AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Skrevet 24. juli 2023 Foreldremøter, 17 mai på skolen, forestillinger, andre ting på skolen og barneursdager er vanskelig å delta i. Far til barnet kjenner alle til, han er godt likt, veldig karismatisk og lett å tro på. Jeg får blikk, kommentarer, blir behandlet som luft eller folk bare fjerner seg fra en samtale. Jeg har 40% samvær, far har resten og derfor er det viktig for meg å sette av tid til alt som skjer på skolen. Jeg har vært på alle møter, far møter ikke opp. Han gir heller ikke beskjed om at han ikke kommer. Lærer spør meg om far er forsinket, jeg vet ikke for jeg har ikke hørt noe fra han. Lærer forteller meg etterpå at far burde vært på møtet, ja det burde han - men jeg har ikke hørt noe. Samarbeidet går svært dårlig, det finnes omtrent ikke kommunikasjon mellom oss. Derfor er jeg også veldig delaktig i alt som skjer på skolen. Blant foreldrene begynner det å bli vanskelig nå, jeg hever meg over noe hver eneste gang, jeg vet jeg tåler mye, men nå har jeg begynt å grue meg. Jeg vet noe av hva far sier til andre og det er ikke hyggelige ting og det er totalt løgn. Første som skjedde var jo at jeg fant ut av graviditet etter brudd, langt på vei fordi jeg sleit med stress rundt bruddet. Jeg og han snakket lenge om det og beholdt barnet selv om vi ikke var sammen. Jeg var rundt 12 uker på vei, turte ikke å søke om å fjerne noe som hadde vokst seg så stor. I denne tiden snakket han om til alle at han måtte ta vare på et barn som ikke var hans, at jeg tvang han. Først når barnet kom til verden så trodde han ikke det lengre. Han bare gadd ikke opplyse om dette til de som hadde hørt på han i førsteomgang. Andre jeg fikk vite var at han mente at jeg hadde sendt advokat på han for å ta fra han barnet. I den tiden hadde vi 50/50. Det var jo helt motsatt, jeg fikk et brev av hans advokat ganske så ut av det blå da jeg ikke ville signere 60% til han. Han la dette dødt etterpå. Det tredje som skjedde var min flytting, 30 min unna han og havnet i en annen by. Her gikk han til sak igjen og med sitt karismatiske vesen så vant han. Det han sier til andre da er at barnevernet skulle ta fra meg barnet så da fikk han hovedomsorgen. Jeg er ikke egnet som mor, men barnet har samværsrett. Barnevernet har ikke vært inne hos oss. Noe han har snakket om siden brudd er at jeg nektet han å ha kontakt med familien sin. Den skjønner jeg ikke hvor kommer fra en gang. Jeg besøkte hans bestemor fast ukentlig med baby og før vi fikk baby. Jeg hadde en dag i uka som farmor var på besøk for å få stelle med baby. Jeg og farmor var gode venninner mens jeg var sammen med hennes sønn. Jeg kjenner hans søsken fra før og vi kom godt overens. Jeg valgte hans søster som fadder til baby. Så jeg skjønner jo at den som tror på alt dette må jo være skremt av alle møtene jeg dukker opp på. Noen sender medlidenhet i blikkene sine. Noen prater til meg med sterk medlidenhet. Hva gjør jeg med dette? Skolen starter igjen snart og det er 5 år til med dette.. Anonymkode: 8a66b...b52
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #2 Skrevet 24. juli 2023 Du sier folk sender deg medlidenhetsblikk på møter, da er han nok allerede gjennomskuet. Dokumenter det som er nødvendig , avtaler o.l. Ikke bry deg så mye om hva folk tror eller ikke. Hvis du oppfører deg saklig og høflig vil disse løgnene falle isammen. Ingen normale folk går rundt og prater slik om eksen. Jeg ville tenkt han ikke var riktig klok. Det viktigste er å skjerme barnet mest mulig fra dette kaoset. Får barnet med seg hva far sier? Det er det som er det verste her. Anonymkode: 546b3...4ba 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Skrevet 24. juli 2023 Denne faren høres veldig ustabil. Hva har dem andre foreldrene med hvordan foreldre du er. Be om en time på familievernskontoret. Jeg har mine ting med barnefar jeg også, men jeg sverter han ikke rundt til andre som ikke har noe med det og gjøre. Nå har han dem kun annhverhelg, han kunne hatt mere, men bare og spørre om litt ekstra så er det ukk og aff. Faren til venninna mi var sånn som han, hun sa alle tror han er den flotte mannen, juger og kan snu om alle til og tro på han. Høres ut som han har ett eller annet men hva vet jeg ikke, men det finnes en tilstanden for sånne typer mennesker Anonymkode: 6f4f6...d0e
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #4 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du sier folk sender deg medlidenhetsblikk på møter, da er han nok allerede gjennomskuet. Dokumenter det som er nødvendig , avtaler o.l. Ikke bry deg så mye om hva folk tror eller ikke. Hvis du oppfører deg saklig og høflig vil disse løgnene falle isammen. Ingen normale folk går rundt og prater slik om eksen. Jeg ville tenkt han ikke var riktig klok. Det viktigste er å skjerme barnet mest mulig fra dette kaoset. Får barnet med seg hva far sier? Det er det som er det verste her. Anonymkode: 546b3...4ba Jeg har snakket med lærer på skolen som mener at barnet ikke viser tegn til å få med seg noe. Desverre fikk barnet vite alt om en konflikt (fra far) før sommeren. Jeg gjør det jeg kan for å legge skjul på alt og snakke fint om far. Jeg får ikke noe ny vurdering av samarbeidet før helse eller skole sender bekymringsmelding på far. Mener advokaten. Anonymkode: 8a66b...b52
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #5 Skrevet 24. juli 2023 Om en far hadde gått rundt og sagt private ting om barnemoren rundt til andre foreldre, hadde jeg tenkt mitt om han. Sannhet eller ei. Anonymkode: 6f4f6...d0e 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #6 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Denne faren høres veldig ustabil. Hva har dem andre foreldrene med hvordan foreldre du er. Be om en time på familievernskontoret. Jeg har mine ting med barnefar jeg også, men jeg sverter han ikke rundt til andre som ikke har noe med det og gjøre. Nå har han dem kun annhverhelg, han kunne hatt mere, men bare og spørre om litt ekstra så er det ukk og aff. Faren til venninna mi var sånn som han, hun sa alle tror han er den flotte mannen, juger og kan snu om alle til og tro på han. Høres ut som han har ett eller annet men hva vet jeg ikke, men det finnes en tilstanden for sånne typer mennesker Anonymkode: 6f4f6...d0e Det hjelper svært lite, for han sier bare at jeg overdriver, hører feil, misforstår. Så gir han fvk en grundig forklaring som de godtar, så blir han og jeg enige om nye ting der og da. Fvk er fornøyde med møtet og alt brytes etterpå. Anonymkode: 8a66b...b52
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #7 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Foreldremøter, 17 mai på skolen, forestillinger, andre ting på skolen og barneursdager er vanskelig å delta i. Far til barnet kjenner alle til, han er godt likt, veldig karismatisk og lett å tro på. Jeg får blikk, kommentarer, blir behandlet som luft eller folk bare fjerner seg fra en samtale. Jeg har 40% samvær, far har resten og derfor er det viktig for meg å sette av tid til alt som skjer på skolen. Jeg har vært på alle møter, far møter ikke opp. Han gir heller ikke beskjed om at han ikke kommer. Lærer spør meg om far er forsinket, jeg vet ikke for jeg har ikke hørt noe fra han. Lærer forteller meg etterpå at far burde vært på møtet, ja det burde han - men jeg har ikke hørt noe. Samarbeidet går svært dårlig, det finnes omtrent ikke kommunikasjon mellom oss. Derfor er jeg også veldig delaktig i alt som skjer på skolen. Blant foreldrene begynner det å bli vanskelig nå, jeg hever meg over noe hver eneste gang, jeg vet jeg tåler mye, men nå har jeg begynt å grue meg. Jeg vet noe av hva far sier til andre og det er ikke hyggelige ting og det er totalt løgn. Første som skjedde var jo at jeg fant ut av graviditet etter brudd, langt på vei fordi jeg sleit med stress rundt bruddet. Jeg og han snakket lenge om det og beholdt barnet selv om vi ikke var sammen. Jeg var rundt 12 uker på vei, turte ikke å søke om å fjerne noe som hadde vokst seg så stor. I denne tiden snakket han om til alle at han måtte ta vare på et barn som ikke var hans, at jeg tvang han. Først når barnet kom til verden så trodde han ikke det lengre. Han bare gadd ikke opplyse om dette til de som hadde hørt på han i førsteomgang. Andre jeg fikk vite var at han mente at jeg hadde sendt advokat på han for å ta fra han barnet. I den tiden hadde vi 50/50. Det var jo helt motsatt, jeg fikk et brev av hans advokat ganske så ut av det blå da jeg ikke ville signere 60% til han. Han la dette dødt etterpå. Det tredje som skjedde var min flytting, 30 min unna han og havnet i en annen by. Her gikk han til sak igjen og med sitt karismatiske vesen så vant han. Det han sier til andre da er at barnevernet skulle ta fra meg barnet så da fikk han hovedomsorgen. Jeg er ikke egnet som mor, men barnet har samværsrett. Barnevernet har ikke vært inne hos oss. Noe han har snakket om siden brudd er at jeg nektet han å ha kontakt med familien sin. Den skjønner jeg ikke hvor kommer fra en gang. Jeg besøkte hans bestemor fast ukentlig med baby og før vi fikk baby. Jeg hadde en dag i uka som farmor var på besøk for å få stelle med baby. Jeg og farmor var gode venninner mens jeg var sammen med hennes sønn. Jeg kjenner hans søsken fra før og vi kom godt overens. Jeg valgte hans søster som fadder til baby. Så jeg skjønner jo at den som tror på alt dette må jo være skremt av alle møtene jeg dukker opp på. Noen sender medlidenhet i blikkene sine. Noen prater til meg med sterk medlidenhet. Hva gjør jeg med dette? Skolen starter igjen snart og det er 5 år til med dette.. Anonymkode: 8a66b...b52 For det første vær den du er. Og he deg over det. Mest effektive mot sånt er å nevne litt til en av stedets sladrehanker. Treger ikke si så mye. Men litt, så er det over alle vinder. Bare ikke lyv. Men i rette situasjon, så kan du nevne at du syntes det er så slitsomt med alle rykter du hører om deg. For du skjønner ikke hvor det kommer fra. Feks at bv har tatt fra deg barna, når de aldri har vært i bildet deres, eller at du har nektet familien han å se barna, når du har vært på besøk med barnet ukentlig til ex svigermor. Trenger ikke skylde på han. Bare si du ikke skjønner hvordan slike usanne historier dukker opp. Bare velg en ting. La de bli nysgjerrig og spørre mer. Fungerer hver gang, om du smører deg med tålmodighet. Gjorde det da ex til mon mann satte ut rykter om meg. Men hun overdrev mye å da. Og noen syntes det var litt rart hun skulle liksom vite alt dette om meg Anonymkode: 1bf6a...ade 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #8 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om en far hadde gått rundt og sagt private ting om barnemoren rundt til andre foreldre, hadde jeg tenkt mitt om han. Sannhet eller ei. Anonymkode: 6f4f6...d0e Han kjenner de godt fra langt tilbake i tid. Noen er barndomsvenner, venner fra ungdomskolen, felles jobb, mange felles venner ellers. Så jeg vet ikke om de tenker slik om han. Jeg tror at de tenker at han har det så vanskelig at han trenger å lufte seg. Anonymkode: 8a66b...b52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå