Gå til innhold

Forsikring hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Frisk rase, ingen spesielle kjente sykdommer. Ser forsikringene koster alt fra 250-1000.

Tips til gode forsikringer? Hvilket beløp burde man forsikre for?(veterinær) Noe spesielt jeg burde sjekke at forsikringen dekker? 

Anonymkode: 8517d...d8f

Skrevet

Det kommer an på økonomien din.

Har du god økonomi er hundeforsikring bortkastet. Har du mulighet til å betale mye per måned, men sliter ved større utgifter? Velg lav egenandel og høy dekning. 

Fasit er at forsikringsselskapet tjener penger på sine kunder, så du må finne ut hvordan din likviditet er og hvilken risiko du tolererer. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du en buffer på 100.000,- trenger du ikke forsikring. Har du ikke det ville jeg valgt 90.000,- i veterinærforsikring med høy fast egenandel og lav bevegelig. Jeg har selv hatt veterinærutgifter på over 100k på hunden min i år, og uten forsikring hadde det ikke vært mulig å gi henne nødvendig behandling. Jeg har fått ut mer på forsikringen i år enn jeg har betalt inn i løpet av hele hundens levetid.

Anonymkode: e9d4b...d9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Agria forsikring.

Jeg har 2 hunder som er rundt 1 år gamle. For 2 mnd siden oppdaget jeg at ene hunden min hadde fått en rift på øyet. 5 turer til veterinæren, ca 2000kr ved tur. Man vet aldri når hunden får skade eller sykdom, selv om det er en «frisk rase». 

Anonymkode: b2e89...b89

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Tryg. Fast egenandel. 

Anonymkode: 450c4...b92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Anbefaler Tryg. Fast egenandel. 

Hvor mye dekker de?

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk at forsikringen har direkteoppgjør så du slipper å legge ut selv ved store kostnader.

Anonymkode: 4fba0...8c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvor mye dekker de?

Tryg Extra  tror jeg dekker opptil 60.000,- inkludert ct og mr. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke hørt på de som sier forsikring ikke er verdt det. (Er dumt de kommer med slike påstander når man spør om forsikring.)

Men er samme folka har fått beskjed en gang av en jeg kjenner at hu så ikke vits å ha innboforsikring så hu lurte på hvorfor jeg hadde det. 🫣

Jeg har gjensidige pluss. Den beste og er veldig fornøyd. Men ville ha sjekket rundt med forsikringsselskaper.

Hørt at agira dyreforsikring skal også være bra.

Det spørs også hvor gammel hunden din er osv.

Du burde iallefall forsikre for 60.

Anonymkode: 77f56...859

AnonymBruker
Skrevet

Har agria og er fornøyd der. Måtte operere ene hunden og det var direkteoppgjør - enkelt og greit👍🏼 Lærte derimot at det er ikke alt en skal fikse når hunder blir syke, belastningen for hunden ble for stor. Kommer fortsatt til å ha forsikring fremover, men ikke den dyreste.  Sjekket hva det koster å fjerne livmor, fremmedlegem, behandling v/ormebitt ol. og så valgte jeg forsikring som dekket dette. 

Anonymkode: e11ce...4dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...