AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Skrevet 24. juli 2023 Tørr heller ikke å kjøre på ukjente steder i Norge? Burde denne personen ha lappen? Anonymkode: 0defb...7dd
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #2 Skrevet 24. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tørr heller ikke å kjøre på ukjente steder i Norge? Burde denne personen ha lappen? Anonymkode: 0defb...7dd Ja, personen begrenser seg jo til de strekningene hen føler hen mestrer. har en slektning som kjører to bestemte strekninger. Er kjent det og vet hvordan. Men mest av alt kjører ikke denne slektningen lengre strekninger da plages med rygg og hofter. så det kan jo ligge annet bak som du ikke vet om. forøvrig et spørsmål vedkommende må ta med sin lege. Anonymkode: ddfdd...58a 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Skrevet 24. juli 2023 Ja går fint DDT. Men DDT kognitive blir litt dårlig med alder. Så de lan mestre utmerket å kjøre sine vante turer. Men slite der det er ukjente veier. Anonymkode: 8d834...83f
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #4 Skrevet 24. juli 2023 En bekjent av svigermor synes svigermor er så modig fordi hun tør kjøre til den store byen i fylket, en time unna der de bor… Jeg tenker mitt om denne damen burde hatt lappen ja, men det er vel ikke lenge før hun må begynne med legetester så da er det noen kompetente som plukker det opp isåfall. Anonymkode: a7600...8ef
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #5 Skrevet 24. juli 2023 Den personen har jo kjempeinnsikt og gjør gode trafikkmessige vurderinger. Det er jo noe annet å kjøre på 4-6 felt på ukjente steder enn nærområdet sitt Anonymkode: 1fd61...c32 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #6 Skrevet 24. juli 2023 Det er altfor mange folk i 70-årene, som har sterkt reduserte evner som bilfører, men som ikke innser det selv og er en fare i trafikken. Kudos til de som faktisk innser sine begrensninger, og tilpasser kjøringen etter det. Anonymkode: 4df5d...f0d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #7 Skrevet 24. juli 2023 Ja😊 De har jo selvinnsikt og ingen interesse av å kjøre på ukjente steder. Verre med de som ikke har selvinnsikt, som ikke mestrer og som kjører likevel. De burde bli fratt førerkortet og ofte blir de også det👍🏻 I Danmark risikerer de også å bli fratatt bilen 😃 Anonymkode: 5e194...e63 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #8 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja går fint DDT. Men DDT kognitive blir litt dårlig med alder. Så de lan mestre utmerket å kjøre sine vante turer. Men slite der det er ukjente veier. Anonymkode: 8d834...83f Men hva hvis det skjer noe uventet på en kjent vei? Anonymkode: 25b50...505
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #9 Skrevet 24. juli 2023 På samme måte som det er en aldersgrense for å få lappen så burde vi hatt en øvre aldersgrense for å beholde den. Det er ganske kjent at menn 50+ oftere havner i alvorlige ulykker f.eks. Nå sier ikke jeg at grensen bør ligge på 50 år altså, men ingen over sånn 75 - 80 ish burde få beholde lappen mener jeg. Anonymkode: 196cc...90e
Bacteria Skrevet 24. juli 2023 #10 Skrevet 24. juli 2023 Det er mange yngre og som begrenser seg selv ift bilkjøring. Jeg kjører her jeg bor og på landevei, men har ingenting å gjøre fex på motorvei. Det er over det jeg er vant til, det går for fort og er for uoversiktlig. Har aldri kjørt på motorvei, har hatt lappen i 25 år så dette har ikke noe med alder å gjøre. Skjer det noe uventet på veiene her blir det en helt annen sak. Heldigvis finnes ikke motorveier her, jeg har dermed ikke behov for å kjøre på de. Skal jeg fex til Oslo tar jeg fly, tog eller får noen andre til å kjøre. Ser ikke noen grunn til at jeg ikke skulle hatt lappen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå