Gå til innhold

Gleder meg VILT MYE til bhg åpner igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor på 3 år holder på å gå på veggen her på tredje uka hjemme med bare mamma og pappa. Dessverre er vi stuck hjemme pga sykdom på meg (må på sykehuset hver dag), så vi får ikke dratt noe sted heller. Vi gjør alt vi kan for å tilfredsstille hennes aktivitetsbehov med både det ene og det andre, men vi må bare innrømme at det er bare ikke bra nok for henne. Alle er borte og det er skitvær her i trøndelag og ungen kjeder seg. Og vi blir klin gærne. Får ikke gått på do alene engang og alt er bare MAMMA PAPPA MAMMA PAPPA. Herregud det blir deilig når bhg åpner igjen og ungen blir tilfredsstilt og vi kan få litt fri igjen!!!

• Liker 1
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haha, akkurat sånn er det her også :P Og i tusen andre hjem. 

Jeg er så glad for at vi bare har 3 uker ferie i år (hadde lang påskeferie og skal ha lang juleferie, så slapp av, mammapolitiet, ungene får masse ferie i løpet av året....). 

Jeg har to, 2 og 5 år. Eldstemann har alltid vært "litt ekstra", og er helt rævva på å aktivisere seg selv. Vi presser og øver på at han SKAL klare seg uten å bli aktivisert av oss voksne, og da har han selvsagt funnet ut at det å utagere så voldsomt at vi MÅ gripe inn, er en fin måte å tiltvinge seg oppmerksomhet på. Og det som virker aller aller best, er selvsagt å gå fysisk til angrep på småsøsken.. 

Og lillebror er selvsagt midt i trassalderen.. 

Det er egling og hyling og masing og sutring hele pokkers dagen... 

Vi har stor hage, og park og skog og masse lekeplasser rundt oss, og inne er det plastilina og perler og malesaker og hobbyting og lego og biler og whatnot av leker (og ja, vi har prøvd å ha bare litt fremme, rotere på lekene, legge "klart" hobyting så det er bare å sette igang, osv), men hjelpe meg altså.. 

Jeg grein i dusjen allerede dag TO av ferien i år, for jeg så bekmørkt på å måtte tilbringe tre uker med egen familie... 

Begge elsker å være i bhg, heldigvis, så da den åpnet igjen i dag LØP begge to inn og hadde ikke tid til å si hadet eller noe.. 

Anonymkode: 491dc...711

• Liker 1
  • Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk nummer to nå i sommer og vi sliter med å aktivere treåringen nok. Denne uka har besteforeldre, venner og annen familie reist vekk og vi sitter inne med regnvær. Denne siste uka blir lang. 

Blir veldig bra når treåringen kommer tilbake til barnehagen og får lekt med vennene sine igjen.

Anonymkode: d1233...f96

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt de tre ukene og bhg åpnet i dag. SYKT deilig. Vi er heldige som er friske og har vært ute på reise i ferien, men krevende uansett. God bedring TS, håper du blir helt frisk. 💗

Anonymkode: 9bec1...d19

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

God bedring TS ❤️

Kanskje mannen kan ta med barnet ut på noe uten deg? Eller dere kan stoppe på vei til/fra sykehus om du orker? Et sted barnet kan løpe litt, bade osv.

Har dere ingen venner eller bekjente med barn som feks kan komme på besøk så kan barna leke sammen?

Anonymkode: d2b13...6fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det går fint an å være ute i regnvær.

Anonymkode: f49ac...09b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det går fint an å være ute i regnvær.

Anonymkode: f49ac...09b

Joda, men det er gjerne ikke like gøy ;) Verken for voksne eller barn. 

Jeg bor på Vestlandet, og herregud for et drittvær vi har hatt hele ferien. 

Det ER kjipt, når man har veldig aktive barn som MÅ ut flere ganger om dagen for ikke rasere hele huset. Ut før lunsj: alt er vått når man kommer inn, for ja, regntøy blir vått oppover ermene og beina når ungene sutler med vann, samme hvor godt regntøyet er. Så må man ut før middag igjen - og da ta på regntøy som fremdeles er vått. Og så igjen ETTER middag. Man subber rundt og er klam og ekkel (for det blir man når det er 15 grader og man har regntøy på), alt klistrer seg fast, trampolinen er glatt, steiner og røtter er glatt, det er klumpete å sykle med støvler på (spesielt for de aller minste...), osv osv. 

• Liker 1
  • Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet

Det dere trenger er jo stimuli i form av andre barn, og ikke det å måtte dra et sted. Ingen naboer med barn på samme alder, som dere kunne leke med?

Anonymkode: e8029...7f9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det dere trenger er jo stimuli i form av andre barn, og ikke det å måtte dra et sted. Ingen naboer med barn på samme alder, som dere kunne leke med?

Ikke ts, men her jeg bor er det ikke det. Og ja, det er akkurat det ungene hadde trengt, å få herje med andre (ca jevnaledrende) barn. Men det er det fint lite av. 

Vi har et vennepar med en som er jevnaldrende til vår eldste, men de går overhodet ikke i lag.. Som i at ungen vår nekter å komme ut av rommet sitt når de er her, og aktivt gjør alt han kan for å unngå dette barnet når de er på besøk (og jeg må innrømme at jeg skjønner det...)

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Nordmenn flest drar jo på ferie i juli, så det er ganske normalt at man ikke finner noen å leke med. Er helt dødt her vi bor (svært borettslag med over 200 boenheter). Snakket med barnehagen i sted og de anbefalte ikke å komme dit heller fordi de fleste ungene var bortreist. 

Er sånn jeg husker somrene som liten også. Mange lange uker uten venner... 

Føler med deg TS. Man kan si hva man vil om at det er gøy med regn også, men når man er vant med regn året rundt så er det lite feriestemning over å gjøre det samme som man gjør resten av året. Hjemmesommer er kjempevanskelig synes jeg! Når helsa og været spiller på lag kan det være fint, med mye bading og telttur, men uten det er det blytungt. 😅 

Anonymkode: 2d7b5...bbb

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke pappa ta med ungen på noe aleine? 

Anonymkode: 22fc2...65b

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

To voksne som sliter med å aktivisere ETT barn..? Kan dere ikke dele dere opp og finne på noe med barnet hver for dere? Så får den andre litt alenetid også. 
Ut å leke hver dag uansett vær. 

Anonymkode: bb719...556

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har en på 11 og en på 13. De vil ikke finne på noe som helst, ikke møte noen og helst ikke se oss. Bare trykke på telefon og PC.

Nyt det mens dere har det.

Anonymkode: adafd...e87

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har en på 11 og en på 13. De vil ikke finne på noe som helst, ikke møte noen og helst ikke se oss. Bare trykke på telefon og PC.

Nyt det mens dere har det.

... det du beskriver høres ut som drømmescenariet fremfor hva som har foregått hos oss i ferien. Så "nyt det mens du har det" selv ;)

Hvorfor i alle dager skal man hele tiden få beskjed om å "nyte" ting...? Hvorfor må ting man synes er intenst dritt "nytes"..? Får fremdeles lyst til å myrde folk som sier "nyyyyyt denne fantastiske tiden" til folk med baby, når jeg tenker på hvor ufattelig dritt den tiden var for meg.. 

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vet det er oppbrukt, men jeg lurer så utrolig ofte på hvorfor folk velger å få barn, sånn helt seriøst?

Sende de i barnehagen fra de såvidt kan gå, kun være sammen med de i helgene og noen få timer i hverdagene. I tillegg er det helt krise å ha ferie med sine egne barn.

Hva er greia egentlig?

Noen få uker i året har dere muligheten til å slappe av og være sammen med barna deres. Kose dere og ta livet med ro. Ha masse tid sammen.

Synd at du er syk TS, forstår at det kan være litt ekstra slitsomt, men barnet har jo en pappa også, og dere har det ene barnet, såvidt jeg forstår. Dette burde ikke være et problem.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet
veronicalake skrev (3 minutter siden):

Vet det er oppbrukt, men jeg lurer så utrolig ofte på hvorfor folk velger å få barn, sånn helt seriøst?

Sende de i barnehagen fra de såvidt kan gå, kun være sammen med de i helgene og noen få timer i hverdagene. I tillegg er det helt krise å ha ferie med sine egne barn.

Hva er greia egentlig?

Noen få uker i året har dere muligheten til å slappe av og være sammen med barna deres. Kose dere og ta livet med ro. Ha masse tid sammen.

Synd at du er syk TS, forstår at det kan være litt ekstra slitsomt, men barnet har jo en pappa også, og dere har det ene barnet, såvidt jeg forstår. Dette burde ikke være et problem.

Ingen som vet hvor slitsomt det er før de får barn. Det jeg syns er rart, er at folk får flere enn ett barn. Det blir bare ett barn på meg vertfall. Vi er 2 uker inn i ferien. Det er kos, men slitsomt. Slappe av kan jeg gjøre når jeg er tilbake på jobb 😉

Anonymkode: 4090c...fce

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

... det du beskriver høres ut som drømmescenariet fremfor hva som har foregått hos oss i ferien. Så "nyt det mens du har det" selv ;)

Hvorfor i alle dager skal man hele tiden få beskjed om å "nyte" ting...? Hvorfor må ting man synes er intenst dritt "nytes"..? Får fremdeles lyst til å myrde folk som sier "nyyyyyt denne fantastiske tiden" til folk med baby, når jeg tenker på hvor ufattelig dritt den tiden var for meg.. 

Livet generelt bør nytes. Etterpå er det antagelig ingenting.

Poenget jeg prøvde å få fram var at barna er avhengige av deg og klengete og masete i noen år. Og det er slitsomt, du store verden. Så blir de uavhengige, og alle de koselige, morsomme tingene du har lyst til å gjøre som en familie blir avvist med «njaa… kanskje» før de forsvinner inn i TikToken sin noen timer.

Så kan du parere med «nyt det selv». Joda, jeg nyter å få sove hele netter og å få mer tid til hobbyer. Men jeg hadde kanskje trodd at barna kom til å sone meg ut når de var 14-15, ikke 8-9.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
veronicalake skrev (1 time siden):

Hva er greia egentlig?

Poenget er vel at det er lite avslappende å ha en trassig treåring som kjeder seg hjemme i 3-4 uker 😅 man kan elske barna sine og like å være sammen med dem og likevel synes enkelte perioder kan være litt krevende. 

Anonymkode: 03159...dde

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi sendte melding til foreldrene til bhg- vennene til eldste (minste går ikke i bhg enda) og sa at vi skulle være hjemme den og den uken, og at vi gjerne ville ha beskjed om det var interesse for playdate.

Så her har det vært gull verdt å frese av seg med vennene noen dager de ukene vi bare har vært hjemme. Synes første uka var grusom, men så gikk vi alle inn i feriemodus og nå gruer jeg meg litt til ferien er over.

Anonymkode: 22eb2...b86

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager drar ikke faren med ungen ut på aktiviteter og sliter henne litt ut når du er så syk at du må ha daglig oppfølging på sykehuset???

Har selv en 3-åring som er ekstremt aktiv og har lang ferie. Vi drar på småturer hele tiden. Å se nye steder/steder man sjeldent ser, løpe på nye veier, spise en is osv er gøy og spennende for de små. Kanskje dra og se på noen dyr eller en ny lekeplass osv. Gidder ikke far å ta litt ansvar når han har syk kone/samboer? 

Anonymkode: ae5f2...f2c

• Liker 8
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...