AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #201 Skrevet 9. september 2023 Posene ville blitt brukt til søppel uansett. Nå kjøper man egne søppelposer i steden, fordi det er billigere. Så hva er egentlig poenget? Vi bruker nøyaktig like mange plastposer som før. Anonymkode: 8ef88...2f7 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #202 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 6.11): Jeg synes ikke det er irriterende å bli spurt om pose. Jeg synes derimot det er irriterende med mersalg og medlemsmas. Hvis det ikke er rabatt på tingen jeg kjøper for medlemmer, HVORFOR spør du da om jeg er medlem?? Og hvorfor prøve å prakke på meg den ene tingen etter den andre som befinner seg i kasseområdet? Anonymkode: 6c4c6...d6b Jeg jobber på Rusta og vi må spør alle om de er medlemmer. Det er en del av jobben. Men jeg skal love deg at det medlemsmaset er mer irriterende for meg enn for deg som kunde. Jeg er sjeleglad de gangene folk sier neitakk. Er dere klar over hvor mange ganger i løpet av dagen vi må slå inn de j…. Tlf nr?????? Så synd på kunder syns jeg absolutt ikke. Dere tåler og bli spurt. Og er så enkelt som og si nei takk om det ikke er ønskelig. Og tro meg, vi på jobb driter i om dere er medlemmer eller ikke. Vi har lik lønn uansett. Anonymkode: 2181e...813
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #203 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg jobber på Rusta og vi må spør alle om de er medlemmer. Det er en del av jobben. Men jeg skal love deg at det medlemsmaset er mer irriterende for meg enn for deg som kunde. Jeg er sjeleglad de gangene folk sier neitakk. Er dere klar over hvor mange ganger i løpet av dagen vi må slå inn de j…. Tlf nr?????? Så synd på kunder syns jeg absolutt ikke. Dere tåler og bli spurt. Og er så enkelt som og si nei takk om det ikke er ønskelig. Og tro meg, vi på jobb driter i om dere er medlemmer eller ikke. Vi har lik lønn uansett. Anonymkode: 2181e...813 Joda, jeg forstår at dette er bestemt av kjeden sentralt og ikke av du som står i kassa. Det er fortsatt irriterende. Anonymkode: 6c4c6...d6b
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #204 Skrevet 10. september 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Joda, jeg forstår at dette er bestemt av kjeden sentralt og ikke av du som står i kassa. Det er fortsatt irriterende. Anonymkode: 6c4c6...d6b De har nok dessverre regnet på at det lønner seg for dem å irritere noen kunder for å få flere medlemmer. Jeg opplevde det samme på Outland nylig, de foran i kassa fikk 20% på sin vare fordi de var medlem. Så spør de meg om jeg er medlem, og jeg sier ja. Og de sier ok, men du får ingen rabatt. Så de spurte kun for å få meg som medlem tilfelle jeg ikke allerede var det. Jeg synes heller det kunne stått plakater om medlemskap og hvilke fordeler det evt kan gi, enn at de ansatte blir plaget med å skulle plage kundene sine. Anonymkode: 5f042...f17
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #205 Skrevet 10. september 2023 Sjukt at pose skal opp i pris, bare fordi de vil følge sverige men nå er matprisene der også lavere enn her. Anonymkode: fd569...1fe
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #206 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 15.51): Ja, du er alene om det. Hvordan kan den butikkansatte vite om du feks har 4 store poser på innerlomma eller ikke? Oh du; hvis det koker i topplokket av dette, så må du komme deg på sinne-terapi😅 Anonymkode: 13e4c...c38 Hun er ikke alene om det, det er faktisk fordummende når de ser at du står der uten poser i hånda, og spør om man trenger poser når man har handla for hele uka. Anonymkode: 1fa35...3a6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #207 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun er ikke alene om det, det er faktisk fordummende når de ser at du står der uten poser i hånda, og spør om man trenger poser når man har handla for hele uka. Anonymkode: 1fa35...3a6 Nei, folk flest har handlenett i lomma, vesken osv. jeg blir ikke fornærmet av at de i butikken ikke vet at jeg har handlenett i vesken, og spør om jeg vil ha pose. På jobb spør jeg om kundene vil ha pose, og over 90% takker nei og drar fram handlenett. Hvordan skal en butikkansatt vite at du og ts vil kjøpe poser, og hvor mange poser dere vil kjøpe? Anonymkode: fee50...d1d 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #208 Skrevet 13. september 2023 Litt morsomt, men nå skal svenskene fjerne plastposeskatten igjen. Får vi snart se nordmenn på harrytur for å hamstre billige bæreposer? 😅 Anonymkode: 5f042...f17
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #209 Skrevet 13. september 2023 Men herregud da, hvor krevende er det å bare si "ja takk", eller "nei takk"? Det tar to sekunder av handelen. Anonymkode: e5c9b...620
-jk- Skrevet 13. september 2023 #210 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (På 10.9.2023 den 0.37): Posene ville blitt brukt til søppel uansett. Nå kjøper man egne søppelposer i steden, fordi det er billigere. Så hva er egentlig poenget? Vi bruker nøyaktig like mange plastposer som før. Anonymkode: 8ef88...2f7 Det er MYE mindre plast i søppelposene. 20-30 poser på en liten rull. 20-30 handleposer tar enormt mye mer plass.
Hoppetaujenta Skrevet 13. september 2023 #211 Skrevet 13. september 2023 Dette var et rart innlegg. Noen av oss kan jo ha poser i fleng med oss i veska for å spare. Kjempegreit at de spør syns jeg. Ikke det minste irriterende.
-jk- Skrevet 13. september 2023 #212 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 19.10): Ja, har sett de såkalte "bevisene" for at handlenett er verre for miljøet. Men tror ikke på disse "bevisene". I landet jeg bor i mesteparten av året har det vært forbudt med plastposer i mange år. Jeg kjøpte handlenett for minst 10 år siden (15?). Disse bruker jeg fremdeles, både i dette landet og når jeg er i Norge. Ingen skal fortelle meg at disse nettene er mer miljøfiendtlig enn de tusenvis av plastposer jeg ikke har brukt i alle disse årene. Anonymkode: 01b45...bf2 Og hvem bruker egentlig handlenett av tøy nå? Svært få tror jeg. Kan knapt huske å ha sett det i "vår" butikk, alle bruker butikkens handlenett av forsterket plast. Disse er drit solide, det eldste jeg har er nok snart 5 år gammelt og brukt mange hundre ganger. Får tilbake en krone hver gang jeg bruker det, så det er et stort overskuddsprosjekt også. Får faktisk nok "bonus" fra dette til å betale for søppelposene på rull jeg kjøper. Dermed er netto kostnad for poser kr. 0,-.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #213 Skrevet 13. september 2023 De ansatte må spørre. Hvor mange sure mennesker som deg tror du de møter hver dag mens de sitter i kassa? Ganske mange. Ta på deg et smil og ta deg sammen de 30 sekundene du står i kassa så gjør du kanskje dagen litt lettere for den stakkaren som sitter der i 6-8 timer. Anonymkode: 381ac...ad7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #214 Skrevet 13. september 2023 Det virker som de fleste har med poser når de handler på butikken her. Synes det er naturlig at de spør, siden de skal slå det posene koster inn på kassa. Det ville vært mere irriterende om de hver gang slo inn x antall poser jeg ikke skal ha, for deretter å måtte trekke beløpet fra igjen. Anonymkode: c2d8a...a6b
Me for life Skrevet 13. september 2023 #215 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 23.12): De er livredde for å skulle måtte gi kunden en pose eller to. Det naturlige er jo at kunden spør etter pose ved behov, Problemet er st behovet gjerne dukker opp etter man har betalt. De må da kunne gi ut poser til folk uten at kunden skal måtte betale for det. Anonymkode: 16d92...97e Du må være fullstendig stokk dum hvis du faktisk ikke ser et behov for pose før etter at du har betalt. Du har selv plukket varene og lagt de på båndet, og du vet selv om du har med pose eller ikke. Da er det ikke vanskelig å se om det er et behov for poser eller ikke. Forventer du å få melken gratis også hvis du først kommer på den etter å ha betalt? Både melk og poser er varer som butikkene må kjøpe inn. Hvis det ene skal være gratis når det plukkes etter betaling, hva skiller det da fra andre varer. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #216 Skrevet 13. september 2023 33 minutter siden, Me for life said: Du må være fullstendig stokk dum hvis du faktisk ikke ser et behov for pose før etter at du har betalt. Du har selv plukket varene og lagt de på båndet, og du vet selv om du har med pose eller ikke. Da er det ikke vanskelig å se om det er et behov for poser eller ikke. Forventer du å få melken gratis også hvis du først kommer på den etter å ha betalt? Både melk og poser er varer som butikkene må kjøpe inn. Hvis det ene skal være gratis når det plukkes etter betaling, hva skiller det da fra andre varer. 😳 Har ikke ord….. Anonymkode: 16d92...97e
Me for life Skrevet 13. september 2023 #217 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): 😳 Har ikke ord….. Anonymkode: 16d92...97e Da foreslår jeg: "2 poser vær så snill". 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #218 Skrevet 13. september 2023 2 hours ago, Me for life said: Da foreslår jeg: "2 poser vær så snill". Det dreier seg ikke om posedebatten, men måten du svarer folk på. Har selv med meg nett når jeg handler og hat gjort det sånn i minst 20 år. Det hender at jeg ikke har med nett, og det hender at jeg har handlet mer, enn hva jeg har nett til, man tror det skal gå, men tok feil. Det er forresten ikke lett å estimere hvor mange poser man trenger, om man er inne å handler for en tusenlapp eller to. Man sier et tall, og håper det er tilstrekkelig. Heldigvis legger den i kassen opp en ekstra pose uten å blinke. De fleste mennesker i yrket er gode på kundeservice. Synd bransjen ikke ser at poser er del av dette 😬 Jeg husker bår poser var gratis, så husker jeg når de innførte betaling for poser, og at de måtte stille med mulighet for nøytrale poser, fordi de ikke kunne kreve betaling av kunden for å bære rundt på reklame. Poser og plast er et onde, og bør unngås for hva det er verdt. Butikkene kan stille med papirposer. Om de på død og liv må ha akkurat betaling for hver eneste pose kan de gjøre som i mange andre land, Vente til kunden er ferdig med å pakke varene sine, og telle nøyaktig antall poser når kunden er ferdig. At man ikke har disse kundeskillene på enden av kassen. Det funker fint det også, men treliter lengre tid. Anonymkode: 16d92...97e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #219 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Poser og plast er et onde, og bør unngås for hva det er verdt. Butikkene kan stille med papirposer. Tenker man miljø er papirposer ett mye større onde enn plastposer. Anonymkode: aed1e...312 1
Adrenalina1 Skrevet 13. september 2023 #220 Skrevet 13. september 2023 Hjelpe meg. Er det noe å bli irritert over?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå