AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #221 Skrevet 13. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Tenker man miljø er papirposer ett mye større onde enn plastposer. Anonymkode: aed1e...312 Vel de ender ikke opp som store øyer i havet. Anonymkode: 16d92...97e
Me for life Skrevet 13. september 2023 #222 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er forresten ikke lett å estimere hvor mange poser man trenger, om man er inne å handler for en tusenlapp eller to. Man sier et tall, og håper det er tilstrekkelig Det er faktisk ikke så utrolig vanskelig å beregne poser. Og er du i tvil så sier du en eller to mer enn du tror. Har du noen til overs tar du de med deg hjem og bruker de neste gang. Vanskeligere er det ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #223 Skrevet 13. september 2023 Jeg har jobbet i butikk, og det går faktisk ikke an å se på folk om de vil ha pose eller ikke! Mange skjuler handlenettet i lomma eller veska fram til etter at de har betalt (og det må de få lov til så klart). Jeg synes det må være helt greit å få spm om pose. For at de i kassa skal slippe, så tar jeg fram nettet mitt/posen min, eller sier at jeg har med nett/pose så jeg trenger ikke pose. Så slipper de å spørre hver eneste kunde. Anonymkode: 9eea9...b72 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #224 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (På 10.9.2023 den 0.37): Posene ville blitt brukt til søppel uansett. Nå kjøper man egne søppelposer i steden, fordi det er billigere. Så hva er egentlig poenget? Vi bruker nøyaktig like mange plastposer som før. Anonymkode: 8ef88...2f7 Søppelposene på rull skal være tynnere, og det brukes dermed mindre plast. Det er i hvert fall grunnen jeg har hørt. Anonymkode: 9eea9...b72
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #225 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 23.12): De er livredde for å skulle måtte gi kunden en pose eller to. Det naturlige er jo at kunden spør etter pose ved behov, Problemet er st behovet gjerne dukker opp etter man har betalt. De må da kunne gi ut poser til folk uten at kunden skal måtte betale for det. Anonymkode: 16d92...97e De taper adskillig mer penger enn du tror. Jeg ble pålagt av sjefen å spørre alle om de skulle ha pose, fordi gratisposer medførte et betydelig svinn for butikken. Det er ikke snakk om et par poser for dagen... Anonymkode: 9eea9...b72 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #226 Skrevet 13. september 2023 "ordentlig provosert", "koker i topplokket"? Virkelig? Og jeg trodde at jeg var en lett irritabel person 😁 Anonymkode: 9eea9...b72
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #227 Skrevet 13. september 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: For at de i kassa skal slippe, så tar jeg fram nettet mitt/posen min, eller sier at jeg har med nett/pose så jeg trenger ikke pose. Så slipper de å spørre hver eneste kunde. Anonymkode: 9eea9...b72 Min erfaring er at de alltid spør om jeg skal ha pose når jeg selv står med en i hånda. Jeg tror heller det minner dem på å spørre. MEN, i motsetning til TS irriterer jeg meg selvsagt ikke over det, selv om jeg hadde foretrukket at posene lå foran kassa så man valgte riktig antall selv FØR man handler. Men å klikke som TS over at de spør blir bare for dumt. Selv hvis man står med nettet kan det jo hende man vil ha ekstra. Det kunne jo blitt en regel om at man ikke skal spørre om pose med mindre kunden ber om det, men hadde sikkert blitt mange sure miner da også. Anonymkode: 5f042...f17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå