AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Skrevet 24. juli 2023 Jeg flyttet nettopp til Oslo og er jente på nitten. En stor mann truet meg på livet. Jeg knakk sammen og dro hjem istedenfor å møte på første dag i sommerjobb. Jeg trenger pengene siden jeg skal studere i Oslo til høsten og har dyr leie, men jeg tror ikke jeg klarer å komme meg ut på noen dager Anonymkode: 6233a...012 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #2 Skrevet 24. juli 2023 Har du tatt kontakt med arbeidsgiver? Du må følge opp, be om hjelp, så du ikke mister muligheten din ❤️ Anonymkode: c7103...26e
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #4 Skrevet 24. juli 2023 Du var max uheldig med å møte en sånn fyr (som antagelig var rusa som et fly). Jeg håper at du i det minste tok kontakt med jobben?? Anonymkode: 3a6a7...0b7 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #5 Skrevet 24. juli 2023 Kanskje litt hardt å si dette, men velkommen til voksnes verden. Og virkeligheten. Ikke det siste møtet du vil oppleve med sånne asholes. Dette er ingen gyldig grunn for fravær.. Anonymkode: e674c...240 12 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #6 Skrevet 24. juli 2023 Det er klart ubehagelig, men ingen grunn til å isolere seg i flere dager. Du kan få angst av å unngå å gå ut på grunn av frykt. Gå ut - få en opplevelse av at det gikk fint (som det mest sannsynlig gjør). Anonymkode: 6d198...53d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #7 Skrevet 24. juli 2023 Kan du skrive mer hva som skjedde i situasjonen? Hvordan truet han deg på livet? Kom det plutselig eller hadde dere noe dialog i forkant? Jeg har blitt truet på livet fysisk og på telefon på jobb; stort sett er det psykisk syke mennesker som ikke nødvendigvis ser eller snakker til akkurat deg - det er ofte bare den første personen de ser. Jeg håper du snakket med jobb og meldte fravær. Og du kan kanskje se om du kan ta annen type kollektiv hvis T-banen er vanskelig? Du må dessverre opp og ut igjen selv om det er ubehagelig. Anonymkode: 5be77...3f0 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #8 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kanskje litt hardt å si dette, men velkommen til voksnes verden. Og virkeligheten. Ikke det siste møtet du vil oppleve med sånne asholes. Dette er ingen gyldig grunn for fravær.. Anonymkode: e674c...240 Å bli truet på livet kan gi et så stort emosjonelt traume og angst at det kan hemme en fullstendig. Jeg har bodd i Oslo halve livet og aldri blitt truet på livet, og kjenner ingen som har blitt det heller. Så ikke fremstill dette som noe man bør kunne forvente. TS, det er veldig viktig at du forklarer arbeidsgiver hva som har skjedd, også er det viktig at du tvinger deg tilbake på t-banen. Det er IKKE vanlig at slike ting skjer, du var maks uheldig. Jobb med pusten ❤️ Anonymkode: f211a...129 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #9 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg flyttet nettopp til Oslo og er jente på nitten. En stor mann truet meg på livet. Jeg knakk sammen og dro hjem istedenfor å møte på første dag i sommerjobb. Jeg trenger pengene siden jeg skal studere i Oslo til høsten og har dyr leie, men jeg tror ikke jeg klarer å komme meg ut på noen dager Anonymkode: 6233a...012 Du kommer til å få et tøft liv i Oslo. Du må lære deg å bruke skylapper først som sist Anonymkode: b3507...466 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #10 Skrevet 24. juli 2023 Skummelt og ubehagelig ja, gyldig fraværsgrunn nei… Du kan jo feks ringe politiet når sånt skjer, om ikke annet for å ha de på tråden, hvis du er redd. MEN det er forskjell på om en ruset person roper at han/hun skal ta livet av deg mens du går forbi eller kommer bort og truer deg direkte. Tror du hadde maks uflaks. Sånt skjer, men ikke ofte. Forstår det var ubehagelig om alt er helt nytt, men det vil nok gå bra. Hvis du skal studere her må du nesten herde deg selv litt, og ikke isolere deg. Ta med en reisehårspray i vesken, ikke gå med AirPods med lyd og gå bestemt fra A til B i skumle områder. Håper du ringte arbeidsgiver og forklarte situasjonen, da får du sikkert forståelse for denne gang. Mulig de og hjelper deg med å finne alternativ transport (feks bussruter som kan fungere), hvis de er greie. Anonymkode: 3bb3e...b1d 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #11 Skrevet 24. juli 2023 Hvordan truet han deg på livet? Med kniv? Annet våpen? Slo han deg? I slike tilfeller kan jeg forstå at du ble redd og sliter med å jobbe i dag, men arbeidsgiver må jo beskjed i tide. Om det var en mer generell trussel, ruset snakk: kom deg på jobb. Anonymkode: f1349...22f 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #12 Skrevet 24. juli 2023 Dwt flrste du burde gjøre, er å ta kontakt med arbeidsgiver 🙄 Anonymkode: c0cb9...ab0
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #13 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dwt flrste du burde gjøre, er å ta kontakt med arbeidsgiver 🙄 Anonymkode: c0cb9...ab0 Det første, skulle det stå. Anonymkode: c0cb9...ab0
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #14 Skrevet 24. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Du kommer til å få et tøft liv i Oslo. Du må lære deg å bruke skylapper først som sist Anonymkode: b3507...466 Er jo ikke vanlig å bli trua på livet, selv i Oslo. Anonymkode: 4c38c...62d 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #15 Skrevet 24. juli 2023 Jeg blir helt sjokkert over hvor dårlig evne så altfor mange her inne har til å sette seg inn i andre sin situasjon og å utvise empati. Det er klart det er traumatisk for en 19-åring å oppleve å bli truet på livet! Jeg forstår godt at TS fikk en reaksjon på det. TS, du må ta kontakt med arbeidsgiver og forklar situasjonen. Forhåpentligvis er de mer medmenneskelig en mobbergjengen her inne. ❤️ Anonymkode: 33e8c...8b9 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #16 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg blir helt sjokkert over hvor dårlig evne så altfor mange her inne har til å sette seg inn i andre sin situasjon og å utvise empati. Det er klart det er traumatisk for en 19-åring å oppleve å bli truet på livet! Jeg forstår godt at TS fikk en reaksjon på det. TS, du må ta kontakt med arbeidsgiver og forklar situasjonen. Forhåpentligvis er de mer medmenneskelig en mobbergjengen her inne. ❤️ Anonymkode: 33e8c...8b9 Helt enig! Anonymkode: f211a...129 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #17 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Er jo ikke vanlig å bli trua på livet, selv i Oslo. Anonymkode: 4c38c...62d Det er mange ustabile mennesker på trikk og tbane som slenger fra seg den ene og andre trusselen jo. Jeg har lært med å spotte de og unngå samme vogn som de på banen. Anonymkode: b3507...466 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #18 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg blir helt sjokkert over hvor dårlig evne så altfor mange her inne har til å sette seg inn i andre sin situasjon og å utvise empati. Anonymkode: 33e8c...8b9 Det handler ikke om at folk her i tråden ikke har empati, men man må kunne forutse ustabile mennesker når man går ut døra. Det handler om å ta forholdsregler når man er ute, uansett om det er dag eller natt. Anonymkode: 397b7...f2b 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #19 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det handler ikke om at folk her i tråden ikke har empati, men man må kunne forutse ustabile mennesker når man går ut døra. Det handler om å ta forholdsregler når man er ute, uansett om det er dag eller natt. Anonymkode: 397b7...f2b "Hei jeg ble nettopp truet på livet og jeg klarer ikke gå ut av døren" "Skjerp deg, sånn må du bare tåle, ingen gyldig grunn til å bli hjemme fra jobb" Neida, det dreier seg ikke om manglende empati i det hele tatt.. Anonymkode: f211a...129 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #20 Skrevet 24. juli 2023 Ts sier jo ingenting om omstendighetene og hvordan truslene ble framsatt, men planlegger å holde seg hjemme i dagevis. Det hjelper jo ikke uansett, og forsterker bare frykten. Anonymkode: f1349...22f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå