AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Skrevet 24. juli 2023 Fylte ut egenerklæring i forbindelse med at jeg skal settes opp på kikkhulskirurgi i kneet og har hatt samtale med anestesisykepleier der vi gikk igjennom skjemaet. På dette skjemaet kom det spørsmål om allergi, og jeg fylte ut at jeg hadde pollenallergi og allergi mot noe dyr. Jeg glemte faktisk helt at jeg egentlig har nikkelallergi og skrev ikke dette opp. Dette ble avdekket som barn, og siden nikkel ikke er lov å bruke i produkter lenger i EU, så er det ikke noe jeg tenker over lenger fordi jeg ikke blir utsatt for det. For alt jeg vet har jeg vokst av meg dette også. Men nå ble jeg plutselig i tvil om jeg burde ringe for å informere om denne allergien, da jeg begynte å tenke på om operasjonsinstrumentene kan ha noe nikkel i seg. Men visst det egentlig ikke er lov å bruke det lenger, så er det vel egentlig ikke noe poeng med å stresse å nevne det? Det ville jo kanskje vært litt rart om de brukte operasjonsustyr med et stoff som er en relativ vanlig allergi? Anonymkode: 7bf07...13d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #2 Skrevet 24. juli 2023 du kan nevne det når du kommer dit. Jeg har nikkelallergi og aldri gitt beskjed. De bruker nok instrumenter med slikt. Hadde operasjon i kne for noen år siden uten problem. Har og hatt andre operasjoner uten problem. Jeg har hatt nikkelallergi siden jeg var 10 år nå er jeg langt over 50. Anonymkode: 82c82...4b9 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): du kan nevne det når du kommer dit. Jeg har nikkelallergi og aldri gitt beskjed. De bruker nok instrumenter med slikt. Hadde operasjon i kne for noen år siden uten problem. Har og hatt andre operasjoner uten problem. Jeg har hatt nikkelallergi siden jeg var 10 år nå er jeg langt over 50. Anonymkode: 82c82...4b9 Takk for informasjon, dette var betryggende. Da nevner jeg det på operasjonsdagen eller når de ringer meg 2 dager før operasjonen for å høre om jeg er frisk. Jeg måtte google og det virker som det kirurgisk stål som brukes ved operasjon, dette er det tryggeste stoffet visstnok for de som har nikkelallergi. Eneste jeg fant var en artikkel om noen som hadde reagert på et implantat som var operert inn i foten og som hadde nikkelallergi, men dette var i USA og der gjelder jo ikke EU direktivene. Synest det var litt pussig at jeg klarte å glemme allergien når jeg fylte inn skjemaet, men kom på de andre allergiene mine som egentlig er mindre relevant, men som sagt så er det ikke så ofte jeg kommer i kontakt med nikkel, så den allergien er nok litt glemt 🙈 Anonymkode: 7bf07...13d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå