Gå til innhold

Hvor får en kjøpt kondensert melk til kaffe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får besøk av en spanjol, og da er det jo kaffe bombon som gjelder. Dvs. kaffe med raus mengde kondensert melk. Veldig godt for oss som ikke liker kaffe. 

Men jeg har problemer med å finne kondensert melk i norske butikker? På google finner jeg bare i hermetikkboks, som jo ikke er egnet til å ha stående etter åpning. 

I Spania har alle butikker godt utvalg av slike, som fungerer som en ketchup flaske. Noen som har sett dette i Norge? 

leche-condensada-la-lechera-450gr.jpg

Anonymkode: cdf22...378

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje spanjolen kan ta med?

Alternativt så tømmer du bare innholdet fra boksen over i ei mugge eller lignende, så tar den seg litt bedre ut på bordet. 🙂 

Anonymkode: 356c7...321

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På Meny

Anonymkode: d40ba...812

Gjest Albbas
Skrevet

I Norge selges det bare på hermetikk så vidt jeg har sett. 

Hvor mye av denne melka bruker man i en latte/kopp kaffe? Har hatt lyst til å prøve men kondensert melk er jo spinndyrt 😬

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper det på en innvandrerbutikk, den er for kaffe. Men både søtet kondensert melk og vikingmelk (usøtet) kan du blande ut med litt melk så har du din hjemmelagde da :) De står ofte i bakehyllen på litt store butikker med godt utvalg.

Anonymkode: 3fd6c...c99

Skrevet

innvandrer butikk. 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bedt de ta med for kondensert melk er svindyrt i norge 😅 

Anonymkode: a1e44...41d

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Albbas said:

Hvor mye av denne melka bruker man i en latte/kopp kaffe? Har hatt lyst til å prøve men kondensert melk er jo spinndyrt 

Ca 50/50, voldsomme mengder sukker altså 😂 Og så rører du rundt til det får en lys kakao farge. 

https://foodal.com/drinks-2/coffee/recipes-java/make-a-cafe-bombon/

Anonymkode: cdf22...378

AnonymBruker
Skrevet

Her har jeg sett det både på den lokale Joker butikken og på større butikker som Meny og Kiwi. Dog ikke på flaske.

Anonymkode: f3df4...532

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjøper det på en innvandrerbutikk, den er for kaffe. Men både søtet kondensert melk og vikingmelk (usøtet) kan du blande ut med litt melk så har du din hjemmelagde da :) De står ofte i bakehyllen på litt store butikker med godt utvalg.

Anonymkode: 3fd6c...c99

Det er noen år siden man fikk kjøpt Vikingmelk. Produksjonen ble lagt ned i 2020. Vikingmelk var heller ikke i nærheten av søtet kondensert melk, verken i smak eller konsistens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...