AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Skrevet 24. juli 2023 Får besøk av en spanjol, og da er det jo kaffe bombon som gjelder. Dvs. kaffe med raus mengde kondensert melk. Veldig godt for oss som ikke liker kaffe. Men jeg har problemer med å finne kondensert melk i norske butikker? På google finner jeg bare i hermetikkboks, som jo ikke er egnet til å ha stående etter åpning. I Spania har alle butikker godt utvalg av slike, som fungerer som en ketchup flaske. Noen som har sett dette i Norge? Anonymkode: cdf22...378
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #2 Skrevet 24. juli 2023 Kanskje spanjolen kan ta med? Alternativt så tømmer du bare innholdet fra boksen over i ei mugge eller lignende, så tar den seg litt bedre ut på bordet. 🙂 Anonymkode: 356c7...321 1
Gjest Albbas Skrevet 24. juli 2023 #4 Skrevet 24. juli 2023 I Norge selges det bare på hermetikk så vidt jeg har sett. Hvor mye av denne melka bruker man i en latte/kopp kaffe? Har hatt lyst til å prøve men kondensert melk er jo spinndyrt 😬
visp Skrevet 24. juli 2023 #5 Skrevet 24. juli 2023 Det er veldig raskt og billig å lage selv, og holder seg to-tre uker i kjøleskap: https://www.coquere.no/kondensert-melk/
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #6 Skrevet 24. juli 2023 Jeg kjøper det på en innvandrerbutikk, den er for kaffe. Men både søtet kondensert melk og vikingmelk (usøtet) kan du blande ut med litt melk så har du din hjemmelagde da De står ofte i bakehyllen på litt store butikker med godt utvalg. Anonymkode: 3fd6c...c99
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #8 Skrevet 24. juli 2023 Jeg hadde bedt de ta med for kondensert melk er svindyrt i norge 😅 Anonymkode: a1e44...41d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #9 Skrevet 24. juli 2023 1 hour ago, Albbas said: Hvor mye av denne melka bruker man i en latte/kopp kaffe? Har hatt lyst til å prøve men kondensert melk er jo spinndyrt Ca 50/50, voldsomme mengder sukker altså 😂 Og så rører du rundt til det får en lys kakao farge. https://foodal.com/drinks-2/coffee/recipes-java/make-a-cafe-bombon/ Anonymkode: cdf22...378
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #10 Skrevet 24. juli 2023 Her har jeg sett det både på den lokale Joker butikken og på større butikker som Meny og Kiwi. Dog ikke på flaske. Anonymkode: f3df4...532
Brunhilde Skrevet 24. juli 2023 #11 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kjøper det på en innvandrerbutikk, den er for kaffe. Men både søtet kondensert melk og vikingmelk (usøtet) kan du blande ut med litt melk så har du din hjemmelagde da De står ofte i bakehyllen på litt store butikker med godt utvalg. Anonymkode: 3fd6c...c99 Det er noen år siden man fikk kjøpt Vikingmelk. Produksjonen ble lagt ned i 2020. Vikingmelk var heller ikke i nærheten av søtet kondensert melk, verken i smak eller konsistens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå