Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutten vår på 3 uker sover gjerne 2-3 timer i slengen , men når han da våkner spiser han konstant. Først får han en pupp, slipper den og virker fornøyd. Deretter går det 5minutter og han viser tegn til sult på ny. Han får da den andre puppen, å slik fortsetter det. Nå har han egentlig spist fra klokken 13 til 1530 og er fortsatt ikke ferdig.. Vektoppgangen hans er fin å han får nok mat ifølge helsesøster, men skal det være slik som dette? 
Dere som ammer, hvor lenge og hvor ofte gir dere brystet?  

Anonymkode: ca99b...18d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei på 10 uker og har definitivt hatt (og har) sånne dager. Føler det går veldig i perioder. Og det er jo noe som heter cluster feeding, hvis du søker det opp. Kanskje det er det han holder på med nå:)

Anonymkode: 29b6a...65d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gutten vår på 3 uker sover gjerne 2-3 timer i slengen , men når han da våkner spiser han konstant. Først får han en pupp, slipper den og virker fornøyd. Deretter går det 5minutter og han viser tegn til sult på ny. Han får da den andre puppen, å slik fortsetter det. Nå har han egentlig spist fra klokken 13 til 1530 og er fortsatt ikke ferdig.. Vektoppgangen hans er fin å han får nok mat ifølge helsesøster, men skal det være slik som dette? 
Dere som ammer, hvor lenge og hvor ofte gir dere brystet?  

Anonymkode: ca99b...18d

Nå fikk jeg flashback, akkurat sånn var det her og😊 Babymagen er bitteliten så ikke plass til så mye, og det er også viktig med hyppig amming nå i starten for å sikre seinere melkeproduksjon. Kos deg med baby (kjente nå at jeg savnet den tiden❤️), se serier/les bøker/hør på podcaster. 

Anonymkode: 85c50...115

AnonymBruker
Skrevet

Sånn var det her og ❤️ Jeg har hygget meg veldig med ammestundene hele tiden da. Rigget meg til foran tv i godstolen og benyttet tilbakelent amming. Både jeg og baby sov og ammet om hverandre de første månedene! 

Men, ikke for å skremme, men gutten min hadde kort tungebånd og det var grunnen til at han ammet så lenge av gangen (vi kunne holde på 2-3 timer). Han hadde også fin vektoppgang og jeg ble ikke sår eller noe, alt var tilsynelatende bra bortsett fra hyppige og lange amminger. Men siden jeg hygget meg med baby tett på meg reagerte jeg ikke på at det var rart, det var sånn det var for oss, kort tb ble derfor ikke oppdaget før han var nærmere 5 mnd og hos kiropraktor for låsninger i nakken.

Anonymkode: f6cb9...68a

AnonymBruker
Skrevet

Dette er (dessverre...) ganske vanlig. 

Min første var helt ekstrem. Jeg trodde jeg skulle bli gal. Jeg hygget meg IKKE! Jeg har null interesse av å sitte på ræven foran tv'en i timesvis hver dag. Jeg endte opp med å hate amming dypt og intenst. Jeg gikk på en depresjon til slutt, og da lurte helsesykepleieren på hvorfor i alle dager jeg ikke bare sluttet å amme, for det var virkelig ikke verdt det om det gikk på min psykiske helse løs. 

Andremann var heldigvis litt bedre.. Det kunne være skikkelig ille i økedøgn, men ellers gikk det bedre.. 

Tips er å ha alt klart der du blir fanget. Gjøre klart et "reir" i sofaen hvor du når bok, ørepropper om du vil høre lydbok, har drikke osv tilgjengelig. 

Anonymkode: 34a1f...692

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Datteren min er 6 uker og holder fortsatt på sånn i perioder. Føler hun er slik når hun er våken, at hun vil konstant ha pupp, men om hun sover så sover hun ofte 2-3 timer så da våkner hun ikke for å spise. 

Anonymkode: e9520...6a0

AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig de første ukene. Derfor man føler man ikke får gjort noen ting hvis baby i tillegg vil sove oppå deg. Men det roer seg etterhvert :) 

Anonymkode: d840b...537

AnonymBruker
Skrevet

Ikke spør om amming på kvinneguiden. Veldig mange som er harde på flaska her. Meld deg inn i ammehjelpsgruppen på facebook :)

Anonymkode: 12a30...733

Skrevet

Fullstendig normalt!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ikke spør om amming på kvinneguiden. Veldig mange som er harde på flaska her. Meld deg inn i ammehjelpsgruppen på facebook :)

Anonymkode: 12a30...733

Heller omvendt!

Anonymkode: d9436...a32

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...