Anonymkode: eb457...190

De burde faktisk få lov til å dra opp kortet sitt og betale for posen de «glemte» 😎

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

What 😁

meltdown i knollen = mister evnen til å bruke huet til det det er beregnet til = å tenke 🙏

Anonymkode: 012c6...379

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det burde være butikkens ansvar å sørge for poser til alle deres kunder...gratis selvfølgelig. De politikerne i Norge lager bare problemer for folk når man skal være nødt å bekymre seg over hvordan man skal få med seg varene hjem. Det er litt komisk hvordan enkelte kjeder har satt fram de småposene for frukt der man lasser opp sine varer som et plaster på såret....gratis selvfølgelig.

Endret av ThereGoesBob
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg kjenner faktisk at jeg er mektig lei av "skal du ha pose?"-spørsmål hver eneste gang jeg er i matbutikken! Er jeg alene om dette? Jeg blir faktisk ordentlig provosert der jeg står med masse varer og får spørsmålet "pose?". Hva tror de liksom? At jeg skal ta alle varene i lommene? Kjenner det koker godt i topplokket hos meg i alle fall. Selvfølgelig skal jeg ha pose når jeg handler varer for flere hundre kroner.

Det er vel ingen selvfølge at du skal ha pose selv om du har handlet for hundrevis av kroner.

Og har du litt i det kokende topplokket ditt så tar du med deg nett så slipper du betale for flere poser hver gang, og du sparer miljøet. For et fehue du er. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Rufs skrev (20 minutter siden):

Synes det er mer irriterende at de spør når jeg stort sett alltid står med nett i hånda eller legger de på båndet. 

I en butikk går det ofte på automatikk. Man spør for hver kunde så man blir litt som en robot. 
Det er mange kunder innom vet du. Det er ikke bare du. 
Du blir ikke spesielt lagt merke til, du er bare en kunde på et samlebånd. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

meltdown i knollen = mister evnen til å bruke huet til det det er beregnet til = å tenke 🙏

Anonymkode: 012c6...379

Takk 😁

AnonymBruker
Skrevet
Karmaisabitch skrev (8 minutter siden):

De burde faktisk få lov til å dra opp kortet sitt og betale for posen de «glemte» 😎

Akkurat 

AnonymBruker
Skrevet

Pose koster 3 kr på butikken jeg jobber i så jeg spør alltid om de trenger pose med mindre det er åpenbart at de gjør klar for å legge i sekk eller handlenett. Greit å spørre om pose og kvittering fordi vi er ikke synske, og holder med nei- eller ja takk. 

Anonymkode: e9639...9c7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det som irriterer meg mer er kunder som spør om pose ETTER at de har betalt, for å få gratis poser. Har «glemt» å spørre liksom 😡

Jeg jobber i varehus der pose koster 4 kr. Vil de ha pose etterpå er det bare og dra frem kortet igjen😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Men hallo... det er ikke en selvfølge det. Veldig mange er flinke til å ha med pose selv nå, heldigvis! Og det er ikke nødvendigvis synlig at man har med, kan ligge i veska liksom.. Men du er da heldig hvis dette er irriterende. Kan ikke være så mye bekymringer i livet ditt...

Anonymkode: d4c18...def

Skrevet

Du sier jo hvor mange poser du skal ha før de spør 😐

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg jobber i varehus der pose koster 4 kr. Vil de ha pose etterpå er det bare og dra frem kortet igjen😅

Bra! Fordi i matbutikken observerer jeg at de får posene gratis 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistenker at enkelte hadde hisset seg like mye opp hvis den butikkansatte bare gikk ut fra at de skulle ha poser.

«Har jeg sagt at jeg vil ha pose?! Du skal ikke bestemme hvor mange jeg trenger!!!»

Anonymkode: 243d6...f27

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

I en butikk går det ofte på automatikk. Man spør for hver kunde så man blir litt som en robot. 
Det er mange kunder innom vet du. Det er ikke bare du. 
Du blir ikke spesielt lagt merke til, du er bare en kunde på et samlebånd. 

Jeg vet, derfor jeg sa under at jeg gidder ikke faktisk la meg irritere. De spør jo det spørsmålet tusenvis av ganger. Bruker selvbetjent kasse når det er tilgjengelig. ☺️

Gjest Vecky
Skrevet

Og som tidligere butikkmedarbeider koker det i toppelokket hos meg, fra sånne kommentarer fra folk som deg. 

Nei, det er ingen selvfølge at man skal ha pose. Det har mange med selv i dag. 
Dessuten er det jævla stor forskjell på hvor mange poser folk mener de trenger. Noen vil ha to og andre vil ha fire, for samme mengde varer. 

Det værste er når folk sier nei, eller bare noen få, så trenger de brått 1 eller to til, og forventer å få dem gratis.. 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi er mange som har med poser selv. Og nå som de ofte koster tre kr stk vil det jo være direkte frekt å anta at man skal ha poser. 

38 minutter siden, Rufs said:

Synes det er mer irriterende at de spør når jeg stort sett alltid står med nett i hånda eller legger de på båndet. 

Ja, dette skjer meg nesten alltid. 😅Jo tydeligere jeg viser at jeg har posen i hånda, jo sikrere er det at de spør. Men gidder ikke gå og irritere meg over det likevel, det kunne jo skjedd at jeg ville hatt noen ekstra.  Dessuten ser jeg ofte de som ber om pose etter at den ansatte har begynt på neste kunde, i håp om å få gratis. Så jeg forstår godt at de spør. 

Anonymkode: 5f042...f17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Prøv å putt varene i lomma da. 

Anonymkode: 0a30e...194

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...